6.910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Australsk Cattle Dog (Pris/Hvor/Hvem?) Australsk Cattle Dog (Pris/Hvor/Hvem?)

Hej

Jeg overvejer at købe en ACD, da jeg længe har været forelsket i racen. Jeg vil ikke købe den NU, men måske om et par måneder, skal lige se.

Men først vil jeg finde ud af hvem sælger og hvor jeg kan finde dem? Synes bare det er en meget sjælden race her i DK, da jeg ikke har kunnet finde nogen på nettet.

Det skal være en renracet, pæn ACD som følger racens "mønster". Hvis jeg får en, har jeg tænkt mig at træne agility med den, og/eller tage til shows, og senere muligvis avle. Men det er selvfølgelig bare ideer indtil videre (dog vil jeg helt sikkert træne agility med den! Det er jeg fast lagt på).

Så nu at i har en ide over hvad for en slags hund jeg vil have, håber jeg også at i måske kan give mig en ca. pris ide på hvor meget sådan en vil koste, og om i kender nogen der sælger. Hunden skal være ung, men behøver ikke at være en hvalp. Ved godt at der kan være forskel i prisen, men jeg vil meget gerne høre begge.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Australsk Cattle Dog (Pris/Hvor/Hvem?)
  • #1   8. aug 2010 Du kunne, som Danni skriver, prøve at skrive til ham der har annoncen herinde: http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53058

Han må da om ikke andet vide lidt om hvem der opdrætter dem herhjemme.
    Og så ville jeg da prøve at henvende mig til racens specialklub. De kan helt bestemt hjælpe dig videre.

• #2   8. aug 2010 Det har jeg faktisk allerede gjort, som i kan se smiley
    Men jeg vil også oprette en tråd her, for at se om der også er andre der ved noget. Men jaja, jeg er godt på vej med den eneste annonce jeg har fundet endnu.. smiley Men tak for svaret!

• #3   8. aug 2010 Nu er du 15 år. Ville det ikke være en ide at starte med en race der er lidt "nemmere" at have med at gøre.. en australsk Cattle dog kan godt være en mundfuld at få indenfor dørene.

• #4   8. aug 2010 Jespers er udpræget brugshunde, og ved ikke om han sælger dem som familiehunde.
    Har du sat dig ind i racen? Ikke at jeg kender meget til racen, men det er en hund der skal bruges, for og trives.
    Men han ved en masse om racen så du kunne jo kontakte ham og få mere og vide.

• #5   8. aug 2010 Jeg har arbejdet med Cattle Dogs, og det er en hund som kræver meget aktivering(mental og fysisk), samt en fast hånd. Mener ikke at det er en første gangs hund. Du skriver også at du vil bruge den til agility, hvis du planelægger at ville langt indefor agility med konkurrencer osv, villle jeg nok anbefale en anden race da ACD er meget mere tung og robust end de gense racer man bruger på højt plan til agility. Ville nok mene at en ACD mere egner sig til lydighed.

• #6   8. aug 2010 "Sarah -med Boesen,Pallepop og Donk! *" og "AboutMyDogs- M": Jeg har haft egen hund siden jeg var 8, og før det har jeg passet min venindes hund rigtig meget. Har også selv en polsk hyrdehund, som også er en aktiv hund (ikke helt så aktiv som en ACD) så derfor synes jeg godt jeg kan klare det. Har læst en masse om racen, og ved præcist godt hvad det er jeg er op imod. Jeg vil bruge den til agility fordi jeg synes det er sjovt, og det er en god måde for hunden af bruge sit energi samt træne dens lydighed smiley Har ikke tænkt mig at starte store konkurrencer, kun små hygge nogen for sjov. Jeg elsker også at træne hunde, både med undervisning og bare selv og har læst at en ACD er en god lydigheds hund (som i også siger den er). smiley

"Brug hjernen, før du køber hund. S": Er det fra www.caro-cattledog.dk du mener ? Fik lige googlet ham..

• #7   8. aug 2010 Ja, det er den jeg mener.

• Eleanor Grosso B
    Eleanor Grosso B Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #8   1. maj 2015 Why are the Danish people so fixed on you can you, can not..i have had cattle dogs, or which we call queenslands heelers in the USA as pets with no problem..

• #10   1. maj 2015 Ja tråden er 5 år gammel.

Alligevel vil jeg godt kommentere..
    Jeg har arbejdet med en blue heeler i Australien ( som kvægdriver )
    Det er saft susemig en hård hund.
    Fantastisk til arbejdet, meeen ikke nogen nem familiehund

Kommentér på:
Australsk Cattle Dog (Pris/Hvor/Hvem?)

Annonce