{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

ikke noget register på folk.. {{forumTopicSubject}}

Efter alle de udsendelser på tv om kamphunde, vil vi gerne undgå at vores hvalpe bliver solgt til folk som bruger deres hunde til kamp. så jeg greb telefonen og ringede til det lokale politi, for at høre om man kan få oplysninger på evt. køber, men nej... der er ikke oprettet noget register på alle dem, som ikke må have hund pga. kamp. Hvor er det bare for dårligt!!!! Jeg fik bare af vide at jeg skulle bruge min sunde fornuft, men dem som bruger deres hunde til kamp, har vel også samvittighed til at spille skuespil for at få en ny hund og jeg kan jo ikke køre land og rige rundt for at besøge folk der vil købe en hvalp... hvad gør I andre for at undgå at jeres hvalpe bliver solgt som kamphund eller det der er værer, måske træningsoffer....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke noget register på folk..
  • #1   2. maj 2006 Så vidt jeg mindes er det et meget meget lavt antal af at være frataget retten til at holde hund , der er blevet udstedt smiley
    Så i må vist bare bruge jeres instinkt og fylde kontrakten med guf.

• #2   2. maj 2006 Det er faktisk forargeligt et sådant register ikke findes... hvad fa.... er så meningen med at forbyde visse elementer at have hund?? ØV altså...

Har aldrig haft hvalpe på nogen af mine hunde, så det dilemma har jeg heldigvis sluppet for!!

Men held og lykke...

• #3   2. maj 2006 Tusind tak Tanja L.
    Jeg forstår heller ikke hvorfor samfundet bruget penge og tid på at straffe folk og derefter nærmest smider oplysningerne i skraldespanden. det er ikke altid tingene hænger sammen med det formål de har...

Julie S. Jeg tror at jeg allerede nu vil begynde at skrive stikord ned til en kontrakt og så håber på det bedste, hvor er det svært når man bare holder så meget af de kære hunde....

• #4   2. maj 2006 det er netop derfor jeg ikke ønsker at avle på min dogo.(en af grundene) jeg er ikke så erfaren, at jeg kan skille folk fra hianden. tænk hvis man fik 10 hvalpe og der var ingen man ville sælge til. og en dogo er jo ikke hund for alle. men sådan er det jo med mage racer.
    der er en seriøs opdrætter med dogoer og hun har erfaringen, så det overlader jeg trygt til hende.
    kan virkelig godt forstå dig.
    hvis jeg jeg var dig ville jeg invitere folk hjem til dig, og se dem an, være flere mennesker i huset og hvis du er i den mindste tvivl, så lad være

• #5   2. maj 2006 lav en kontrakt med dem, hvor der står du har ret på at vide alt hvad der sker fysisk og physisk med hunden, sådan en har jeg på mine hunde

• #6   2. maj 2006 Det er en god ide med en gratis advokat og det med at køre ud med hvalpen, så kan jeg jo ved selvsyn se omgivelserne... Tænk sig at man kan blive så bekrymret over nogle små hvalpe, der ikke er født endnu.... tak for alle jeres besvarelser!!!

• #7   2. maj 2006 I mine kontrakter står der at jeg har ret til at se hvalpene 1 gang årligt, så kan man følge dem på den måde.
    men ellers ens instinkt, selv om det er svært, men jeg fulgte mine og fandt 7 rigtig gode hjem.
    Vh Lotte

• #8   2. maj 2006 følg din fornemmelse i maven......er den god.....og køberne virker oprigtig interesserede i hvalpen.....kommer på besøg maaaange gange....og følger hvalpen i opvæksten.......ringer og hører hvordan det går mange gange......ber om at få sendt billeder(for dem der bor langt væk) en gang om ugen eller sådan,....dem der er oprigtig interesserede er også interesserede i at følge deres kommende hvalps udvikling og hverdag.........

DEN mindste *bange anelse* eller den mindste mistanke om folk ik har rent mel i posen.....der reagere du....og sælger IKKE dine hvalpe......

Folk der er oprigtig interesseret i hvalpen er også mere end glade for du vil følge dem i deres senere nye hjem...........og tager din interesse positivt........

Sidst vi fik hvalpe....fik vi 11.....og de kom alle til gode og kærlige hjem.........

Fravalgte nogle købere allerede telefonisk.........nogle andre ved deres besøg her......fordi jeg havde en dårlig fornemmelse...........og een af gangene var det faktisk hunde forældrene selv der afgjorde det for os........vi havde selv den dårlige fornemmelse...og da jaws....som ellers elsker alle mennesker.....for første og eneste gang knurrede af et menneske.........der afgjorde de det for os......og hvalpen blev ikke solgt.....ville hellere selv beholde 10 hvalpe.......end at sælge til nogen jeg (eller hundene) ikke er på bølge længde med

men uha....man kan ha mange spekulationer......forstår dig

Kommentér på:
ikke noget register på folk..

Annonce