827 visninger
|
Oprettet:
Køb af hvalpe {{forumTopicSubject}}
Hej ville høre om der var nogle her inde som ved noget om hvor man kan købe den så kalde " lovlige" hunde race.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.835
Der er kun de 13 listehunde som er ulovlige.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.731
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 673
dec 2005
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Er det dette, du vil risikere, din kommende følgesven skal udsættes for?
Ét er dit tab (Fuck det - det har du sgu fortjent hvis du køber en dødsdømt hvalp) men at sætte en dødsdom på hovedet af sin kommende hund - magen til egoisme!!!
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Du skriver:
I Ruffian linien indenfor amstaff må hunde faktisk mangle tænder, så lidt mere indavl ind over der og problemet er løst ;D
Det synes jeg lyder interessant...kan du ikke forklare mig omkring det faktum "Ámstaffs af Ruffian linier gerne må mangle tænder" ???
Ingen steder hvor man kan søge information om Ruffian er det beskrevet at de må mangle tænder!! At nogle Amstaffs mangler tænder stammer ikke fra nogen specifikke linier, men glæder mig til at høre eller endnu bedre se din dokumentation for dine udtalelser.
Michael B.
dec 2005
Jeg har ingen dokumentation på det da jeg har fået det fortalt af den avler som jeg var skrevet på venteliste på for 5 år siden. De havde flere ruffian hunde og fik fortalt at disse ofte manglede enkelte tænder og at dette ikke blev bemærket på udstilling, men at det var ganske normalt indenfor denne blodlinie og at især ved 100% hunde var det noget helt helt specielt hvis de fik alle voksentænder.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Nej jeg var godt klar over det, for der findes INGEN dokumentation på den påstand. Der er rigtig mange Amstaffer der mangler enkelte tænder som ikke har den store betydning - men klart det er at foretrække at de har fuldt og korrekt bid, uanset hvilke linier de kommer fra. Jeg er bange for den opdrætter du har været i kontakt med, har haft problemer med dette og vil berolige dig med denne påstand. Vi har selv Amstaffer der har manglet en tand i ny og næ, men heldigvis har næsten alle fuldt og korrekt bid. Mht udstilling, så er det heller ikke korrekt - mange dommere bruger meget tid på at se tænder, og ikke kun at bidet er korrekt, men også at de har dem alle. Inden for samme kuld vil du også se at nogle har manglende tænder hvor andre har fuldt bid.
Vi har i den sidste tid udstillet meget i Tyskland og her er dommerne utrolig grundige ved tandvisning - og dommerne kender heller ikke til hunden aner og linier ved ed eksteriør gennemgang.
En ting er om det er normalt ved en opdrætters hunde at de mangler tænder og at de så giver skylden på linierne, men det gør det ikke acceptabelt, hverken for opdrætter, ejer eller fremtidige ejere af afkom af sådanne hunde.
Michael B.
Køb af hvalpe