2.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

usikker på drægdighed usikker på drægdighed

chica skulle efter sigende være 6 uger henne.

men men men vi synes ikke rigtig vi kan se de store fysiske tegn endnu. det eneste sy synes vi har lagt mærke til er hun opføre sig som et klistermærke hun klæber sig til os. også synes vi hendes mave er lidt hård men den er ikke større end den plejer tror vi ikke.nå1r hun er ude og lege med choco bliver hun meget hurtigt forpustet og det plejer hun bestemt ikke hun er i bedre for end choco.

vi er meget usikre om det er noget vi bilder os ind eller om der er bingo, hun er blevet parret en gang hvor de ikke hang sammen og muligvis dagen før men der var ingen der nåede at se om han kom ind de han i hvertfald ikke sammen.

men hvis hun er drægtig skal vi jo begynde med at fodre med hvalpe foder skal vi bare gøre det alligevel??? skal lige siges at chica bestemt ikke er en tyk tæve og får høj energi foder i forvejen.

håber i vil hjælpe lidt og det skal lige siges at parring var med fuld overlæg.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  usikker på drægdighed
  • #1   24. okt 2010 Hvis de IKKE har hængt sammen er hun ikke blevet parret.

En parring foregår IKKE på samme måde som hvis med mennesker.

Når hanhunden laver parringsbevægelser stimulere han svumlelegemet og penis bliver stiv.

Når han får sædafgang er svumlelegemet helt opsvumlet og de hænger sammen i en periode.

Har I observeret hvidt sekret fra hendes køn?

• #2   24. okt 2010 Bestil tid hos dyrlægen og få denne til at tjekke om hun er drægtig.... I skal jo, som du selv skriver, skifte til hvalpefoder og tæven skal jo vel også have en ormekur.... (:

• #3   24. okt 2010 Forresten er hendes mælkekirtler hævet?

• #4   24. okt 2010 nej det har vi ikke men jo de kan godt blive drægtige selv om de ikke hænger sammen! og begge gange har han trukket sig ud selv om han var svumlet op og har stået med hele banditten ude og alt følge væsken havnede på gulvet og jeg skyndte mig at ringe til dyrelægen og snakkede med hende om det og hun sagde det er kun transport væsken der kommer ud bagefter det er ikke sæden så jeg skulle sørge for chica ikke satte sig ned og evt vende bunden i vejret så sæden løb op i børhornene så det kan saktens lade sig gøre. desuden senere på aftnen kon der en smule sæd ud af hendes skede

altså det er ikke alle hunde der hænger sammen

• #5   24. okt 2010 hvad jeg synes at kunne mærke så er de nedereste en smule hævet

• #6   24. okt 2010 afsted til dyrlæge og få hende chekket,,det er supervigtigt at vide da hun skalhave foder osv derfeter

• #7   24. okt 2010 En parring, hvor hundene ikke hænger sammen(vender) kan give drægtighed, da sæden er afgivet inden de vender.
    Hvis din tæve er mere kælen end ellers, kan du være 100% sikke på at hun er drægtig. Hvis det er hendes første kuld, kan det være svært at se maven vokse på nuværende tidspunkt, fordi hvalpene ligger oppe under ribbenskurven. Her kan de ligge indtil ca 8-10 dage før fødslen.
    Jeg kan ikke se det fornuftige i at opsøge en dyrlæge med en stor regning som resultat. Drægtighed er en naturlig ting, som i langt de fleste tilfælde ender med en naturlig fødsel.

• #8   24. okt 2010 tusiden tak fru. pomrus vi tager bare ud og køber hvalpe foder og hvis hun ikke er drægtig tager hun absolut ikke skade af at tage lidt på :o)

men krydser da fingere for der er gevinst da vi har brugt rigtig lang til på at forberede og manden er gået i gang med føde kassen ;o)

• #9   24. okt 2010 men skal man så måle hendes omkreds helt oppe ved bryst kassen eller??? da vi vejede hende i sidste uge havde hun taget 100 gram på men ja det kan jo svinge lidt

• #10   24. okt 2010 Bianca var imellem 6 og 7 uger henne før jeg var 100% sikker. Men du behøver ikke starte med hvalpe foder før 14 dage inden forventet fødsel.

De behøver absolut ikke hænge sammen. Bianca har en halvlillesøster, hvor moren og hannen ikke hængte sammen. Det blev til et dejligt kuld hvalpe.

Pøj, pøj. I øvrigt er det i løbet af en 2-3 dage at de bliver meget synlig drægtig.

• #11   24. okt 2010 gitte jeg tror ikke jeg forstod sidste linje 2-3 dage hvornår??

• #12   24. okt 2010 Der er hanhunde der ikke har svulmelegme.
    Ved en der fik parret hund med sådan en hanhund og der kom 9 hvalpe af det bekendtskab

• #13   24. okt 2010 og de kan altså sagtens blive gravid selvom de ikke hænger sammen

• #15   24. okt 2010 altså jeg ved godt de kan blive drægtige selv om de ikke hænger sammen og dette er ikke et ups kuld ;o)

• #16   24. okt 2010 Har du vejede hende uge til uge?

Eller målt hende om bugen?

• #17   24. okt 2010 Det er nu den forklaring jeg har fået af en opdrætter som ved hvad hn taler om.

Havde I set udflåd fra hende omkring da hun var 4 uger henne?

• #18   24. okt 2010 At tage til dyrlæge med stor regning til efterfølge!! det koster max 800kr at få skannet og derer langt større dyrlæge udgifter der kan komme end det
    Jeg giver altid hvalpefoder 4 uger forinden

• #19   24. okt 2010 jeg har intet udflåd set men hun er også meget dygtig til altid at holde sig ren, vi har vejet hende før parring og i sidste weekendt og der havde hun taget 100 gram på hun er jo en lille hund så 100 gra er da meget.

så tager din opdrætter desværre fejl da man kan finde det alle steder både i bøger og på nettet at tæven saktens kan blive drægtig selv om de ikke hænger sammen desuden som tidligere skrevet kom der lidt sæd ud a4f hende senere på dagen så sæden var kommet op

• #20   24. okt 2010 hvor skal man måle henne??? lige op under bryst kassen eller længere nede???

• #21   24. okt 2010 Lone og michael som du ser syntes ingen det er en god ide,,kan kun ryste på hovedet.
    Kejsersnit til den pris du nævner er billigt,,på en weekend kan det løbe op i 17000kr læø'
    Man skal jo sørge for hvalpefoder og kalk osv op til

• #22   24. okt 2010 lone og michael

rolig rolig har sparret op til det hele, har snakket med min dyrelæge før hun blev parret ang. priser på kejsersnit, chip, vacc. ja det hele tag den lige med ro.

fordi NOGLE ikke undersøger så er det jo ikke alle gg.

desuden har i købt det meste ind så vi er 100% klar og hvis hun ikke er drægtig nu så kommer der nok en anden gang ;0) vi kan bruge alle tingene. ville da aldrig drømme om at parre min tæve og ikke være på forkant så ville jeg da ikke kunne sove om natten.

desuden var det heller ikke det emnet gik ud på det er da utroligt som folk herinde altid skal køre emnerne ud på et side spor. så vær venlig at hold dig til emnet og ikke bare fyre løs med alt det andet fordi det er der styr på, ellers havde jeg jo nok spurt.

• #23   24. okt 2010 Rundt om bugen, prøv ev at kig billeder herinde hvor andre viser deres hund frem.

Jeg stoler fast på den opdrætter jeg omtaler meeeen nu var det ikke lige dét vi skulle debatere he he

• #24   24. okt 2010 jn og sn det glæder for den sagsskyld også jer og hvis i gerne vil vide det tager min dyrelæge 4000 for kejsersnit i hverdagene og 6000 på lørdage og søndage samt udenfor åbningstid

• #25   24. okt 2010 ikke planlagt særlig godt??? hvad i alverden blider du dig dog ind??? !!!!!

• #26   24. okt 2010 Du kan se billede her af hvor hvalpene ligger sig hvis det er og der er flere i albummet hvis hvor hun er længere henne:

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=56959

• #27   24. okt 2010 jeg spørger ikke om noget jeg ikke har froberedt men det er mit første kuld og self. er jeg da nervøs osv. men du skal ikke sidde og tale sådan om mig !! det finder jeg mig ikke i hvad jeg ikke har brugt af måneder på at forberede dette har været til dyrelægen et utal af gange og emnet har jo intet med hvad du skriver at gøøre

• #28   24. okt 2010 Tvivler på at hun er med hvalpe hvis du har været observant nok i forhold til at se om der er kommet udflåd eller ej.

Efter løbetiden er hun så fortsat blevet ved med at være lidt hævet bagtil eller?

• #29   24. okt 2010 nej det er såment fordi man er fast kunde hos bistrup dyreklinik gennem mange år! men tro hvad du vil synes du skal forlade dette emne da jeg synes du er meget nedladende!

• #30   24. okt 2010 ja det er hun og choco er meget obs. på hende og vil vaske hende hele tiden

• #31   24. okt 2010 Ja det er en billig pris mht kejsersnit,,,sidst jeg fik kostede det 7700kr på hverdag

jeg tænker også bare lidt at man så vælger ikke at give hvalpefoder når man ikk ved det..det ville jeg ikke turde

• #32   24. okt 2010 Tvivler på at hun er med hvalpe hvis du har været observant nok i forhold til at se om der er kommet udflåd eller ej.

Efter løbetiden er hun så fortsat blevet ved med at være lidt hævet bagtil eller?

• #33   24. okt 2010 øhhh :oO skal bestemt ikke tjene penge på dem du er godt nok langt ude hvem fanden har tisset på din sukkermad???? tag dig sammen og snak pænt til folk!

• #34   24. okt 2010 øhh har ikke valgt IKKE at give hende hvalpe foder men at GIVE hende hvalpe foder!

• #35   24. okt 2010 du læsewr hvad du vil læse! ja det giver mening da hun bestemt ikke er for tyk og alligevel får hvalpe foder i perioder men synes du skal blande dig uden om emnet og passe dine hunde gå en tur det trænger de nok til men pas på det er fugtigt udenfor

• #36   24. okt 2010 Ts du skrive længere op til fru pompus at i tagerud og køber hvalpefoder så det har du da ikke givet hende??
    Hvis du har været til dyrlæge et utal af gange forstår jeg ikke at du ikk fik hende chekket?
    Jeg ville personligt ikke kunne vente med at vide det

• #37   24. okt 2010 jn og sn vi er løbet tør! for som sagt får chica hvalpefoder indimellem da hun har brug for det til at holde vægten. så jo hun har fået hvalpe foder.

• #38   24. okt 2010 men det er ligemeget kan ikke bruge alle de nigative svar til noget, nu er det ikke sådan at jeg har en race man tjener penge på tvært imod så synes det er grove beskyldninger og vil gerne se et budget på dem der har tjent penge på opdræt for det mener jeg personligt ikke kan lade sig gøre!

men tak for sure opstød det kan jeg da bruge til meget

• #39   24. okt 2010 jeg prøver bestemt ikke at give sure opstød jeg spørger bare

• #40   24. okt 2010 var nu heller ikke så meget til dig men det såre mig dybt at nogle mennesker bare tror man bruger sine hunde som penge maskiner! bliver da rigtig ked af det,

• #41   24. okt 2010 Catarina: Jeg synes det lyder fint at starte op på hvalpefoder, min tæve får det også nogen gange da hun er meget spinkel.
    Men jeg ville nok prøve at ringe til dyrlægen og evt få en scanning, så har du vished. Men tror nu ikke det er fordi den tæve dør af at få hvalpefoder i 14 hvis den ikke er drægtig :o) som jo nok nogen mener.
    Mit råd er, ring til din dyrlæge i morgen og tá en snak med ham/hende, de ved hva de snakker om. Herinde har alle jo hver deres mening og tingene og alle mener selv de har ret.
    Og hvor er det bare sørgeligt at nogen ikke har andet at give sig til end at skal skrive alt muligt pis!!
    Held og lykke med hende :o)

• #43   24. okt 2010 tusinde tak skal i have. :o)

• #45   24. okt 2010 Røgten kan også tage fejl mht antal

• #46   24. okt 2010 hej igen hvor tidligt kan man tage røgten er det ikke fra dag 49??

• #48   24. okt 2010 Sne Dronning

Jeg har selv oplevet det ikke var muligt at se det antal der reelt blev født.
    De ligger jo ikke på en lang række og nogle kan gemme sig bag ribbenene

• #50   25. okt 2010 Jeg har set flere herinde der skriver røgten har taget fejl,,har ikke selv oplevet det

Kommentér på:
usikker på drægdighed

Annonce