Jeg er SÅ glad! (dyrlægeundersøgelse) Jeg er SÅ glad! (dyrlægeundersøgelse)
Akina Springer sommetider et skridt over når hun løber udenfor, hvilket har gjort at jeg naturligvis var nervøs for om hun måske havde Patella Luxation! Jeg var ved dyrlægen for et måned siden, men ortpæden var optaget måske af noget operation eller nogen ting sådant så en anden kiggede på det, hviklet selvf var okay, men de syntes oogså jeg skulle have en vurdering af eksperten inde på det præcise område, så fik en tid til idag og det viste sig at hun ikke fandt nogen luxation på dem. Jeg er SÅÅ glad... Hun fandt dog en lille uregelmæssighed inærheden af haseledet, men hun mente ikke det skulle være noget arveligt, men kommet senere, men hun havde i hvert fald ingen smerter af det.
Så er jeg et skridt nærmere at nå mit mål om måske at kunne tage et kuld hvalpe på hende.
Om to uger skal vi så ind på dyrehospitalet igen for jeg vil have undersøgt præcis hvad det er med hendes haseting der. Og vil få lavet et intyg på at jeg har undersøgt det med hun træder et skridt over, så kan jeg få den med til diverse udstillinger og lydighedting hvis nogen spørger til det. Samtidig skal hun have hivet en tand ud og øjenlyses så det er den helt store tur!
Nu tror jeg så småt jeg vil begynde at lede efter en smuk hanhund, så jeg kan få det hele planlagt i god tid.. han skal have en god tandstatus da Akinas sucks..
Lige et par spørgsmål så jeg kan få det hele rigtig ved næste dyrlægebesøg!
Hvilke sygdomme er det der testes for ved øjenlysning (det er PRA ikke? og noget andet også?)?
Er der noget med man kan få lavet en dna test for det nu??? Er det bedre end at få hunden øjenlyst, eller er det stadig okay at nøjes med??
Nogen der ved om der er andre sygdomme man burde undersøge en chinese crested for?
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Min Dian som bor hjemme hos mine forældre, laver også nogle sjove små ekstra hop. Han gør det dog ikke når vi traver afsted i et godt tempo. Men han skal helt bestemt undersøges for patella luxation og jeg håber ikke at der er noget.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.412
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Men min teori lige vedr Dian er, at det er fordi han er så glad når han er ude og gå - det er i hvert fald det jeg håber på.
dec 2004
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
dec 2004
¨¨Men tak for svar
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 28
Endnu er der ikke andre øvrige krav, men alligevel er det normalt at få foretaget diverse øjen DNA test på dyrene.
endvidere er der flere der tester for hjerte etc.
PØJ PØJ
Jeg er SÅ glad! (dyrlægeundersøgelse)