hjælp, er det normalt ? {{forumTopicSubject}}
Min tæve Molly fødte for 18 dage siden 4 hvalpe, indtil nu er alt gået godt, de stortrives og tager godt på. For 2 dage siden begyndte jeg at give hvalpene lidt A38 med hvalpefoder i, de fik det når Molly var ude og tisse og resterne fik hun lov at spise når hun kom ind igen. I dag da Molly så fik sit foder og hvalpene nærmede sig, så knurrede hun ret voldsomt af dem, det samme skete da hun fik en godbid senere på dagen. Jeg er lidt nervøs, jeg valgte at tage hvalpene væk fra maden/hende men det kan jeg jo ikke når jeg er på arbejde, er det normal adfærd, normalt må alle tage hendes mad også imens hun spiser af den. Tror I at hun kan finde på at gøre dem noget? Ud over det, er hun en super god hundemor, hun passer virkelig på dem og gør meget når folk banker på døren, det gør hun ikke normalt.
Skal jeg bare lade dem være? Eller skal jeg forsøge at lave en løsning, så de ikke kan komme i nærheden af hendes foder?
Mvh. Linda
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Kom til at tænke på, er der nogen særlig årsag til, at du har valgt at begynde at fodre hvalpene så tidligt...bare ren nysgerrighed:-) ?
okt 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 43
Jeg vil i morgen finde en løsning, så de ikke kan komme til hendes foder.
nov 2006
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
nov 2006
dec 2007
Det er kun når de får kødben at de VIL ha det/dem for sig selv og Nægter at dele med nogen.. Hehe..
Hvalpene har også altid fået lov til at die til de blev solgt, "En havde jeg i 13uger" og han hang i Beautys "pa" hvergang han ikke liiige stod ved en mad el.vandskål..og hun lod ham og gik bare rundt som om han ikke var der. "Fjollode men SÅ godhjertede pige" *S*
okt 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 43
Jeg snakkede med en dyrlæge i går, hun mente at det var helt normalt og en del af opdragelsen, hun havde aldrig hørt om nogen som bed sine hvalpe men blot at de knurrede.
Jeg har et nyt spørgsmål....hvornår må de små hvalpe komme med uden for? Det er jo noget andet når det er sommer men hvornår må de komme ud i denne kulde? og hvornår må de møde andre hunde, her tænker jeg far, mormor osv.?
Tusind tak for jeres svar.....Linda
dec 2007
Jeg ville ikke lade dem møde andre hunde før de er vaccinerede, der har været alt for mange sygdoms tilfælde her i efteråret af Parvo og Kennelhoste dyrlægerne omtalte begge dele som epidemier i deres nyhedbreve, og mange herinde har haft hunde der har være meget syge selv om de var vaccinerede.
Ang. at ta dem ud, så ville jeg nok vente små 14dage endnu, så når de er omk.5-6uger afhængigt af hvor aktive/modne de er, og om de kan komme ud et sted hvor der ikke har været fremmede hunde, "pga.smittefaren" for de ER som sagt meget skrøbelige indtil de er vaccinerede..
De fleste hvalpe kan sagtens tåle at komme lidt ud selv i frostvejr, bare de ikke bliver våde og kolde, så når tiden kommer så find et sted hvor der er lidt læ husk at de bare skal ha lov til at "tulle rundt" som de har nu har lyst til, hVIS de da ikke bare vil op i armene på dig igen..hehehe.. ;o))
hjælp, er det normalt ?