{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Opdatering på Chanels fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Der var nogle stykker da læste med da Chanel fik to små hvalpe natten til søndag. Alt fik fint og hun tog det forbavsende godt.
Hvalpene har begge taget på og virker sunde og raske.

Nu er Chanel så begyndt at rende fra hvalpene, bare sådan kort tid, hun render forvirret rundt, hopper op i sengen og graver løs. Hun har ikke ville spise så meget, men synes nok hun drikker, giver hende indimellem lidt i en sprøjte. Men i går spiste hun en ganske stor potion af sit hvalpefoder.
Ligeså snart hvalpene piver det mindste, så piver hun også helt vildt. Som om hun slet ikke kan overskue det.

Tyder det ikke på begyndende kalkchok? Jeg har talt med dyrlægen og vi køre derud snart. Venter lige på min kæreste er hjemme med bilen om lidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering på Chanels fødsel
  • #1   23. nov 2010 har du fået hende tjekket efter fødslen, om der evt er en hvalp mere i hende ??
    Lyder fornuftigt at tage til dyrlægen


  • #2   23. nov 2010 Nej, hun er ikke blevet tjekket efter fødslen. Men talte med dem og de sagde alt lød til at være som det skulle. Vi vidste der kun var to, da hun var blevet røntgenfotograferet.

  • #3   23. nov 2010 jeg har nu fået 6 hvalpe efter røntgen sagde 5 stk og jeg har fået 9 efter røntgen sagde 6, max 7 hvalpe.... men når der kun var to, så kan det væe man kan være mere sikker på at det passer

  • #4   23. nov 2010 Okay, det vidste jeg ikke. Troede det var sikkert når man røntgen fotografere så sent i forløbet (dag 53).
    Men tror det er meget svært at overse en på billedet når der kun er 2, ellers kan der jo være nogen der ligger oveni hinanden.
    Men det må dyrlægen lige vurdere. De scanner hende nok for at se om alt er ude vil jeg tro.

    Det er sgu træls at skal til dyrlægen i sådan et lortevejr, der ligger bare meget sne og er kø overalt smiley


  • #5   23. nov 2010 Kender også flere opdrætter der har prøvet og få nogen flere hvalpe end hvad røgten har vist..... Vil også for en sikkerheds skyld tage til din dyrelæge....

  • #6   23. nov 2010 ja.. husk varme tæpper og evt sodavandsflasker med varmt vand i, som du kan ligge hos mor og hvalpe, så de ikke bliver kolde, hvis i evt strander i det dårlige vejr

  • #7   23. nov 2010 Jeg forstår slet ikke, at du ikke stod ved dyrlægen søndag morgen (eller fik dyrlægen ud til dig)?
    Jeg ville aldrig turde spare de penge, ville sandelig have min hund tjekket igennem efter en fødsel!


  • #8   23. nov 2010 Ann-Sophie: Nej, det forstår du sikkert ikke! Og nu drejer det sig ikke om at spare penge hos mig, men ikke at stresse min hund!!
    Men nu er det jo min dyrlæge jeg lytter til og hvis læser hvad jeg skrev så havde jeg været i kontakt med dyrlægen.

    Hun har fået en kalksprøjte for en sikkerhedsskyld, men de mente ikke hun havde kalkmangel, men at det var hormoner. Og hvor er jeg glad for jeg ikke tog afsted søndag, for det stressede hende så meget at komme til dyrlægen i dag!

    Men hun har det godt, og havde hun egentlig også da vi kom afsted, men blev bare nervøs fordi hun havde rendt meget rundt i nat.


  • #9   23. nov 2010 blev hun tjekket for om der var flere i hende ?

    god bedring


  • #10   23. nov 2010 Det ville jo altid være bedre at stresse en tæve end at den dør fordi man bliver hjemme. Hvis man stiller det op på dén måde altså (og sådanne ville jeg nu engang stille det op, når der er ting man er i tvivl om efter en fødsel - det kan hurtigt gå galt jo)!
    Hvorfor blev hun så stresset, er hun meget nervøst anlagt?
    Men god der ikke er noget i vejen og hun nu har været ved dyrlægen - En dyrlæge kan jo ikke altid give den korrekte rådgivning igennem en telefon. Fx hvis hun havde haft endnu en hvalp i sig, det kan dyrlægen jo ikke mærke og se igennem en telefon.
    Men fint at alt er som det skal være :o)


  • #11   23. nov 2010 Ja, det var der ikke. Alt så fint ud. Og hvalpene blev også tjekket.
    Nu skal de bare have ro


  • #12   23. nov 2010 Jamen Ann-Sophie, hun har ligesom ikke gjort tegn på noget var galt! Hun har lagt stille og rolig og passet på sine hvalpe. Det var da også det jeg skrev. Hvorfor så stresse til dyrlægen hvis alt bare er som det skal være? Det forstår jeg simpelthen.
    Og har været ved hende konstant, og skrev jo også netop at hvis der blev det mindste ville jeg kontakte dyrlægen!

    Hun bryder sig ikke om at komme til dyrlægen nej, og slet ikke når hun har 2 hvalpe med sig. Det troede jeg egentlig ikke der er noget unormalt i???


  • #13   23. nov 2010 nu var tæven jo så ikk syg og ts vuderede sammen med dyrlæge at de ikk behøvede at køre,,hvad der så var rigtig idet hunden har været ok,,,så måske man lige skulle slappe lidt af

  • #14   23. nov 2010 Lægger du snart billeder af de små op? Og er de allerede solgt? (ikke fordi jeg skal have flere, bare ren nysgerrighed)

  • #15   23. nov 2010 Nu synes jeg det tager lidt overhånd med den renden til dyrlæge for det mindste.
    LSCN: Jeg plejer heller ikke at ræse afsted til dyrlæge efter en normal fødsel. Jeg kan godt forstå du lytter mere til din dyrlæge end til forum herinde.
    Din hund har sikkert bare efterveer. Når hvalpene sutter stimulerer det sammentrækningen af livmoder. Det har alle der har ammet vist prøvet.
    Selvfølgelig skal man afsted hvis der er noget galt, men maget kan altså klares over en telefon.


  • #16   23. nov 2010 Jeg tager heller ikke mine til dyrlægen efter en fødsel.
    Der er mange "ældre" personer herinde som altid bedyrer at det skal man.
    Men fakta er at både Kbh dyrehospital, Frihedens Dyreklinik og Blågård Dyreklinik siger at man IKKE skal komme.

    For hvorfor dog det når der ikke er ngoet galt? Det stresser tæven og der er mange sygdomme ved dyrlæger, ingen grund til at udsætte nyfødte hvalpe for den slags.

    Så jeg synes også du har handlet helt perfekt smiley


  • #17   23. nov 2010 ps. Når kbh dyrehospital siger man ikke skal komme, så er den god nok smiley De kan godt lide penge.

  • #18   23. nov 2010 hmm.. så er jeg lige blevet kaldt gammel smiley jow jow.. men det kommer jo til os alle.... hehe

  • #19   23. nov 2010 Ja så er jeg åbenbart også gammel? Jeg ville sandelig hellere vide mig helt sikker og tage afsted til dyrlægen - Lød for mig som at trådstarter var i tvivl om alt var korrekt. Derfor ville jeg tage afsted.
    Er man en erfaren opdrætter der ved hvad man har med at gøre, er sagen en anden, så har man med sikkerhed bedre erfaring i at se om alt er efter bogen.


  • #20   24. nov 2010 Platugler: Haha nej tænker ikke specifikt på dig smiley
    Jeg aner ikke din alder, faktisk smiley Kun at du er rar.

    Men men men når dyrlægerne siger der ingen grund er til at komme, så er der det vel heller ikke.
    Men selvfølgelig hvis man ikke kan mærke om tæven er tom (hvilket er meget let på chihuahuas) eller man er i tvivl om alle moderkager er kommet ud, eller i det hele taget i tvivl om noget, er det da en god ide.
    Men når jeg ringer og siger "kalkindsprøjtninger, sammentrækkende osv.", ja så siger de altså at det er der bestemt ingen grund til smiley


  • #21   24. nov 2010 Linnea: ok... pyy-haa, blev helt nervøs for at jeg skulle være blevet gammel smiley


    Men jeg er nu så gammel;-) at jeg altid tager min tæve til dyrlægen for at få hende tjekket efter - det har jeg det bedst med smiley Jeg har slev kalk og sammentrækkende medicine, så det kan jeg godt give selv, men jeg vil helst have et par friske øjne på, at alt er efter bogen og alle hvalpe er ude - så kan vi tage det med ro. vi gør det indenfor 24 timer og skulle der være en hvalp med defekt, så bliver den hos dyrlægen.... min kæreste lader også de evt hvide blive.

    Men du har ret.... det er i bund og grund ingen grund til at få en sund og rask tæve set efter fordi hun har født.


  • #22   24. nov 2010 Havde haft fat i dyrlægen igen til midnat da hun pludselig slet ikke gad ligge hos hvalpene og rendte rundt og pev helt vildt og gravede løs.
    Han mente at det var psykisk betinget, at hun havde svært ved at rumme hvalpene og når de pev.
    Så i nat har hun været nedenunder i stuen med de andre hunde og hvalpene ovenpå hos mig. Og han fik ret, det er helt sikkert psykisk. Hun var en HELT anden hund her kl 05.30, så havde hun pludselig masser af overskud.
    Så nu er hun kun sammen med dem under opsyn til vi er sikker på det fungere 100 %. Og så får hun nogle pauser hvor hun kan kommer ned og være hos de andre hunde.
    Hold op hvor er det hårdt at få hvalpe! Puha, men hvor er de også bare søde :o)

    Der kommer billeder så snart jeg finder et kamera at tage dem med, og de er ikke solgt endnu nej


  • #23   24. nov 2010 sådan en tæve har jeg også haft - en corgi - vi endte også med at måtte tage hende fra hvalpene i en 1 time eller 2, når hun havde ammet dem, så hun kunne få ro .... hun gik totalt i selvsving når de peb og begyndet at gøre dem alle ren og var der så en der peb igen så startede hun forfra ... stresse totalt og endte med at halse sig en feber til.....
    Mn nå vi gav hende de små pauser når vi viste at hvalpene var passet, så gik det over i løbet af et par dage ... og i næste kuld hun fik, var der slet ikke noget, for der havde hun tjek på det hele


Kommentér på:
Opdatering på Chanels fødsel

Annonce