{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.395 visninger | Oprettet:

Avl - Boxer {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg vil høre med hensyn til avl af boxer, jeg har en båxer-tæve som jeg meget gerne vil have hvalpe på når hun bliver gammel nok. (Hun er kun 8 måneder nu), men vil gerne ud i god tid og finde den perfekte han til hende.
Hun har ingen stamtavle, så det skal være en han som bedækker tæver uden stambog.

Hvis i kender nogen vil jeg meget gerne høre mere.

På forhånd tak.

Ditte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl - Boxer
  • #1   5. dec 2010 forkert sted at spørge om det.......selvom man skulle tro anderledes

• #3   5. dec 2010 jo,,for man bliver hurtigt høvlet ned,,hvis ikk er det vist første gang

• #5   5. dec 2010 i 2 år hæfter du for lige at fastslå krummes udsagn

• #6   5. dec 2010 hejsa min veninde har en boxer som laver flotte hvalpee han har heller ingen stambog kig under rocco herinde eller gå ind under min profil og under venner hun hedder christinne og til jer andre helt ærligt hvorfor kan i ikk bare lade være med at svare når i kun kan sige noget negativt

• #14   5. dec 2010 Jeg kan ikke fortælle dig hvordan og hvorledes mht. avl af bokser..

MEN
    Jeg synes du skal have i baghovedet at flere og flere ejere af ulovlige listehunde (eller blandinger der indeholder listehunde) bruget betegnelsen "bokser-blanding" som "undskyldning" for ikke at overholde loven.
    Ved at sætte bokser-blandinger eller rene bokserhvalpe uden stamtavle ind i verden risikerer du at de fremtidige hvalpekøbere står i en situation hvor de skal bevise at deres hund ikke er ulovlig og da det er noget mere besværligt at bevise at den ikke er ulovlig uden at have stamtavle på hunden risikerer de ultimativt at blive aflivet.
    Jeg ville helt personligt ikke kunne sætte en hvalp i verden der risikerer det fordi jeg gerne vil avle uden stamtavle.

Håber du vil have det med i dine overvejelser
    Mvh

• #16   5. dec 2010 Ditte: din pige er helt sikkert en rigtig dejligt hund og jeg kan godt forstå at det kunne være fristende at få hvalpe - men hun er ikke racetypisk og det bør en hund være, hvis den skal bruges i avl. Men vælger du alligevel at få hvalpe, så husk som de andre siger, at tjekke for HD, AD, spondylose og hejrtescanne hende og kun bruge en han der er det samme.

Men tænk lige over det Line skiver - jeg er helt enig med hende

• #17   5. dec 2010 Jeg er nok en af de få som aldrig kommer til at eje en DKK hund igen efter 3 hunde (Forskellige racer) i familien er blevet aflivet af arvlige sygdomme 3 under 5 år og en med en far(d-f) utrolige dårlige hofter som har avlet 5-6 kuld med dkk tavler. Dog vil jeg sige lad vær..

• #18   5. dec 2010 C&J - enten har du været ufattelig uheldig eller også ikke særlig grundig i dit valg af opdrætter....

• #19   5. dec 2010 Det ved jeg ikke hvad der er gået galt men den med far med dårlige hofter hørte jeg fra andre avlere af den race at han var fra det bedste kuld nogensinde i Dk hmmm.

• #20   5. dec 2010 men havde du ikke tjekket det inden - altså spurgt opdrætteren om sundhed på forældrene til din hvalp ??

• #21   6. dec 2010 Så har han e hofter han har ihvertfald så dårlige hofter at han faktisk ikke måtte bruges i avlen han er amstaff.

• #22   6. dec 2010 Hvis du er interesseret kan du få hans navn i pm også kan du jo selv tjekke ham på hundeweb.

• #26   6. dec 2010 Han har ikke E hofter men D hofter jeg huskede forkert men det er 6 kuld alle med dkk...

• #29   6. dec 2010 men det jeg ikke forstår er at køber ikke spørger ind til tingene ?? som køber kan men ikke bare fralægge sig ethvert ansvar ... man må også tjekke det man køber, inden man køber det - det er den eneste måde vi kommer dårlige opdrætter til livs på.

• #31   6. dec 2010 Men her kan det jo være svært at få hd status på hanhunden da han jo har avlet 5 kuld før der lå status, men man burde da kunne forvente lidt når man køber en hund til 12,000 kr med dkk tavle.

• #33   6. dec 2010 Men hvorfor er det at dkk tillader at den han får flere hvalpe når status så foreligger det fatter jeg ikke den skulle vel havde været taget ud af avlen da statusen blev kendt?

• #35   6. dec 2010 C&J nu ved jeg ikke hvem i snakker om, men mon ikke det er fordi han har en status inden forbudet kommer ?? så kan DKK jo ikke så godt lave forbud med tilbagevirkende kraft

men hvis HD status lå dig på sinde, hvorfor så købe hvalp efter en han der ikke var testet? var tæven testet?

• #36   6. dec 2010 Tæven var testet det var ikke mig der købte ham men min kammerat og når man er ude og købe sin første hund hos en anerkendt opdrætter hos dkk burde man vel få noget rådgivning omkring hvalpen. Jo men han har også fået et kuld efter status er kendt.

• #37   6. dec 2010 man kan ikke som køber bare fralægge sig alt ansvar og så være forarget bagefter. Den kombination som din var efter, der var hunden jo ikke testet og det var ikke et krav dengang - kan ikke se hvad det så er du bebrejder opdrætteren? Hvad din kammerart større krav til sin hund, så skulle han jo have købt et andet sted.

• #39   6. dec 2010 Kan læse at du synes at man som 1 gangs hundejer overhovedet ikke må tro på hvad opdrætter siger når det er en kendt kennel og jeg er ikke imod opdrætter med mod DKK for synes ikke det er iorden at en hund med hd D laver 1 kuld efter at status er kendt og faktisk ikke må avles på det er det som gør at jeg synes mit om dkk. Men jeg har det bare sådan lidt at hvis en kendt hanhund bliver brugt ligemeget hvad så hvad bruger man så ellers når der åbenbart ingen kontrol er.

Kommentér på:
Avl - Boxer

Annonce