1.322 visninger
|
Oprettet:
Akut opmuntring søges {{forumTopicSubject}}
Min tæve var drægtig med 2 hvalpe, den første er født her til aften men har været på kbh dyrehospital og få den aflivet, da den havde kæmpe ganespalte + indvolde siddende uden på kroppen.
Den var ganske levende med god sutterefleks osv, puha.
Nr. 2 er ikke født, hun tager lige en pause, men kan i ikke komme med gode historier og eksempler på at bare fordi en er misdannet behøver den anden ikke være det? Håber sådan den er normal. Nu orker vi ikke flere grimme ting.
Tæven har det godt og er ikke ked af at hvalpen er væk. Det er jo heldigvis det vigtigste.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Der er ikke noget med de 4 andre.
Og sådan kan det tit gå.
Så det behøver ikke bekymre dig:-)
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 935
Dika fødte her til aften to hvalpe.
Hvalp nr. 1 blev født med stort ganespalte og indvoldene uden på kroppen. Vi kørte til Kbh dyrehospital og fik den aflivet.
Hvalp nr. 2 troede jeg kortvarigt var normal, men hun havde desværre et stort åbent hul i hovedet, som hun blødte ud af. Så hun blev også aflivet.
Både moren og faren har før fået sunde og raske hvalpe, det er første gang de får defekte hvalpe, så det var åbenbart bare en meget meget uheldig genetisk kombination, var dyrlægens vurdering.
Det har været en grim nat, specielt hvalp nr. 2 er et syn jeg meget sent vil glemme, det var godt nok uhyggeligt.
Dika har det heldigvis godt, hun er medtaget efter fødslen, men intet mere end normalt. Hun leder ikke efter hvalpene mere og har ikke meget mælk, så det skal nok gå. Mine andre hunde kan dog desværre ikke lide mig i dag, fordi jeg lugter for meget af blod og døde hvalpe, tror jeg.
ØV.
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Mange kærlige tanker her fra til jer alle.
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 580
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Trøsteknus<3
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 413
det gør så ondt at læse hvad dig og Dika har været igennem
stakkels stakkels jer
ved slet ikke hvad jeg skal sige.... for intet kan hjælpe eller fjerne de følelser du har nu
tænker på jer
håber Dika kommer sig hurtigt
R:I:P til de små
tanker
lykke
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 935
Ja grim oplevelse.
Begge forældre har før fået normale hvalpe, faktisk kun normale hvalpe, men tæven skal ikke have flere hvalpe nu, det har jeg intet behov for.
Hannen ejer jeg ikke, så det er ikke min beslutning.
Han har fået to kuld før dette, et med 4 og et med 5 hvalpe, uden problemer. Så jeg bebrejder heller ikke ham.
Hun har ikke spist harelort eller andet, hun spiser i det hele taget aldrig noget hun ikke skal, hun vil knap nok have godbidder, jo mindre de er ualmindeligt lækre.
Jeg er ikke så ked af det, havde jo intet forhold til hvalpene. Men det var en meget meget grim oplevelse. Specielt den nr. 2... med øjnene og hullet.. puha.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Akut opmuntring søges