{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken han?
  • #1   16. maj 2006 Jeg må sige jeg syntes det er en beslutning du selv skal tage.....

Så er hvad vi andre syntes ikke relevant.

• #2   16. maj 2006 Det er det da, men vil bare gerne hører jeres mening.. Har allerede to kandidat racer smiley

• #4   16. maj 2006 hvad racer kan vi vælge mellem?

• #5   16. maj 2006 nok nærmere, hvor stor regner i med at hun bliver?

• #6   16. maj 2006 Hun bliver ikke meget større nu vejen hun 16 kg. og er 50 cm i skulder højde.. Måske lidt større..

• #7   16. maj 2006 Jeg ville nok vælge en af de racer, der allerede er i hende.. For ikke at blande flere racer ind i det..

Så en Aussie eller en Islands fårehund

• #8   16. maj 2006 Hej ! tak for alle svar smiley Jeg har selv tænkt på en Border Collie eller Aussie (har kun et minus ved aussien - jeg vil helst undgå korte haler) og hun har jo gen for det iforvejen.. Hrisla er en god hyrdehund med stærke beskytter indstinkter, og jeg vil gerne have en hyrdehund på hende, sys ikke den islandske tiltaler mig, da den som spids har nogle lidt "dumme" instinkter på visse punkter (bare min mening) Når jeg møder folk tror de hun er border collie kan dog ikke ses på billeder men eller kan hun godt minde om smiley LIDT

Hva sys??

Hilsen Mia

• #9   16. maj 2006 Nixen - ikke som familliehund.

Border collier er som udgangspunkt hyper-aktive, og kræver meget stimuliering. De ligger i deres gener. De er ikke anvendelige som ganske almindelige klappe-hunde.

Hvis du kigger i dba og lign. er der en del border collier til omplacering. De ser SÅ søde ud, men mange får et chok, når de ser hvad de laver af ballade, fordi de ikke får de mange timers aktiviteter som racen kræver.

Men hvorfor hvalpe ?

Der står du er 17 år - er det dig eller dine forældre, som skal lave hvalpe ?

Min mening - helt generelt - er, at der er alt for mange hunde i DK. Dyrenettet, internaterne og dba bugner med hunde til salg. Det er svært at komme af med en voksen hund - måske derfor alle de aflivninger årligt ?

Jeg kan godt forstå drømmen om at lave hvalpe. Men realiteterne er, at de kan være svære at komme af med - og hvis du ikke kender forældrenes stamtræ - m.h.t. HD o.s.v. kan du risikere at give både dig selv og kommende hvalpekøbere dårlige oplevelser. Jah - og det er jo i bund og grund mest synd for hundene.

Men border collie vil jeg i hvert fald bestemt fraråde ( og jeg synes de er dejlige - det er ikke det ).

• #10   16. maj 2006 nette s - Hej til start vil jeg lige sige tak for svaret det er jo dejligt med nogle der kommer med en mening og god forklaring..

Det er min hund, men bor hos min mor. Vi har haft hvalpe før og min er ud af vores sidste kuld (på 12) den islandske og aussien er selv en hund der kontant skal stimuleres, min egen kommer flere gange dagligt og ber' om a vi skal lege, det er jo så nemt nok når man bor på en gård med masser af folde og man ikke skal bruge til på lektier hihi.. Jeg vil gerne gå ti agility med min egen da hun har super talent for det.. Vi fik 12 blandings hvalpe 2005 og de gik som varmt brød, og har fået flere bestillinger hvis vi laver igen.. Desuden vil jeg sys det er spændene at se afkom efter hende, da hun har alt hvad man kan forvente og er meget alsidig, som familie, hyrde, agility og hun har et stærkt beskytter gen. Hvis vi har så mange hunde på internater osv. og at det er så stort et problem burde man så ikke stoppe hvilken som helst form for avl????

• #11   16. maj 2006 Ang. køber/hvalper problemer så har vi holdt kontakt med alle hvalpe køberne med en aftale om at "gik det ikke" kom de tilbage til os, så vi ved at hvalpene ender godt hvis ejerne ikke vil have hunden mere.. Vores to hunde er begge uden stamtavle og alle vores hvalpe er blevet rost for deres børnevenlige temp. Min egen tæve er lige så, og jeg håber jo at avle hendes sind videre..

Kommentér på:
Hvilken han?

Annonce