339 visninger
|
Oprettet:
Hvilken han? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skal på et tidspunkt have hvalpe på min dejilge tæve når hun er en del ældre, men så er spørgsmålet hvilken race skal farmand være? Hvad sys i? hun kan ses på min profil.. Så må vi jo se om vi er enige.. hihi
Hilsen Mia
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.265
Så er hvad vi andre syntes ikke relevant.
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
sep 2004
Følger: 19 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 120 Svar: 1.156
sep 2004
Følger: 19 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 120 Svar: 1.156
mar 2006
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Så en Aussie eller en Islands fårehund
mar 2006
Hva sys??
Hilsen Mia
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
Border collier er som udgangspunkt hyper-aktive, og kræver meget stimuliering. De ligger i deres gener. De er ikke anvendelige som ganske almindelige klappe-hunde.
Hvis du kigger i dba og lign. er der en del border collier til omplacering. De ser SÅ søde ud, men mange får et chok, når de ser hvad de laver af ballade, fordi de ikke får de mange timers aktiviteter som racen kræver.
Men hvorfor hvalpe ?
Der står du er 17 år - er det dig eller dine forældre, som skal lave hvalpe ?
Min mening - helt generelt - er, at der er alt for mange hunde i DK. Dyrenettet, internaterne og dba bugner med hunde til salg. Det er svært at komme af med en voksen hund - måske derfor alle de aflivninger årligt ?
Jeg kan godt forstå drømmen om at lave hvalpe. Men realiteterne er, at de kan være svære at komme af med - og hvis du ikke kender forældrenes stamtræ - m.h.t. HD o.s.v. kan du risikere at give både dig selv og kommende hvalpekøbere dårlige oplevelser. Jah - og det er jo i bund og grund mest synd for hundene.
Men border collie vil jeg i hvert fald bestemt fraråde ( og jeg synes de er dejlige - det er ikke det ).
mar 2006
Det er min hund, men bor hos min mor. Vi har haft hvalpe før og min er ud af vores sidste kuld (på 12) den islandske og aussien er selv en hund der kontant skal stimuleres, min egen kommer flere gange dagligt og ber' om a vi skal lege, det er jo så nemt nok når man bor på en gård med masser af folde og man ikke skal bruge til på lektier hihi.. Jeg vil gerne gå ti agility med min egen da hun har super talent for det.. Vi fik 12 blandings hvalpe 2005 og de gik som varmt brød, og har fået flere bestillinger hvis vi laver igen.. Desuden vil jeg sys det er spændene at se afkom efter hende, da hun har alt hvad man kan forvente og er meget alsidig, som familie, hyrde, agility og hun har et stærkt beskytter gen. Hvis vi har så mange hunde på internater osv. og at det er så stort et problem burde man så ikke stoppe hvilken som helst form for avl????
mar 2006
Hvilken han?