Avl, jeg er foraget {{forumTopicSubject}}
Hej vi var hos nogen bekendte i aftes. De har en dsg og en rotweiler. Rotten er en 4 årig tæve, de fortalte så at de ville ha`hvalpe på hende. Jeg ved at de IKKE går op i stamtavler, general tjek på hofter eller noget. Så jeg kaster mig ud i en snak om avl. Det viser sig at de kun vil ha`hvalpene for at tjene penge. Så siger jeg at det da er den dummeste måde at ville tjene penge på.... De bliver simpelthen så sure på mig, og siger at jeg overhovedet ikke har forstan på hunde osv osv. De vil skide på mine fissefornemme holdninger, og er fuldstændig ligeglade med den ham de skal bruge, bare parringen er gratis. De siger samtidig at deres tæve er sund og rask - for det siger dyrlægen selv når hun er nede og blive vacc. og det med hofterne, de er fine for hun ligger med benene bagud,når hun ligger og slapper af!!!!! Det der er mit problem, det er at hunden udviser agressiv adfærd, de har en dreng på 8 år, når han klapper hende knurre hun.
Hvorfor er folk så dumme????
Bekymret hilsen fra mig...
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
Du har fuldstændig ret, de vil kun tjene penge. Lur mig men de ser sikkert osse stort på sundhed for hunden og hvalpene, de vil helt sikkert osse hænge i bremsen hvad angår dyrlæge tjek og kontrol.
Hvis I skal blive ved med at være venner skal du nok ikke nævne det for dem mere. Men synes du at tingene sker på en uansvarlig måde så kan du anmelde dem. Men så er det slut med venskabet.
Trist, der stadig er mennesker der stadig går ind for "fabriks" modellen.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 95
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Den med at hunden kan ligge i frøstilling er en gammel skrøne.
Ja man bliver så trist over nogle menneskers uvidenhed og stædighed.
Avl, jeg er foraget