{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Avl, jeg er foraget {{forumTopicSubject}}

Hej vi var hos nogen bekendte i aftes. De har en dsg og en rotweiler. Rotten er en 4 årig tæve, de fortalte så at de ville ha`hvalpe på hende. Jeg ved at de IKKE går op i stamtavler, general tjek på hofter eller noget. Så jeg kaster mig ud i en snak om avl. Det viser sig at de kun vil ha`hvalpene for at tjene penge. Så siger jeg at det da er den dummeste måde at ville tjene penge på.... De bliver simpelthen så sure på mig, og siger at jeg overhovedet ikke har forstan på hunde osv osv. De vil skide på mine fissefornemme holdninger, og er fuldstændig ligeglade med den ham de skal bruge, bare parringen er gratis. De siger samtidig at deres tæve er sund og rask - for det siger dyrlægen selv når hun er nede og blive vacc. og det med hofterne, de er fine for hun ligger med benene bagud,når hun ligger og slapper af!!!!! Det der er mit problem, det er at hunden udviser agressiv adfærd, de har en dreng på 8 år, når han klapper hende knurre hun.
Hvorfor er folk så dumme????
Bekymret hilsen fra mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl, jeg er foraget
  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
    #1   15. jan 2011 Det er ikke dig der ikke har forstand, det var bare det gode gamle trick. Et hvert forsvar starter med et angreb. Det er dem der kom til kort over dig.
    Du har fuldstændig ret, de vil kun tjene penge. Lur mig men de ser sikkert osse stort på sundhed for hunden og hvalpene, de vil helt sikkert osse hænge i bremsen hvad angår dyrlæge tjek og kontrol.

Hvis I skal blive ved med at være venner skal du nok ikke nævne det for dem mere. Men synes du at tingene sker på en uansvarlig måde så kan du anmelde dem. Men så er det slut med venskabet.

Trist, der stadig er mennesker der stadig går ind for "fabriks" modellen.

• #2   15. jan 2011 Ja... min grænse går også til hvis tingene ikke er forsvarlige. så må venskab være venskab....Men de fik da lidt at tænke over, da jeg sage at hvalpene vil være meget mere værd hvis de kunne få stamtavle!!! Det er ligesom den eneste måde jeg kan "nå dem". Så ville manden vide hvor jeg fik alt mit pladder fra, så fortalte jeg lidt om dkk osv. Så gik han fuldstændig kold, om jeg var klar over hvor meget det koster at være medl. der osv. De er famne 10% dummere en en spånplade. Håber ikke der kommer nogen hvalpe....

• SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 398
    #3   15. jan 2011 Det er ham der er den styrende i det der foretagende. Du har simpelthen sat ham skakmat og det er gået ham for nær. Såret mandestolthed kan være rigtigt trælst og meget primitivt. Lad være med at indgå i flere diskussioner med ham, for han vil i bestræbelserne på at få ret sige flere grimme ting til dig. den klogeste tier.

• #4   15. jan 2011 bare google nogle af de retssager som forbrugerklagenævnet har vundet så finder de ud af at de hæfter 2 år efter salgsdatoen hvis den hvalp de sælger for 1000,-kr bliver syg af arvelige fejl. det kan jo være de så kommer på andre tanker

• #6   15. jan 2011 Gak gak, andet er der vist ikke og sige om det. Ja, og så stakkels hvalpekøbere. Men så længe køberne vil spare penge og købe billigt, så længe kan den slags avl betale sig.

• #7   15. jan 2011 Iøvrigt er tæven også ved at være for gammel til at få hvalpe for første gang, så de skal være parat til et betale ekstra til dyrlæge i tilfælde af komplikationer og evt. kejsersnit. Og så er deres fortjeneste på de hvalpe for længst gået fløjten, men kan i stedet gå hen og blive en meget dyr "fornøjelse"

Den med at hunden kan ligge i frøstilling er en gammel skrøne.

Ja man bliver så trist over nogle menneskers uvidenhed og stædighed.

Kommentér på:
Avl, jeg er foraget

Annonce