{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Hunhund U/ papier, Kåret Hanhund. {{forumTopicSubject}}

Undskyld overskriften. Jeg har 2 hunhunde uden papier, og jeg vil lige sige jeg skal ikke have hvalpe på dem, den ene er for gammel, og den anden skal stereliseres.

Men er det i hundeverden ligesom i hesteverden, at man kan tage en hoppe uden stamtavle, til bedækning hos en kåret hingst, behøver heller ikke at være samme race. Det føl kan man få hestepas (stamtavle) på, dog kun med fadrens afstamning.

Kunne jeg fk.s (og jeg skal lige igen sige jeg skal ikke have hvalpe) tage min hund Humle, som er halv labrador og halv cavaler king chales, hen til en kåret shæfferhan og få en halv stamtavle på hvalpene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunhund U/ papier, Kåret Hanhund.
  • #1   23. jan 2011 Du kan ikke få stamtavle på blandingshunde eller hvis den ene af de to racerene forældrehunde ikke er avlsgodkendt. (hvad der kræves afhænger af stamtavle og race).
    Om man kan få ejeren af en avlsgodkendt hanhund til at lade sin ikke avlsgodkendte tæve eller tæve af anden race, kommer an på hvor meget ejeren af hanhunden går op i sin race. Men er ejeren medlem af en hundeklub kan denne som resultat af den slags avl udelukkes.

• #2   23. jan 2011 Tak for svarne, så er jeg blevet klogere i dag. smiley

• #3   23. jan 2011 Du får jo heller ikke tavle på føllet -et hestepas er ikke det samme som en stamtavle;o)

Men generelt er det jo noget anderledes med heste, eftersom der kåres på tværs af racer og forbund, og de fleste varmblods jo reelt er blandinger.

• #4   1. jun 2013 Ved hunde kan man kun få stamtavle på hvalpene, hvis
    - begge forældre er samme race
    - har stamtavle i samme klub
    - er avlsgodkendt inden parring. Eksteriør og sundhed

Inden for heste er der jo nogle racer som tillader crossbreeding.
    Jeg kan f.eks. lade min blandingshoppe uden papirer bedække af en godkendt welsh. Så kan føllet få papirer som welsh sec F, bare kun med afstamning på faderens side.

Kommentér på:
Hunhund U/ papier, Kåret Hanhund.

Annonce