{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp
  • #1   5. feb 2011 Er hun alenehvalp ?

Hvad med hendes søsskende ?

Har dyrlægen tjekket hende ? Hun kan jo have et tarmsystem som ikke funker.

• #2   5. feb 2011 har dyrlægen undersøgt hende efter fødslen?

• #3   5. feb 2011 hun er ikke alene og er trjekket af dyrlægen efter fødsel

• #4   5. feb 2011 men hun er den mindste, så har måtte kæmpe for sin mad, derfor har jeg taget de andre fra når hun blir lagt til. Men 2 min af gangen syntes jeg ikke er lang tid.

• #5   5. feb 2011 Så lyder det som om der er noget galt, og at det bare ikke er meningen at hun skal overleve. Alternativt må du prøve sonde, men afsted til dylle og få hende tjekket og lært at give sonde.

• #6   5. feb 2011 Det er godt at lade en af de store starte på patten óg få mælken til at flyde for hende.

Hun sutter kun 2 min ?

Hun kan jo være afkræftet - det er hun sikkert, hvis hun taber sig.

Har du mælkeerstatning i huset ? Ellers så malk lidt ud hos mor - op i en beholder, og så sug lidt op i en pipette( eller engangsspøjte ) og giv hende nogle dråber - gerne 5-6 ml.

Vent 1 time - og så igen.........o.s.v. Så skulle hun gerne få kræfter. Sådan fik jeg gang i den mindste i kuldet, da jeg havde en som var mindre - men det kræver lidt arbejde. Men hun skal have noget næring, så hun får kræfter til at sutte.

• #7   5. feb 2011 Og ja - der kan jo være noget galt med hende. Hvis hun startede ud med at tage på, og så først taber sig nu, så er der noget som ikke er som det skal.

• #8   5. feb 2011 Pipette er godt med moderens mælk eller erstatning.
    Jeg gjorde det at når den suttede på en Pat at så satte jeg den fyldte pipette i mund
    Vigen på hvalpen og trykkede det forsigtigt ud så hvalpen kunne følge med. På den måde kan en hvalp der ikke er så god til at sutte for et ordentligt måltid. Men gjorde det mange gange om dagen og lagde den også til moderen flere gange en de andre hvalpe.
    Så snart hvalpen gik over til blendet hvalpefoder og a-38 som 3 uger gammel var der ingen problemer. Og hvalpen samt de andre jeg har hjulpet i gennem årene er alle friske, sunde og livlige hunde.

• #9   5. feb 2011 tak for alle råd, det går beder har givet hende sukkervand, og erstatning, hun er blevet meget stærkere,, tror simpelthen det er de andre der har spist fra hende, altid en god ting at veje dem hver dag, ellers havde jeg jo ikke set hun tabte sig, men puha en nar, vil gi hende flere gange i nar, så jeg er sikker på hun er med igen, men lige nu kan hun sutte igen, dejligt.

• #10   6. feb 2011 Det er godt hun har det bedre. Jeg har selv to små ud af et kuld på 8. De blev også lagt til alene så de ikke skal kæmpe om patterne. De første dage måtte jeg støtte dem i det og når de faldte i søvn puffede jeg lidt til dem og så kunne de sutte igen. Nok en god idé at la en af de andre sutte lidt først så hun får det gode "fede" mælk og ikke bare "slukker" tørsten. Held og lykke. Håber den klare sig.

• #11   7. feb 2011 Var ved dyrlægen med hende i går, hun fik noget antibiotika og lidt binybakomon, samt væske, nu går det meget bedre, men hun skal lægges til mange gange om dagen, ser nu hvordan de 2 store puffer hende væk, sku hårdt arbejde, men hun har det bedre.

Kommentér på:
hjælp

Annonce