6.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Bad efter veloverstået fødsel?? Bad efter veloverstået fødsel??

Vores pekingeser tæve har født 3 skønne, store, sunde og raske hvalpe i dag. Men hendes hvide krave og bag i er nu helt grøn af det foster vand der har været grønt.

Må jeg bade hende med sæbe?

Vi var ved at gå i panik da vi så det var grønt og ringede til dyrlægen som beroligerede os.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bad efter veloverstået fødsel??
  • #1   13. feb 2011 Jeg ville ikke gøre det, jeg ville give hende noget ro, hun skal nok selv vaske sig og ellers kan du tage det værste med en klud i morgen.

• #3   13. feb 2011 Hej Geser.

Tak for svar. Tørrer du bare med håndklade eller bliver hun føntørret?

• #4   13. feb 2011 Nadja hvis jeg venter til i morgen, mon så jeg kan få den grønne farve af hendea hvide pels?

• #6   13. feb 2011 Jeg ville også vente hun har haft det hårdt nok med at få hvalpe og passe dem lige nu synes jeg bare hun skal have ro du kan jo som de andre siger tørre af med en klud

• #7   13. feb 2011 Hej Geser og Trine. Lige nu ligger den lille familie og sover, så venter lidt. Det har været hårdt for Sally. Den første fødte en dreng vejer 256 g og de sidste 2 vejer hhv. 196 og 199. Så de er pænt store og ikke noget at sige til Sally var meget besværet den sidste uge.

• #8   13. feb 2011 Rikke: Dejligt for jer i har fået nogen sunde hvalpe

• #9   13. feb 2011 Trine du kan også tro vi er glade og lettet. Vi var ved at overveje kejsersnit ved den første, fordi det tog så lang tid. Men da han så kom, så kom de sidste 2 i løbet af 25 min.
    Og Sally er så stolt.

• #10   13. feb 2011 Rikke tillykke med de små hvalpe

• #11   13. feb 2011 Rikke: hehe. ja den første hvalp har da vidst gjort plads til de andre smiley

• #12   13. feb 2011 Tak for det Liselotte.

Lena jeg tror også jeg venter til senere i aften.

• #13   13. feb 2011 Og til jer der har hvalpe af og til. Får de noget lækkert under amme perioden eller får de bare hvalpe foder?

• #16   13. feb 2011 M.P Jeg har noget A/D fra dyrlægen på dåse som jeg evt. kan blande i noget fisk. Det vil hun elske.

Hvornår skal jeg forvente hun vil ud og tisse?

• #17   13. feb 2011 Geser du skriver opskrifteen er lagt ind. Men hvor?

• #19   13. feb 2011 Tak Geser.

Hvor længe kan det holde sig på køl? og hvor meget skal det piskes?

Og Geser når en hvalp er hvid med lidt sort eller brunt som det ser ud nu, er den så broget eller hvad hedder det?

• #21   13. feb 2011 Tak igen Geser. må lave en portion til hende i aften

• #22   13. feb 2011 Jeg har vasket mine tæver med varm vand efter fødslen. Så skal de ikke bruge kræfter på det og hvalpene blir ikke smurt ind i snasken.
    Tror jeg vil lave en omgang tigermælk til dem. Har ellers givet dem kogt kylling med sovs, æggeblomme, havresuppe og a38

• #23   13. feb 2011 Jeg vasker også tæven lige efter fødslen, ud for at tisse og så en lynhurtig afvaskning.

• Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #24   15. apr 2021 Man må sgu da ikke vaske hverken tæve eller unger for så kan ungerne ikke finde hen til morgen, og moren vil ikke kendes ved ungerne

• #25   15. apr 2021 Godt nok en gammel tråd men Selvfølgelig vasker man tæven efter fødsel. Hun er jo smurt ind i blod og fostervæsker og rester fra efterfylder og jeg skal komme efter dig. Hvis ikke man vasker er det da mums og varmt miljø for bakterier og andet skummelt. Det vil man ikke have til at ligge og ulme hos sine hvalpe.

Så hvalpene vejes af en person som også skifter underlaget i kassen.
    Og en anden tar lige tæven ud og tisse og ind i et hurtigt brusebad med en skånsom sæbe. Og tørre med føn.

• #27   15. apr 2021 Isabelle - det bliver til mange brusebade ja. 1 gang dagligt. Så hun er ren og tør.
    Selvfølgelig ikke en hel kropsvask

• #29   16. apr 2021 Jeg plejede at skylle bagparten med bruser men uden sæbe en gang eller to om dagen i begyndelsen og så bare tørre efter med håndklæde. Det synes jeg har fungeret udmærket. De blev meget ulækre efter en fødsel og med en del pels ville jeg føle, at jeg bare tværede det rundt, hvis jeg skulle tørre efter med en våd klud.
    Men man skal jo gøre, hvad der fungerer for den enkelte, men jeg synes det må være rart for hundene at få alt det snask vasket af.

Jeg har så fået at vide, at man skal være ret forsigtig omkring vulva, fordi tæven er så åben lige efter fødslen. Korrekt eller ej, det er i hvert fald noget, jeg altid har været opmærksom på.

• #30   16. apr 2021 Kenneth, Jeg har bestemt aldrig været ude for, at mor og hvalpe ikke kunne kende hinanden eller ville kendes ved hinanden bagefter. Det er jo heller ikke hele hunden, jeg har vasket.

Men jeg har haft en veninde, der havde afghanske mynder i mange år, og jeg ved fra hende, at med A.M. vaskede man hele hunde efter fødsel samt føntørrede og børstede, det krævede pelsen simpelthen. Jeg har dog heller aldrig hørt, at det skulle give problemer mellem mor og hvalpe. Og mon dog ikke den praksis ville være stoppet, hvis de ikke ville kendes ved hinanden efterfølgende.

Kommentér på:
Bad efter veloverstået fødsel??

Annonce