787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Avlskåring :o) Avlskåring :o)

JA! Det er mig igen :o) .. Men jeg elsker og stille spørgsmål :o)

Kan en hund godt blive avlskåret selvom den har ar hist og pist ? Det er jo ikke noget som kommer videre i avlen, så det ville virke lidt sjovt vis den ikke kunne :o)

Og hvad går de efter på en avlskåring ? ( Vi snakker om en bull terrier )

Play video
Andre forumemner med "Avlskåring :o)"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avlskåring :o)
  • #1   31. mar 2011 Ja netop:)

• #2   31. mar 2011 det er ikke en avlskåring, men et avlsgodkendelse og det kan, alt efter race, ske ved at hunden opnår en very good på en udsitlling og evt skal opfylde nogle sundhedsrestrektioner.... men ja den vil sikkert kunne opnår en very good på en udstilling, hvis hundens kvalliteter ellers er til det... tror det skal være en meget emsig dommer for at han slår ned på det

• #3   31. mar 2011 Rick, selv på et avlsgodkendelsesarrangement, som vi har det for Dansk/svensk Gårdhunde, er det ikke et ar hist og pist der gør en forskel. Men til forskel fra avlsgodkendelse via en Very Good på en udstilling, så vil et dårligt temperament nemmere blive spottet på et avlsgodkendelsesarrangement. Det kan hunden så blive afvist på. Det er lidt nemmere på en udstilling, hvis blot man ikke kommer i nærkontakt med noget der afslører hundens evt. dårlige temperament.

Så jeg har det fint med at Gårdhunde ikke kan avlsgodkendes via en udstilling.

Kommentér på:
Avlskåring :o)

Annonce