{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Dag 59 - Tæven går fra maden {{forumTopicSubject}}

Ja, min tæve er nu på dag 59 efter første parring, og har faktisk spist virkelig pænt hele drægtigheden. Her for to-tre dage siden fik hun begyndende madlede, men vi fik normale mængder i hende ved at tilbyde noget ekstra lækkert.
Men i dag har hun intet villet have, jeg har kunnet lokke 4-5 guffer i hende, men ellers intet heller ikke mad, hun normalt synes er lækkert.
Hun har ligget stabilt i temperatur, den er dog faldet 0,5 grader her til aften. Jeg tror ikke, fødslen sker indenfor det næste døgns tid.
Hvor længe er det OK at hun faster, og hvornår skal jeg begynde at blive bekymret??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dag 59 - Tæven går fra maden
  • #1   18. maj 2011 vores søs holdt op med og spise et døgn inden hun fik veer.

• #2   18. maj 2011 Det er oftest et tegn på at der snart sker noget.

Freja gjorde det til en vis grad osse.

Sørg for at hun har mad tilgængelig så klarer hun resten selv.

• #3   18. maj 2011 Kelvin - jeg ved, at det er normalt omkring 1 døgn inden fødslen, men nu har hun været småtspisende i nogle dage, og som sagt intet spist i dag - hvis hun så ikke føder før om måske 2-3 dage, er det vel ikke specielt sundt for hende at gå uden mad?

• #4   18. maj 2011 hvis tæven ikke spiser og vi mener at der ikke er fødsel inden for 24 timer, så giver vi A/D vådfoder - det er et højenergifoder, hvor tæven ikke skal have ret meget,for at få noget til at holde sig igang. Det er ikkefedt hvis tæven ikke har depoterne fyldt op til fødslen... det krøver jo en del energi.
    Vi bruger også noget pasta, som er lige til at sprøjte ind i munden og som har et højt energi niveau

• #5   18. maj 2011 Platugler - tak for hjælpen. Har givet hende lidt kød fra min egen tallerken, og det gled da ned, men en brøkdel af, hvad hun plejer.
    Nu graver hun rede igen, og er rastløs så måske jeg har fejlbedømt hende - det er lidt svært første gang smiley

• #6   18. maj 2011 ja og så skal du passe på med at lokke mad i hende, for så kommer det sikkert retur, når hun får veer

• #7   18. maj 2011 Lena - min dyrlæge forhandler ingen af delene kan jeg garantere dig, for det er en BARF dyrlæge smiley Men kattens dyrlæge har det nok, hvis det bliver nødvendigt (og hun ved også at vi venter hvalpe).

Platugler - har også besluttet med mig selv at lade være at lokke mere i hende i dag, så får jeg se hvordan hun klarer natten. Er der ingen fødsel i morgen tidlig må jeg prøve at få lidt i hende. Tak for hjælpen smiley

• #8   18. maj 2011 Ja, min dyrlæge siger, at hvis hunden ikke vil have A/D, så er den død. Det er det, de plejer at bruge til operationshunde, så selv hunde der stadig er lettere bedøvet begynder at snuse efter det, hvis de holder det hen foran den...

Jeg har selv brugt det til en småtspisende hund, og hun ville rigtig gerne have det.

Men ja, det kan da godt lyde til, at der er noget på vej:-) min gik fra foderet 1 uge før fødsel....

• #9   18. maj 2011 Lykke så var Gizmo død i mange år for han ville under ingen omstændigheder spise A/d *LOL*

• #10   18. maj 2011 Nadja: loooool

• #11   19. maj 2011 Hehe kunne ikke lade være :-))) Der er mange dyrlæger der har prøvet at lokke det i ham inkl kvl og de tror aldrig på mig når jeg sagde at det får i ham ikke til at spise, men jo jo for det kan ingen modstå *GGG* Det var så indtil de mødte Gizmo, de måtte give op hver gang, han ville ikke have det *LOL*

• #12   19. maj 2011 ork jow.... det har vi også oplevet drægtige tæver, nægte at spise. Men det gode er at det kan røres op med feks A-38 og så sprøjtes ned i munden på tæven og på den måde sikre at hun får energi - der skal ikke de samme store mængder til.

Kommentér på:
Dag 59 - Tæven går fra maden

Annonce