{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.697 visninger | Oprettet:

Blå på blå {{forumTopicSubject}}

Jeg undre mig altså ret meget....hører gang på gang om avl med blå-blå!

Jeg talte med en der havde sin blå franske til udlån, hun havde blå tæver han skulle parres med?
En har pt blå franske til salg med 2 stk blå forældre

Og nu ser to blå cane corso også

er det ikk ,,no go,,,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå på blå
  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #1   23. maj 2011 har aldrig set cane corso i blå link tak smiley heller ikke fransk i blå smiley

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #2   23. maj 2011 jeg ved bare man ikke på parre to blue nose eller blå amstaffer har jeg hørt aner ikke hvorfor smiley

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #3   23. maj 2011 ser forkert ud :S

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #5   23. maj 2011 hvad med ccer i blå

  • #6   23. maj 2011 Hvad er det 'farlige' ved at parre to blå hunde med hinanden?

    smiley


  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #7   23. maj 2011 Jeg synes det er tåbeligt ! Det viser bare hvor ligeglade folk er..

  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #8   23. maj 2011 Charlotte

    Ja, den er jo "unik".. Og alt andet er så bare ligemeget. Ik ?


  • #9   23. maj 2011 Jeg forstår ikk man tør! Og er det af uerfarenhed er det jo til at ryste på hovedet af
    et af charlottes link henviser til en af mine omtalte.

    Tænk at man køber sådannne dyre hunde og så ikke ved mht avl!

    Jeg syntes de blå hunde er generelt super smukke og ku sagtens finde på en dag at købe en fransk men ville da ihvertfald ikke avle den blå på blå


  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #10   23. maj 2011 Jeanette

    Det er jo mange der avler med hovedet under armen. Dette tilfælde er bestemt ikke enestående.


  • #11   23. maj 2011 Jeg ved godt hvad mange syntes om mig,,men jeg ku aldrig finde på at gøre det her,,det er så synd for de hvalpe og for købere

    Man har bare så meget ansvar overfor begge dele ,,jeg ville ikke kunne se mig selv i spejlet


  • #12   23. maj 2011 Tak det tager jeg som en kompliment Charlotte:-)

  • #13   23. maj 2011 Inden for bergamasco er det også no go og total forbudt, dog er der en avler som gør det, alle andre overholder det heldigvis hvilket også er med til at at racen må avles på med merle hunde... bare det bliver med en genetisk sort...

  • #14   23. maj 2011 Tak..det jo store ord.

  • #15   23. maj 2011 Bedlington terrieren kan man fint avle blå blå. Kerry blue terrieren finder kun i blå. Hvad er risiciene ved at avle blå blå i de andre racer?

  • #16   23. maj 2011 Bedlington terrieren kan man fint avle blå blå. Kerry blue terrieren finder kun i blå. Hvad er risiciene ved at avle blå blå i de andre racer?

  • #17   23. maj 2011 Bedlington terrieren kan man fint avle blå blå. Kerry blue terrieren finder kun i blå. Hvad er risiciene ved at avle blå blå i de andre racer?

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #19   23. maj 2011 forklar hvad der sker hvis blå og blå bliver parrert

  • #21   23. maj 2011 Indenfor Grand Danois mener jeg godt man må avle blå-blå, jeg kender ihvertilfælde en opdrætter i DKK der gør det.


  • #22   23. maj 2011 Øv kiggede under blandinger på hvalpelisten.net Der er amerikansk bulldog blandings vapser til salg

  • #23   23. maj 2011 der findes blå og der findes blå-merle og det sidste er totalt no go at parre sådanne to men det er pga merlegenet

  • #24   24. maj 2011 Det er fuldstændig hul i hovedet at avle blå på blå med mindre det er hunde så som weinmaraner. Men desværre er den blå farve blevet en mode farve og folk ved at de nemmere kan komme af med blå hvalpe og laver derfor disse parringer for at sikre sig blåt afkom. Det viser bare at folk er fuldstændig ligeglade med sundheden på de hvalpe de sælger og er totalt ligeglade med at uvidende købere skal stå med en syg hund.
    Ren profit tænkes der på i disse tilfælde.


  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #25   26. maj 2011 krumme er du en smule retarderet

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #28   27. maj 2011 det kan jeg godt men det eneste der står er en masse om pels!

  • #29   27. maj 2011 Nej der står faktisk en masse andet også Johnny - Hvis du gav dig mere end 3 sec til at skimme artiklen altså

  • #30   27. maj 2011 bl.a. : " Der skal dog ikke herske tvivl om, at for hvalpekøberen, der ikke har kendskab til denne lidelse, vil den påkrævede sundhedsmæssige og økonomiske indsats komme som en ubehagelig overraskelse"

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #31   28. maj 2011 var det måske ikke det jeg sagde det gjorder sikke højrøvet folk er smiley

  • #32   28. maj 2011 Jeg er nu fortsat sikker på, at man godt må avle blå-blå hos GD ellers tror jeg simmpelthen ikke på, at den opdrætter jeg kender ville gøre det.
    Men jeg kan ikke på stående fod argumentere hvorfor GD må når andre racer ikke må.
    det jeg mener at kunne huske og farve genetik er, at blå er en fortynding af sort, og for at få en blå GD kan man enten avle blå-blå eller blå-sort/blå. Ved den første kombination vil alle hvalpe blive blå ved den anden kombination vil halvdelen blive blå og den anden halvdel vil blive sort. parre man andre farver indenfor GD med en blå bliver det vist noget værre noget, men det ved dem der har GD sikkert en hel masse om.


  • #33   1. jun 2011 Dengang Chihuahuaen pludselig blev så eftertragtet var der nogle "opdrættere" der hurtigt fandt ud af at udvidende hvalpekøbere gerne lå op til 18.000 kr for en hvalp med en speciel farve. Derfor blev der lavet mange blå hvalpe. Der blev sågar lavet merle hvalpe. Vi i DKK advarede mod at avle blå på blå og avle på merle men vi blev faktisk bare betragtet som misundelige fordi vi ikke selv "kunne" lave sådanne hvalpe. At vi ikke ville lave sådanne hvalpe troede man ikke på. Men da man så begyndte at se blå hvalpe med genrelaterede gentab så kunne dem der først havde betegnet os som misundelige og dårlige opdrættere fordi vi ikke "kunne" lave blå og merle pludselige godt bruge vores hjælp og viden for de "dygtige opdrættere" ville lige pludselige ikke hjælpe.

    Så blå på blå er no go i min verden


  • #34   1. jun 2011 Dorthe ja det kan have mange sider...
    Vi har en lille blå chi hvalp efetr min datters chihuahua...hende beholder vi og sterilisere jeg aner intet om hun er ok med tiden mht pelsen!! Og min datter er glad:-))


  • #35   1. jun 2011 Det I gør er meget seriøst synes jeg. I tager ansvar og stopper den blå linie hos jer. Og selvfølgelig er det ikke alle blå hunde der har problemer men man ved ikke det med sikkerhed før man har testet. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det nedarves. Om det nedarves ressisivt eller dominant men det må en dyrlæge jo kunne svare på. Men hvis det nedarves ressisivt så er det bare mega svært at sikre sig. Hvis ikke man gør som jer. Så hatten af for jer :O)

    Hvis I gerne vil være sikker og ikke gå og være nervøse for hvad fremtiden kan bringe så kan I jo få hende testet og få et svar. Det er ganske simpelt og så ved I hvad I har at forholde jer til.

    Men under alle omstændigheder så ville jeg undlade at lave flere hvalpe på din datters tæve hvis jeg var jer:O))


  • #36   1. jun 2011 Det hedder selvfølgelig genrelateret pelstab :O)) og ikke genrelateret gentab Ha ha

  • #37   2. jun 2011 Ja måske vi vil prøve at teste.
    min datter har sin egen lille chi han han er far..og så har vi en mor også...far er sort hvid med hele baggrund i chokolade og choko broget og moren er chokolade og vupti kom den blå.
    Hun er så smuk og skøn og je har længe ønsket mig en blå men har været lidt nervøs for at købe en,.,,men nu lå det ligesom i kortene.

    Hun bliver her og så sterilisere vi hende,,vi skal jo også stå til ansvar for hvalpe kunderne og der er jo ingen grund til at bevist lave problemer:-))


  • #38   2. jun 2011 Ok.....Ja det kan du have ret i
    ved den ene skal kasteres og den anden tror jeg ikke de skal have hvalpe på



Kommentér på:
Blå på blå

Annonce