{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

ang. Herpes vac. {{forumTopicSubject}}

Ved nogen om man anbefaler at vaccinere alle hunde i husstanden mod herpes eller er det kun tæven?
Jeg tænker når jeg læser om det, smitter det også via næse, vand osv. Så bør alle hunde i husstanden vel vaccineres... ?

Og skulle nogen vide om det kan smitte via katte også? Dette har jeg ikke kunnet finde noget om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. Herpes vac.
  • #2   7. jul 2011 Herpesvaccinen beskytter HVALPENE ikke de voksne hunde.

Vaccinen virker ved, at der dannes antistoffer, så hvalpene har større chance for, at klare sig ved et evt. udbrud.

Vaccinen kan ikke forhindre, at voksne hunde smittes. Mange voksne hunde er desuden allerede smittede og oftest lægger man aldrig mærke til det. Herpes er som herpes hos mennesker - det bryder ud ved stress og ligger ellers i dvale.

Så nej, ingen vaccine til de andre hunde - kun tæven i forbindelse med parring og fødsel.

• #3   7. jul 2011 God morgen Ginne

Det er kun tæven der skal vaccineres.
    Det gøres 2 gange.
    Første gang fra 1 uge før og til 1 uge efter parring.
    Derefter indenfor den sidste uge før fødsel.

• #4   7. jul 2011 Tæven er og bliver også vaccineret - jeg blev bare i tvivl om de andre voksne tæver i huset kunne smitte dem... evt. via moren. Eller om det kun var fra moren de kunne smittes...

• #5   7. jul 2011 De andre kan smitte moderen, men det kan du desværre ikke gøre noget ved ud over, at give hele flokken mest mulig ro (undgå stress).

Held og lykke med de små!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o)

• #6   7. jul 2011 Hvis moderen er vaccineret under drægtigheden skulel hvalpene jo være beskyttet, så er der lige meget hvor mange andre hunde der har herpes, hvalpene er jo dækket ind.

• #7   8. jul 2011 Her er måske lidt god viden om Herpes..(link fjernet)
    sommerhilsner til alle

• #8   8. jul 2011 mener ikke at vaccinene yder 100% beskyttelse.... en høj rumtemperatur hjælper også med til at beskytte hvalpene i dagene efter fødslen, da denne vira ikke kan leve ved høj temp. Nyfødte hvalpe har problemer med selv at holde deres kropstemp høj nok, til at yde denne beskyttelse

• #9   8. jul 2011 Jeg har også ekstern varmekilde klar Platugler smiley Det var mere fordi de andre hunde skal vaccineres mandag alligevel - og kunne herpes være gavnligt for hvalpene, så skulle de da have den også smiley

Kommentér på:
ang. Herpes vac.

Annonce