går i hvalpetanker {{forumTopicSubject}}
Ja jeg går ov tænker på om jeg skulle opdrætte et sidste kuld på Nala.
til næste forår. hun er en fantastisk mor og hendes hvalpe uforglemmelige. det ene øjeblik var hun kæmpe stor og næste mor til 13 (dog 3 dødfødte) hun havde mælk til ALLE 10 og passede dem som blommen i et æg.
de blev rost til skyrende af dyrlæge og deres nye ejere elsker dem.
ja det er fuldtidsjob med sådan en flok bamser, men glæden er helt ubeskrivelig.
sidder ind i mellem "for sjov" og kigger markedet. og HOLD DA OP en masse berner blandinger og rene uden tavle. der er til salg.
mine hvalpe vil have følgende med fra mig.
stamtavle
vacc
chip
ormekur.
masser af kærlighed
opdragelse.
ballade og ulykker.
legetøj
foder fra kingsmoor
snor og halsbånd.
tæppe med duft af mor.
m.m
som markedet er nu vil det så være helt hen i vejret at lave et kuld tavlehvalpe?
5 af mine var faktisk solgt før de blev født og resten da de var senest 10 uger (minus Angelique hende ville jeg selv beholde, men måtte af med hende som 5½ mdrs, pga dårlig kemi mellem hende og Nala,)
2 af mine hvalpe royalebernese Alladin og royalebernese angelique kan ses her på hg.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg tror at dem der bedst kan svare dig på om der er salg i netop din race er dem der forvalter (special)klubbens hvalpeliste (afhængigt af om du er i en klub med specialklub eller ej).
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 881
ja ser desværre mange hvalpe uanset race uden tavler der søger nye hjem når de kommer i lømmel alderen.
hvalpene kan sagtens blive til de få r nye hjem om der så går 5 år.
aug 2008
jeg vil ikke sætte hvalpe til vedden for sjov eller for pengenes skyld men fordi min tæve laver de mest fantastiske familie hunde. og selvfølgelig også til udstilling og evt avl.
mit næste kuld skal vurderes af adfærds behandler så jeg kan få en tæve selv der passer til mig og Nala.
min tæve bliver 3år lige om hjørnet (08/08) har fået 1 kuld og HVIS hun skal have et mere skal det være næste år og så sterileration bag efter. da hun så ikke skal have flere. syndes ikke der er grund til at lade hende gå i løb efter når hun ikke skal have hvalpe efter hun er 4år. dette har jeg valgt pga racen er kendt for ikke at blive så gammel.
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
(spørger ikke for at være flabet, men fordi det er den vigtigste overvejelse)
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
det hele lyder gennemtænkt... good luck
aug 2008
aug 2008
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 371
Jeg tror du har hjertet og hjernen på rette sted og gør det her af alle de rette grunde...
Sorry jeg havde ikke set dit indlæg, havde åbnet tråden og gik lige ud inden jeg svarede
aug 2008
går i hvalpetanker