{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Beskeder bliver slettet på annoncen {{forumTopicSubject}}

Jeg hader det simpelthen!! Når man kommer med et reelt budskab på en annonce og det så bliver slettet af ejeren!! Hvis man opretter en annonce, burde man også tage stilling til de beskeder der kommer, fremfor blot at slette dem. Jeg lader alt stå i mine annoncer, men det skyldes nok også at jeg ikke har noget at skjule.
Den pågældende annonce handler om skamavl og burde forbydes på HG at komme til salg. Det er grotesk at en hanhund på blot 11 måneder bruges i avl og farfaren har en indavlskoefficient på over 25%. Jeg skrev blot på annoncen at faren for 14 dage siden vandt unghundeklassen - intet andet - og forventede at få en respons. Nu er den blot blevet slettet!! Jeg bliver simpelthen så arrig!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskeder bliver slettet på annoncen
  • #1   1. aug 2011 Ja, det er irriterende.. Forstår godt reglen, om at man ikke må debattere i en annonce, men på den anden side, kunne det være meget rart, at kunne advare folk, når den er helt gal....

    Jeg er ikke så overrasket over, at din besked er slettet, når nu forholdene er som de er.. Sælger er nok godt klar over, at den er gal, og må håbe at han/hun har dårlig smag i munden...


  • #2   1. aug 2011 Jeg kan i realiteten ikke se problemet. Det du gør er ikke tilladt, derfor bliver dine indlæg slettet. ...

  • #5   1. aug 2011 Jeg skrev blot:
    "navn på faren" vandt unghundeklassen for 14 dage siden
    I realiteten kan det vel tolkes som positivt eller negativt, alt afhængig af læseren.

    Jeg kunne godt have skrevet en privat besked til sælgeren, men det ved I udemærket godt ikke ændrer sælgerens mening. Sælger er blot blevet snydt af hanhunde-ejeren, som jeg ved kan sælge sand i Sahara. Det gør bare ikke situationen bedre.


  • #6   1. aug 2011 Er fuldkommen enig med Maj-britt.

    Det kan godt være at det er ulovligt, men det burde altså også laves om smiley


  • #7   1. aug 2011 Der er mange små politifolk her på sitet;)

  • #8   1. aug 2011 Syntes det er ærgerligt der ikke er en større moral hos skaberene af siden smiley

  • #10   1. aug 2011 He he Maj-Britt! Ligesom jeg aldrig ville sælge mine hvalpe til nogen der leder efter dem på HG;-D

  • #12   1. aug 2011 Nemlig, samme sted som jeg ville lede efter det, jeg selv ville købe.

  • #13   1. aug 2011 Marietta og MAj-britt Jeg er slev i den situation hvor jeg er MEget i tvivl, om 14 dage hved vi om Disney er med hvalpe, jeg er ikke særlig kendt i bull terrier verdenen ihvertfald ikke hos evt købere.. Selvfølgelig sætter jeg dem på DKK's liste og DTK men der er også en lille angst for ikke at få dem solgt... og jeg ville ALDRIG sælge til "brian og connie" eller dem der lige har fået et barn eller dem som har 5 forskellige racer derhjemme.

    men jeg vil jo ogå gerne have nogen at vælge imellem..

    What to do????


  • #17   1. aug 2011 ODDS - www.Bullos.dk
    Jeg kan se dit dilemma, idet du har en hunderace der appellerer bredere end min, men som alligevel ikke burde være "allemandseje"!

    Men var jeg på udkig efter en af din race, så ville jeg studere resultater og hjemmesider for at finde hunden med de rigtige kvaliteter. Med udgangspunkt i hundeweb og derefter på informative hjemmesider, hvor forældredyrene var beskrevet.

    Har du f.eks. gode udstillingsresultater er der med garanti liebhavere der holder øje med, hvad du går og laver!



  • #18   1. aug 2011 Jeg er super glad for at jeg ikke er den eneste der bliver arrig over annoncer herinde. Jeg kan også oplyse at hvalpen ikke engang er sat til salg i den klub hvor stamtavlen er udstedt, så sælger har nok ikke helt rent mel i posen.

    Og til Daisie med Fister & Møv: Jeg ville aldrig købe en hvalp hvor forældrene ikke er fuldt udvokset og hvor jeg kan aflæse den samme hanhund 4 gange på farens side.

    Meeeen jeg skal nok bare glemme denne annonce og så være glad for at det ikke er mig der har købt en hund derfra.


  • #19   1. aug 2011 Jeg kan altså ikke se hvad der er galt i at annoncere med sine gode tavle hvalpe her på siden. Man kan jo stadig stille nøjagtig de samme krav til køberne som ved dem der henvender sig efter at have set annoncen på en hvalpeliste.

  • #20   1. aug 2011 Næh M.P, men opdrætter man racer med særlige krav til potentielle hvalpekøbere, så vil man gerne have, at de hvalpekøbere virkelig har gjort sig umage for at finde HUNDEN, og ikke bare har siddet en søndag formiddag og skimmet annoncer på et tilfældigt salgsforum.

  • #23   1. aug 2011 Love animals
    - Da jeg abb. på den annonce, så jeg dit spørgsmål og sælgers svar. Hun linkede til et fotoalbum hvor man kunne se det, hvorfor hun nu har slettet det hele skal jeg ikke kunne sige. smiley


  • #24   1. aug 2011 Daisie med Fister & Møv:
    Jeg kan ikke forlange af HG at de skal fjerne en annonce hvor den stambogsførene klub selv har godkendt avlen. De bliver solgt med tavle fra en ny klub, hvor deres etiske regler bare ikke er beskrevet nogen steder.


  • #25   1. aug 2011 Altså... Jeg kan ikke se noget forgjort ved at annoncere i dba, guloggratis, gipote såvel som ved specialklubben. Man skal da bare være kritisk i valget af hvalpe/hundekøber og så er der nok noget mere respons.

    Hvis man leder efter en omplaceringshund, er der sjældent annoncer via specialklubben. Du finder flere (også med stamtavle) gennem de "useriøse" kanaler.

    Og så er det væsentligt nemmere at finde en omplaceringshund gennem ovenstående "useriøse" kanaler, hvis man mere leder efter en type af hund end efter en specifik race.


  • #26   1. aug 2011 Jeg starter nok ud med DKK og DTK's hvalpeliste og så må vi se.
    Jeg ved jeg har lavet en god parring stamtavlemæssigt og begge forældre er testet for det de skal, så der er intet at komme efter:-)

    Vi må bare have tålmodighed og tro på de rigtige kommende ejere dukker op og der først og fremmest er hvalpe:-D

    ellers beholder jeg dem allesammen selv smiley


  • #29   1. aug 2011 Jeg skrev i en yorkieannonce hvad patella status var på forældrene til hvalpene, da dette bestemt ikke er lige meget, sælger valgte ikke at svare mig og slette mit spørgsmål. Samtidig skrev jeg en pb til hende og gjorde opmærksom på at det ikke er smart at hun næsten lover folk hvordan hvalpene kommer til at se ud, da pelsen på en yorkie ikke er færdig før hunden er ca 2 år, jeg fik et næsvist svar tilbage at det havde jeg ingen forstand på for det var hvad hendes dyrlæge havde sagt. Hvis det er måden man vil sælge hvalpe på, håber jeg ikke det lykkes

  • #30   1. aug 2011 Hmm hvad er der nu galt i annoncering på Hg? Jeg havde rådført mig med de øvrige cavalier folk vedrørende annoncering og de sagde god for Hg og Cavalierklubben.......

  • #31   1. aug 2011 Enig med Annette, opkald eller besøg. Synes nu bedst om at de kommer og får en kop kaffe smiley


  • #33   1. aug 2011 Hm, jeg kunne nu godt finde på at stille uddybende spørgsmål i annoncen for at finde ud af om hunden potentielt var et match. Kommer an på informationsniveauet i annoncen smiley Eksempel på spørgsmål kunne være: Kan han/hun bo samme med anden hund? eller Har han/hun sind til at bo sammen med små børn?

    Men ellers ja, så er det personlig kontakt. Komme på besøg og se hunden, evt. have hunden på besøg hos en selv, gå tur i forskellige omgivelser etc. Specielt hvis det er en omplacering.

    Hehe, hvis jeg skal ud på hundemarkedet efter en hund til om et par år, så må vi jo se om der er nogen, der disker mig på det grundlæg smiley


  • #34   1. aug 2011 Trine J - ;))

  • #37   1. aug 2011 Maj-Britt både du og jeg ved at luca's hvalpe ikke bliver revl og krat :-). Nu er jeg udstyret med en rigtig god mavefornemmelse, så er sikker på at jeg nok skal sortere det revl og krat væk som henvender sig smiley ( som jeg fortalte dig sidst, så er jeg allerede godt i gang smiley ) Men de er skam også at finde på hvalpelisten i cavalierklubben og de kommer også på DKK's liste...

    Og så gammel er du heller ikke, kun i hunde faget....:-)


  • #38   1. aug 2011 Vi annoncerer der hvor "læserfladen" er størst. Vi har solgt flest hvalpe vi kilder indenfor vores race men en gang imellem har du været nødvendigt med annoncer andetsteds end hjemmeside og "goodwill". Vi har har altid brugt specialklubbens samt DKK hvalpeliste. De har ALDRIG givet noget. Denne gang prøvede vi gipote.dk og vores annonce gav 1008 klik:-) vi fik solgt den sidste hvalp denne vej til en absolut seriøs køber. Vi som opdrættere har jo lov at være lige så kritiske om ikke mere end køberne.

    I øvrigt laver vi skodavl da faderen til vores sidste kuld kun var 11 mdr! I en så sjælden race er vi ondt til at bruge det der findes og som passer bedst til vores tæve. Jeg kender hans aner grundigt og også halvsøskende. Kombinationen er lavet før men den han der var i det kuld, er kastreret . Jeg kender fordele og ulemper ved linjen og så fremdeles. Jeg synes ikke at det udelukkende er en ulempe med unge hanner og står i dén grad ved det vi har gjort!


  • #39   1. aug 2011 Måske er jeg så bare end almindeligt doven, men jeg afviser alligevel dem der henvender sig fordi; "De har en smuk farve. Vi bor lige ved vandet. Elsker de blå øjne. Dem er der ikke mange andre der har. Sådan en er der en i byen der har." Eller hvad nu folk har af uovervejede bevæggrunde for at anskaffe sig en stående jagthund!

    Den slags henvendelser undgår man alligevel ikke helt, men man for ihvertfald minimeret antallet ved at sikre sig, at dem der henvender sig målbevidst har søgt på racen. Og jeg kan nøjes med besøg af mennesker, der ved hvad de har ledt efter.



  • #40   1. aug 2011 Marietta: der kan jeg sagtens følge dig, der er med garanti mange flere useriøse henvendelser på sider som denne. Og kan man komme af med hvalpene uden at annoncere diverse steder er der jo absolut ingen grund til at skal bruge alt den tid på at sortere.
    Jeg mener bare ikke at en opdrætter er dårlig eller har dårlige købere fordi de annoncere her. Og tror nu også at der findes gode købere mellem alle de useriøse.


  • #42   1. aug 2011 Louise C:
    Da du har sat dig ind i sagerne og vælger at bruge en 11 måneder gammel han, gør jo netop ikke din avl skod. Men ville du bruge en hund hvor den samme han fremgår fire gange på én side? Netop dér er man nød til at vente til hunden er fuldvoksen, for at se om de "uheldige" gener skinner igennem. Når racen ikke er lille og materialet derfor stort nok, så mener jeg at den chance er unødvendig at tage.


  • #43   1. aug 2011 Enig Cynthia. Farfaren til "vores" hanhund er 9½ år og far til en del hvalpe rundt om i Europa. Derfor ved jeg hvad han giver videre. Desværre er vores race så begrænset antalsmæssigt at der ofte er gengangere - linjeavl. Dog har vi formået med det sidste kuld at have en inavlskoefficient på 0 smiley

    Men det er et spil og en meget grundig overvejelse når man står med en så ung hanhund - ja det er jo altid en leg med naturen om de er 11 mdr eller 7 år. Vi satser jo altid med vores valg, ingen kan garantere noget i opdræt. Indtil viedere har vi været rimelig "heldige" smiley


  • #45   1. aug 2011 Hmm.. Jeg forstår godt TS - har ofte haft det sådan at jeg gerne ville spørge lidt mere "kritisk" til en annonce.


    og så må jeg være ærlig og kommentere på at uanset hvor sjælden en race er (og nu har jeg selv en ret sjælden en må det siges) så ville jeg ikke bruge en han under 1 år, fordi han ikke er testet for tilstrækkelige ting på det tidspunkt ganske enkelt fordi han ikke kan være det.. men det er jo egenligt også ligemeget for jeg er medlem af en klub der slet ikke tillader avl på hunde under 15 måneder (snart opsat til 18 måneder) der ikke har gennemgået et vist antal sundhedstest - så det ville aldrig ske at nogen lavede en parring med en hund så ung og kunne få papire på hvalpene..


  • #46   2. aug 2011 Wolfcub...
    Hvad er det jeg skal teste for ved en bestemt minimumsalder???
    HD og Patella har vi ikke i racen og derfor mener jeg ikke at det er nødvendigt - sløsset vil nogen nok mene, men vi har så valgt at lægge kræfterne et andet sted.
    Vi har haft PLL at være opmærksomme på. Det kan vi nu heldivis DNA teste for ved min 4 ugers alderen. Har kun CLEAR-hunde herhjemme. Så har vi IVDD som er diskbrok. Dette kan vi ikke teste for og opstår som regel i hundens 4-6 leveår og derved er det jo i grunden ligegyldigt om hanhunden er 11 mdr eller 3 år når den bruges første gang!
    Selvfølgelig kan der opstå lidelser som hos andre racer, har selv haft en enkelt med allergiske tendenser. Jeg har haft racen i 10 år og bortset fra vacc, ormekure til sverige samt udfyld af dokumenter og progtedt/røntgen så har vi kun haft 3 tilfælde af behov for dyrlæge. En knude på en 12 ugers hvalp forårsaget af et græsfrø i poten, en akut operation af slugt fremmedlegeme samt 2 sting i øret på en hanhund pga bid fra anden hund.
    Racen bliver ikke sjældent 13-15+ år og det i sig selv er da tegn på en overvejende sund race - heldigvis!


Kommentér på:
Beskeder bliver slettet på annoncen

Annonce