{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

Valg af kennel-Mastiff {{forumTopicSubject}}

Jeg gået med tanken om at få en stor hund igen i lang tid og jeg har tænkt og læst en masse over forskellige racer og resultatet er, at det skal være en mastiff (helt almindelig engelsk mastiff), fordi den simpelthen passer bedst...Nu kunne jeg godt tænke mig, at høre, hvad jeg skal være mest opmærksom på, om i kan anbefale nogle kenneler, hvem der måske venter hvalpe, hvad den koster en tæve hvalp i gennesnit osv

Selvfølgelig er jeg allerede gået i gang med at kontakte kenneler osv, jeg vil bare gerne høre jeres meninger/anbefalinger ; )
Jeg ligger nok mest vægt på sundhed og en dejlig sind


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af kennel-Mastiff
  • #2   23. aug 2011 Tak Krumme : )
    Nu er jeg jo også opdrætter og ved hvad jeg selv ligger vægt på ved min race, men det er jo altid noget andet, når man så selv er hvalpkøber af en anden race : )
    Mentalitet er det vigtigste og HD og AD var også det første jeg kom i tanke om...jeg kom faktisk i kontakt med en super sød FCI opdrætter fra Tyskland, som ikke bor alt for langt væk her fra Sønderjylland, men jeg skal også se på danske opdrættere ; )


  • #4   23. aug 2011 Egentlig er jeg slet ikke interesseret i at avle den race, synes det er nok med mine små monster hvalpe , selvom det gik op for mig, at jeg avler den forkerte race efter at jeg havde hørt den tyske FCI opdrætterens hvalpepris : P

  • #6   23. aug 2011 er heller ikke interesseret i at udstille, det skal bare være en sund og rask hyggehund

  • #7   23. aug 2011 ja det er det, mange tror slet ikke hvor meget mine små spiser, så jeg kan godt forestille mig at det koster en masse, men den pris jeg fik var så lige endnu lidt mere end 15.000kr...

  • #10   23. aug 2011 skal bare være en tæve, fordi jeg ikke gider at har en hanhund derhjemme, når mine tæver kommer i løbetid og jeg ville heller ikke har noget i mod det når en kastration er en del af kontrakten eller sådan noget

  • #12   23. aug 2011 det var kennel seven oaks i nærhed af bremen og hamborg, super sød opdrætter og jeg overvejer stadig at købe en hvalp der, så bare ikke fra den kuld nu her, fordi 2500€ er lidt for meget lige nu her, da jeg skal få solgt mine hvalpe nu inden, derefter har jeg så godt nok en masse tid inden jeg skal har hvalpe igen...
    jeg har kontakte flere opdrættere for at høre, om de synes, at det ville være muligt at har en mastiff hvalp sammen med mine chihuahuaer, fordi de jo kender racen bedst og isolde avler nu i næsten 35 år og hun syntes, at det godt kan lade sig gøre, så det tror jeg på og jeg vil jo selvfølgelig være holde et øje med dem


  • #13   23. aug 2011 min hanhund bor heldigvis hos min mor, så jeg skal nok ikke få nogle mastchis ; )

  • #14   23. aug 2011 hun har 1 tævehvalp, som kan reserveres, men tror hun vil helst sælge hende som avlsdyr og ikke kun som hyggehund...jeg holder i hvertfald øje med den kennel ; )

  • #17   24. aug 2011 jeg havde en gammel schæferblanding da jeg fik min 1. chi, det gik udmærket, men jeg var også lidt nervøs ved tanken om sådan en stor hvalp med mine voksen chis, men jeg vil være der konstant, det tager jeg tid til, så det skal nok gå ; )
    er der iøvrigt en kennel man burde holde sig langt væk fra?


  • #18   24. aug 2011 Jeg vil anbefale dig at gøre opdrætter opmærksom på at du opdrætter chi og at det ikke er i fci regi.. En del opdrættere vil ikke at ders hunde bruges i en anden foening eller tavleløst og har ret skrappe krav om dette i kontrakten.
    Har mødt Isolde fra 7 oaks og hun er en dejlig dame. Kender ikke meget til hendes hunde ud over at de er skønne at se på smiley


  • #19   24. aug 2011 selvfølgelig vil jeg gøre dem opmærksom på det, selvom jeg ikke vil bruge min mastiff til avl eller udstilling...

Kommentér på:
Valg af kennel-Mastiff

Annonce