{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

kontrakt omplacerings hund {{forumTopicSubject}}

Hvis man nu køber en omplaceringshund, som opdrætter (dkk) har fået retur og den f.eks er 5-9 måneder.

Så er den jo nok ikke tjekket for hd, hvordan er man så stillet hvis den udvikler hd ?

Man aner jo ikke hvordan hvalpen´s første måneder har været mht motion osv

Er det en anderledes kontrakt eller er det som at købe en 8 ugers hvalp ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontrakt omplacerings hund
  • #1   27. aug 2011 Det vil være på samme måde som hvis man køber en hvalp, nemlig at købeloven jo gælder indtil hunden er 2 år gammel.

Altså at opdrætter er erstatningspligtig hvis hunden udvikler svær HD eller AD.

Jeg ville ikke være så bekymret ved det, hvis ellers hvalpen ser godt ud (altså er i korrekt foderstand), for motion har for mig at se mindre betydning, hvorimod avl og fodring har stor betydning.

Så hvis man står overfor en overvægtig unghund ville jeg ikke turde (også fordi jeg ville tænke at hvis ikke de har haft styr på fodringen har de nok generelt ikke haft styr på at have en hvalp).

• #2   27. aug 2011 Tak for svaret Juelsgaard.

Var i tvivl om købeloven gjaldt på samme måde, når det er en der er kommet retur.

Er der andet end vægt man evt skal huske at kigge efter

• #3   27. aug 2011 Ja, købeloven gælder helt sikkert hvis man køber en hvalp af en opdrætter, også selvom den har været ude i et andet hjem først.

Jeg er lidt i tvivl om den gælder hvis man køber direkte af hvalpekøberen, eller om det så betragtes som privatkøb.

Hvis ellers det er en velplejet hvalp i slank foderstand, så vil det andet (og vigtigste) at se efter selvfølgelig være afstamningen. Jeg er jo helt klart af den holdning at avlen betyder rigtig, rigtig meget mht HD og AD. Selvfølgelig kan man også være uheldig med en hvalp af god afstamning, men afstamningen er for mig at se det allervigtigste.

Og så ville jeg også spørge ind til hvad den er fodret med tidligere. Man kan selvfølgelig godt have en hvalp i fin foderstand som er fodret med "det billigste fra Aldi" og det er selvfølgelig heller ikke optimalt.

Kigger du efter en lidt ældre hund?
    Hvis du har mod på en lidt ældre hund har jeg jo faktisk fået en 2 års hanhund hjem som søger nyt hjem.

• #4   27. aug 2011 Nå, jeg må hellere køre, jeg skal til prøve med tøserne.

Hvis du har brug for hjælp til nogle spørgsmål vil jeg altid gerne hjælpe. Du er også velkommen til at ringe til mig (hvis jeg ikke lige tager telefonen skal jeg nok ringe tilbage).

• #5   27. aug 2011 Tak for svarene.

Det ville være fra opdrætter og med tavle.

Har kigget på smukke Baldur flere gange og et kæmpe plus at han jo er fotograferet og sundheden i top smiley

Skal dog lige gøre helt op med mig selv om det skal være hvalp eller omplaceringshund

• #6   27. aug 2011 Det passer ikke hel da de flested sælger deres hunde som familliehunde ,der er ingen der kan garenter dig at det bliver en god brugehund, men Dkk tavler giver altid en muglig hed for at reklamationsret i op til to år, da vi er underlagt den danske købelov.

• #7   27. aug 2011 Laika, det er vel kun hvis den er købt som brugshund , eller misforstår jeg dit indlæg

• #8   27. aug 2011 René

Jeg er ret sikker på at købeloven gælder to år efter købsdato, og ikke efter fødsel.
    Og virkelig ked af at læse om Fie, det er så hårdt at miste dem. R.I.P. Fie.

• #9   27. aug 2011 Dkk andbefaler at vi opdrætter skriver familliehund da vi ikke kan give garenti for at det bliver en hund der vil arbejde ,det kommer jo også and på de ny ejer, det hedder ikke to års garenti men to års reklamationsret på din hund lige som det dedder på andre ting du køber under den danske købelov.så derfor er vi opdrætter med Dkk hunde merre bundet end andre opdrætter,uden parpir

• #10   27. aug 2011 For de ny ejer kan jo selv ølægge en huns ejenskaber ,med vold og ikke får det trænet på den rigtig måde.ved der somme tider har været hunde der blev solgt der var klar til kåring i Ph ,efter tre måner havde de ikke en dreft tilbage i deres krop,.skal man så også give dem penge tilbage ,det mener jeg ikke

Kommentér på:
kontrakt omplacerings hund

Annonce