skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel
Vi har både han hund og tæve og nogle siger vi skal passe på hanhunden, da han kan blive jalous og bide hvalpene.
De to steder vi har købt vores hunde har både far og mor været til stede...men der var hvalpene også klar til at rejse.
´Camille vores lille yorkshire terrier er dejlig tyk og der er endda 10 - 11 dage tilbage...vores han hund Gnejs er så sød mod hende nusser og slikker hende..tager meget hensyn, for nu er hun ved at blive besværet af det...selv om vi stadig går tur. Når jeg skal vise nogen hendes mave passer han virkelig på hende
Spørgsmålet er :
Skal vi holde ham væk fra hende under fødslen og hvad med bagefter? Eller er det bare amme historier at han kan finde på at bide hvalpene?
Vil rigtig gerne høre fra nogle der både har tæve og hanhund ; ) Og lige en sidste ting, hvor er det dejligt at opleve dem sammen i denne tid : ) .
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Men fatter hannen så ikke disse beskeder så sat noget op omkring så tæven kan få fred og ro...
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
En stresset tæve er bare ikke godt ved fødsel eller efterfølgende! Det er både til fare for hvalpene og hende selv. Så giv hende al den ro hun har brug for!
Senere så introducere i hvalpene til resten af hundeflokken.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.135
Han fik lov til at hilse på hvalpen da hun var 3 uger og så var de sammen efter det.
Jeg havde dem lukket hver for sig i lang tid når de var alene hjemme og om natten for en sikkerheds skyld
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 8
Har man oplevet at hanhunde gør hvalpe noget ondt...syntes bare det kunne være interessant at vide.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Dharma og Falkor er dybt afhængige af hinanden og hun var ikke tilpas når han var lukket væk. Det første døgn fik han ikke lov, man da de var 1 dag gamle lå han ved siden af kassen med hovedet inde ved hende og der lå han faktisk resten af tiden
Så mit råd er at se på dine hunde og vurder om din tæve syntes det er ok
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
jul 2009
Følger: 25 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.613
Jeg har aldrig oplevet at hanhunden ville gøre hvalpene noget, men kan kun tale om mine egne hunde og mine erfaringer.
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 140 Svar: 3.003
mar 2008
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 8
mar 2008
skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel