3.380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel

Vi har både han hund og tæve og nogle siger vi skal passe på hanhunden, da han kan blive jalous og bide hvalpene.
De to steder vi har købt vores hunde har både far og mor været til stede...men der var hvalpene også klar til at rejse.
´Camille vores lille yorkshire terrier er dejlig tyk og der er endda 10 - 11 dage tilbage...vores han hund Gnejs er så sød mod hende nusser og slikker hende..tager meget hensyn, for nu er hun ved at blive besværet af det...selv om vi stadig går tur. Når jeg skal vise nogen hendes mave passer han virkelig på hende smiley

Spørgsmålet er :
Skal vi holde ham væk fra hende under fødslen og hvad med bagefter? Eller er det bare amme historier at han kan finde på at bide hvalpene?
Vil rigtig gerne høre fra nogle der både har tæve og hanhund ; ) Og lige en sidste ting, hvor er det dejligt at opleve dem sammen i denne tid : ) .

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel
  • #1   15. sep 2011 Jeg mener til denne dag at tæven nok skal fortælle hannen hvis ´han ikke er velkommen ved hvalpene...
    Men fatter hannen så ikke disse beskeder så sat noget op omkring så tæven kan få fred og ro...

• #2   15. sep 2011 Jeg ville klart holde ham væk fra fødekassen - endda ugen op til fødsel!
    En stresset tæve er bare ikke godt ved fødsel eller efterfølgende! Det er både til fare for hvalpene og hende selv. Så giv hende al den ro hun har brug for!
    Senere så introducere i hvalpene til resten af hundeflokken.

• #3   15. sep 2011 Min han stak hovedet ud til min tæve efter hun havde født og han var bestemt ikke i tvivl om at han ikke var velkommen.. Han er normalt ikke så god til når andre hunde siger fra (han plejer at blive sur) men der respekterede han det..

Han fik lov til at hilse på hvalpen da hun var 3 uger og så var de sammen efter det.

Jeg havde dem lukket hver for sig i lang tid når de var alene hjemme og om natten for en sikkerheds skyld

• #4   15. sep 2011 Tak for svar. Hun bliver meget rolig når han er der nu, men det kan jo sagtens ændre sig op til fødslen...vil holde øje med dem
    Har man oplevet at hanhunde gør hvalpe noget ondt...syntes bare det kunne være interessant at vide.

• #5   15. sep 2011 Det kommer helt an på deres forhold.

Dharma og Falkor er dybt afhængige af hinanden og hun var ikke tilpas når han var lukket væk. Det første døgn fik han ikke lov, man da de var 1 dag gamle lå han ved siden af kassen med hovedet inde ved hende og der lå han faktisk resten af tiden smiley

Så mit råd er at se på dine hunde og vurder om din tæve syntes det er ok

• #6   15. sep 2011 og han var der naturligvis kun når vi var der, men det var vi jo så under alle 8 uger med undtagelse af 1½ uge

• #7   15. sep 2011 Har 3 maltesere, 2 tæver og 1 hanhund. Har aldrig oplevet problemer med hanhunden, men holder ham også væk fra fødekassen op til fødslen og 2-3 uger efter. Når hvalpene begynder at suse rundt, er han altid lidt usikker de første par dage, for indtil da har tæverne (begge tæver passer hvalpene, uanset om begge har født eller ej) tydeligt vist ham, at han ikke skal alt for tæt på. Men efter et par dage, plejer han at lege med hvalpene, og så er der ellers ingen problemer mere.
    Jeg har aldrig oplevet at hanhunden ville gøre hvalpene noget, men kan kun tale om mine egne hunde og mine erfaringer.

• #8   15. sep 2011 hos os kommer hvalpene i udestuen om dagen fra de er ca. fire uger gamle og farmand Kewin behandler dem pænt, leger med de små hårbolde og det er tre kuld han nu er far til

• #10   16. sep 2011 Mine er altid sammen og fungerer super godt sammen men han skulle ikke komme i nærheden af hendes hvalp.. Jeg tror det er vigtigt at læse sine hunde

• #11   18. sep 2011 Tak for alle de gode svar : ) Vi ser hvordan det går og ellers er han jo lige til at løfte ...hvis han bliver fræk og jeg kan med det samme fornemme hvis hun bliver nervøs. Vil holde dem adskilt når de er alene når fødslen nærmer sig ; )

• #12   18. sep 2011 Det lyder fornuftigt.. Umiddelbart vil jeg også tro hun selv siger fra hvis hun ikke vil have at han er der

Kommentér på:
skal man holde hanhunden væk under og efter fødsel

Annonce