1.671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Ikke mere død nu :'-( Ikke mere død nu :'-(

puha jeg er godt nok i en voldgrav af blandede følelser..
Vi havde glædet os så meget til Disneys hvalpe skulle fødes.
hvem skulle have troet det ville blive så blandet en oplevelse, 2 dødfødte, 1 med brækket hale som senere ikke ville spise og der kom pludselig blod fra munden....

Så tænkte ok nu har vi de 4 og de har det godt, det må vi være glade for,
men den ene havde meget hård mave, vi blev anbefalet zoolac af dyrlægen, og jeg stimulerede og stimulerede hende så hun kom af med lidt afføring, hun var holdt op med at pive, Disney stressede stadig en del
og havde svært ved af finde helt ro,
især pga den hvide tæves piven, og selv da den ikke peb, Inat kommer min mand ind og vækker mig den hvide tæve var sovet roligt ind, den havde bare ligget med de andre og hvilet, og pludselig opdagede han den ikke tak vejret..:'-(
Vi prøvede hjertemassage i 1/2 time men den var væk..

Puha jeg blev nødtil lige at komme af med det, syntes det er meget hårdt og så med vores første kuld.

Vi fik hende skannet til 8 der kom 7 og nu 4 døde.. ikke mere nu please..:-( smiley :-(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke mere død nu :'-(
  • #1   18. sep 2011 ps Disney er blevet meget mere rolig og afslappet og det første gang jeg ser hende sove ordentligt igennem, hvilket selvfølgelig er positivt men åhh hvor ville jeg gerne have haft alle 7 til at overleve..

• #2   18. sep 2011 Hold da op sikke træls det er blevet for jer.... Nu håber jeg da de 3 der er tilbage så bare overlever og i får det sjovt resten af tiden.... smiley

• #3   18. sep 2011 Årh hvor trist en oplevelse...
    Jeg krydser fingre for at de sidste 3 forbliver sunde og raske og at Disney snart kan nyde sine hvalpe...

• #4   18. sep 2011 Ej hvor er det bare synd for jer smiley

Held og lykke med de sidste 3 krydser også fingre for dem smiley

• #5   18. sep 2011 Gud, hvor er det trist at høre ): En ting er at hun får 2 dødfødte, men at 2 mere skulle dø, det er rigtig trist for jer ):
    Krydser fingre for de sidste 3!

• #6   18. sep 2011 VARME tanker til dig. Sikke dog en hård omgang :-'(

• #7   18. sep 2011 Det gør mig rigtig ondt for jer, men håber også at de sidste 3 overlever.
    Hvalpekøbere tænker ofte slet ikke på de problemer vi kan få som opdrættere, men det er desværre vilkårerne en gang imellem.

• #8   18. sep 2011 Åhh hvor trist smiley

Krydser alt for de sidste bliver sunde og raske*S*

• #9   18. sep 2011 se sidste 3 er ihvertfald nogen wombatter.

tak for jeres varme tanker smiley

• #10   18. sep 2011 Puha jeg føler med Jer :o((

Jeg har selv et kuld ( Norwich Terrier er simpelthen forfærdelige at opdrætte )

Alle 4 hvalpe født uden problemer, på dag 4 begyndte den ene han at pive/skrige, når han havde spist............nogle få dage efter begyndte en mere. Jeg tog de 2 hvalpe til dyrlægen, hvor de fik nogle sprøjter ( jeg gav samtidig zoolack ) intet hjalp og min tæve blev mere og mere stresset. I min hjælpeløshed kontaktede jeg Tove Nielsen ( naturgården ) og hun var på besøg. Hvalpene og tæven fik nogle dråber ( naturmedicin ) 3 gange om dagen og skulle også have massage ( 3 punkter ) 3 gange om dagen.
    Den svageste hvalp kunne ikke reddes, han døde en uge gammel, men den anden der også var i krise faldt bare til ro med det samme han fik dråberne. Min tæve faldt til ro og her på onsdag er hvalpene 3 uger gamle.

Jeg krydser fingre og håber alt det bedste for Jer. En ting er at hvalpe dør i fødsel en anden ting er, at miste dem når de er kommet levende til verden :o((

• #11   18. sep 2011 Øv hvor må det være hårdt, jeg ville være helt færdig ;(, men heldigvis lyder det til, I stadig har masser af liv i huset. Held og lykke med de små smiley

• #12   18. sep 2011 Anette ja det er virkelig hårdt når de er født levende.
    Det var præcis det samme med hende her hun skreg når hun havde spist, jeg troede det var blevet bedre da jeg havde fået hende hjulpet af med afføringen, kan slet ikke forstå hvordan hun bare sov ind..

• #13   18. sep 2011 ODDS.
    Min teori er, at det er kolik og desv. ved dyrlægerne ikke helt hvordan man skal behandle så små hvalpe.
    Jeg havde problemet i mit forrige kuld, der var bare alle 3 hvalpe...den ene miste jeg. De 2 andre var fast arbejde døgnet rundt hver 2 time i 4 uger ( jeg var ved at blive en lallende idiot ) de 2 hvalpe er i dag 8 mrd og er normalt fungerende hvalpe :o)

Men tro mig...............for eftertiden, har jeg altid de dråber fra Tove i huset.

• #14   18. sep 2011 Jeg græder hver gang jeg sidder med en stor tyk hvalp, der bare giver op og dør :o((

• #15   18. sep 2011 Hvor er det synd for jer. Håber de andre overlever og bliver nogle dejlige sunde hvalpe med krudt i rumpen.

• #16   18. sep 2011 ej hvor er det sørgeligt:*( nu må i ik blive ramt af mere...føler virkelig med jer..sikke en hård omgang i har været igennem nu.

• #17   18. sep 2011 Det er indimellem at når der er er flere hvalpe nogen dør...m,in dyrlæge sagde på et tidspunkt at sådan er naturen der fødes store kuld fordi der altid vil dø nogen i det fri

Jeg har nu heldigvis oplevet store kuld hvor alle overlever,,men så trist for jer,,man bliver så urolig

• #19   18. sep 2011 Puha en oplevelse. Håber resten af hvalpetiden bliver fantastisk og de resterende hvalpe ikke får yderligere problemer.

• #20   18. sep 2011 Vi kender den afmagthed man sidder med.
    Lúa's fødsel blev rigtig hård og lang, og vi endte med at alle tre blev født med hjælp fra dyrlægen.
    Efter 1 dag piver hanhvalpen. Han piver og piver og piver. Afsted til dyrlægen. Der var ingen synlige misdannelser, så teorien var en skjult misdannelse i tarmsystemet. Vi prøvede heldigvis med paraffinolie. Få dråber tre gange dagligt. Efter to dage var afførringen normal og hvalpen spiste godt. Han vejer nu to kg mere end racens normalvægt på dette tidspunkt, så man må sige at han er kommet godt efter det. Der er ingen konkurrence om maden når der kun er tre hvalpe, så de er godt i stand alle tre.

Vi håber at alt flasker sig for jer, ligesom det har gjort her.

• #21   18. sep 2011 Hvor gør det ondt at læse. Jeg er virkelig ked af det på dine vegne. Der må have været noget galt med den hvide tæve men det er jo ingen trøst. Heldigvis har vi i vores 6 kuld aldrig mistet en hvalp og har aldrig haft brug for dyrlægehvalp. Der er da selvfølgelig forskel på racerne men tro mig, det skal nok gå halv for op en dag. Du kan trøste dig med at næste gang kan det næsten kun gå fremad!

• #22   18. sep 2011 Gør mig ondt at læse :o( Håber virkelig de sidste bare bringer jer så megen glæde...

• #23   18. sep 2011 Det har hjulpet rigtig meget med alle jeres støtende kommentarer 1000 mange tak skal i have smiley

• #24   18. sep 2011 Øv, det er jeg ked af at høre, ja man føler sig virkelig magtesløs, og vil jo helst at det hele bare kører..men trods alt dejligt at der er mere ro over tæven nu...Krydser fingre for de sidste hvalpe...

• #25   21. sep 2011 ODDS åh nej dog stakkels jer. Håber det bedste for de sidste 3 hvalpe.
    Stort knus og varme tanker.

Anette: For pokker da ikke igen 8( kan godt huske dit sidste problem kuld. Det gør mig frygteligt ondt.

Får helt tåre i øjnene af alt den hvalpe død.

• #26   24. sep 2011 Hej Sabrina.
    Tusinde tillykke med de hvalpe i nu har.
    De ser super dejlige ud.
    Og øvøv hvor trist at nogle af dem ikke er der længere.

Jeg kan ikke forstå at dyrlægen har anbefalet zoolac da dette bruges mod diarre? Hvis hvalpen er forstoppet må den da absolut ikke få mere der kan forstoppe den?
    Eller er der noget om Zoolac jeg ikke ved eller kan læse mig til?

Jeg håber alt kommer til at gå som det nu skal med de små bullere.

Knus Sus

• #27   24. sep 2011 Jeg undrede mig også over zoolac, som er et mælkesyre præparat, der ihvertfald ikke på nogen måder kan afhjælpe forstoppelse.

• #28   24. sep 2011 zoolac er beregnet til at få balance i maven igen, dette gælder også mod forstoppelse, der er jo ikke fibre i zoolac som normalt er hvad der stopper en mave.
    man kan så diskutere hvad der måske hurtigere får maven på geled smiley
    man zoolac opretter altså den naturlige balance i maven igen.

• #29   24. sep 2011 Jeg er klar over det du skriver,dog opfatter jeg i beskrivelsen ikke at det kan bruges mod forstoppelse men mod diarre og i øvrigt forebyggende ved foderskift osv.

http://www.mypets.dk/shop/zoolac-propaste-1640p.html

• #30   24. sep 2011 det er også hvad man hovedsageligt bruger den til smiley men det vigtigeste er vel bare afklaringen i at den ihvertfald ikke er forstoppende smiley

nu er der heldigvis ikke andre af hvalpene der har hård mave så det er ikke relevant mere.

tak for din bekymring Susanne det rart der er nogen som følger med og har input.

• #31   24. sep 2011 Hvor er det trist at læse at du har midstet 2 mere..
    krydser fingre for at de sidste 3 overlever uden problemer..

held og lykke med dem..

Kommentér på:
Ikke mere død nu :'-(

Annonce