Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kelpie
  • #1   21. okt 2011 Der er jo ikke så mange af dem her i dk, min mor mødte en kelpie og ejeren havde nok taget munden for fuld, hun sgu på strøget og prøve at gå den træt.. hun fortalte at den var meget hyper og at de gik og løb med den og at den ik blev træt.....

Hun havde åbenbart aldrig hørt om "hjerneaktivering" og at hun havde anskaffet sig en klog hund som netop havde brug for at bruge hovedet...

men hvorfor prøver du ikke at finde en opdrætter og spørg ham/hende?

• #2   21. okt 2011 Kan ikke rigtig finde nogen her i DK. Men ja ved det er en meget aktiv hund, det er jo en hyrdehund. Og den skulle være fantastisk klog!!

• #3   21. okt 2011 Prøv at se her http://www.kelpie.dk/ smiley

• #4   21. okt 2011 Jeg kendte engang en der havde en enkel. Det er en helt fantastisk hund, men kun en som jeg vil anbefale hvis man ønsker at gå til noget sport/træning med den. Det er på ingen måde en sofahund, og det ville være direkte synd at prøve at holde den som sådan.

De kan også være ret larmende, og der skal være særligt fokus på alene-hjemmetræning helt fra den er lille, for det kan være et problem for dem.

• #5   21. okt 2011 Jeg skal bruge den til agility, cykle og løbe med den. Det er dog ikke lige pt, men er da klart en hund jeg kunne tænke mig, så derfor jeg ville høre lidt fra andre om den smiley her hjemme er det ikke sådan at vi finder en hund der passer til vores livsstil, men hvor vi ændre vores lidt, for at kunne have den bestemte race smiley

• #6   21. okt 2011 Hvad med en border?

• #7   21. okt 2011 Mener bare, de kan være lettere at få fat i?

• #8   21. okt 2011 Nej er helt vild med kelpiens udseende og og aktivitets niveau. Og så at den er sindsyg arbejdsvillig og intelligent smiley

• #9   21. okt 2011 Hehe ligesom borderen smiley
    Ej fair nok. så faktisk en løbe agility da jeg var til stævne i Smørum. Tror den også kommer til Kokkedal d. 5. - 6. Nov.

• #11   21. okt 2011 Der er flere aktive kenneler i Danmark: Skovfarmen, Coc-Free, Tarrawangas, Born To Work hvoraf de to førstnævnte lige har parret en af deres tæve - og således venter hvalpe til december.
    Der kommer flere og flere både i DcH og DKK konkurrencer - både rally, lydighed og agility.

En Kelpie er - som en af mine gode veninde engang sagde - født i kondition smiley Der skal ikke meget til at de ønsker mere og ønsker - de skal så som andre racer passes på til de er færdige med at vokse i knoglerne, da de jo også kan tage skade af for meget motion.

Hvad de mere har brug for er aktivering; spor, tricks, træning i det hele taget. Og ja hver dag ... (men er jo i bund og grund samme for de fleste hunderacer i dag).. men det behøver ikke at være flere timer! Effektiv træning 2 x om dagen + luftetur, ja så bør en Kelpie være dækket ind (igen generelt og man vil finde Kelpier som skal have mere og andre mindre). De fleste Kelpier nyder at få min. 1 tur hvor de kan strække ud uden at være i snor - de er jo født til at løbe og det kan man se - nøj de nyder det smiley

Jeg har set gode eksempler på en super god familiehund, en super god trænings- og konkurrencehund, og rigtig rigtig mange eksempler på en god blanding af dette. De kan godt finde ud af at slappe af hvis man får dem aktiveret på for dem den rigtige måde.

Vil klart anbefale træning på træningsplads fra det øjeblik du kommer hjem med din Kelpie - og få lavet et godt samarbejde fra dag 1 af. Få basic lydighed på plads før du overgår til agilitytræning. Balancetræning kan de godt tåle fra de er hvalpe med god støtte; feks. store træstammer i skoven eller en terrassekant.

Jeg har haft Kelpier siden 1996 og har opdrættet 3 kuld. Jeg har pt. to tæver som jeg træner agility, rally, tricks og lydighed med. Jeg har hyrdet med dem begge.

Tror ikke at der vil være en anden race for mig smiley

Håber du ku bruge svaret til lidt...og du er meget velkommen til at henvende hvis du har noget jeg ikke lige kom rundt om smiley

Mvh

Iben

• #12   21. okt 2011 Kelpien er ikke nogen nem hund, udover at den er meget aktiv er den også noget sværere at træne end mange andre af hyrderacerne da den er mere egenrådige. Bestemt en lækker hund, men ikke for enhver.

• #13   21. okt 2011 Jannie: jeg har et tillægs spørgsmål håber det er ok.

Hvad vil i sige er forskellen på en border og en kelpie, tænker i forhold til psyken/temperamentet, hvordan de fungere som familiehund (altså efter træningen i hjemmet og ude i samfundet) og hvordan de er at træne med?

• #14   21. okt 2011 Pia K:
    "Dog vil jeg fra råde Border Collien, da den er meget aktiv. De fleste jeg kender løber hen af væggen, og nogle af dem har taget en for stor mundfauld, da den kræver rigtig meget motion hverdag."
    Denne udtalelse er jeg ikke enig i... De bordere som jeg kender fungere fint i hjemmet og slapper fint af uden problemer. Jeg var selv af samme overbevisning, men har så været ude og besøge folk med bordere i huset og det fik mig til at ændre mening. Det er en rolig, velafbalanceret hund med det dejligste sind og temperament. Jeg går hver morgen tur i 30-45 min, så er de alene til jeg kommer hjem fra skole omkring kl. 14, hvor jeg så lufter dem en ½ times tid og så står den på træning om aftenen og aftentur på en ½ times tid inden vi går i seng. Jeg træner 5 dage om ugen og de resterende 2 dage smutter jeg så i skoven eller på stranden i stedet fo. Jeg synes personligt IKKE at det er det vilde arbejde at få en stille og rolig border der fungere fint i hjemmet UDEN at kravle på væggene.
    Kunne ikke forestille mig at en Kelpie er mindre krævende?

• #15   21. okt 2011 Iben P: dejligt at du gad fortælle så meget om den! Så bliver jeg jo bare endnu mere vild efter at skulle have sådan en! smiley jeg elsker at træne alle slags ting med mine hunde, så den skal nok få rigeligt med træni g og hjernestimulering smiley
    Maya R: forstår ikke sit spørgsmål? Har aldrig mødt sådan en race, og kender ikke det store til dem.

• #16   21. okt 2011 Jannie: spørgsmålet var ikke specielt til dig, men nogle nævnte borderen (border collie) og derfor spurgte jeg om forskellen.

• #17   24. okt 2011 Charlotte - bliver nysgerrig, hvorfor du mener at Kelpien er sværere at træne end feks. en BC ? Mere selvstændige ja - skal være kreative som hundefører og ikke laver alt for mange gentagelser, men meget egenrådige ? Selvstændige ja ind i mellem.

Jannie - så lidt smiley Lyder som om at den få det dejligt hos dig smiley Go fornøjelse i din jagt på en skøn Kelpie, sig til hvis du vil have lidt hjælp til at finde opdrættere, når du kommer så langt.

• #18   24. okt 2011 Iben P: tusind tak smiley

• #19   24. okt 2011 Iben P: du nævner netop selv årsagerne, ikke så mange gentagelser og en mere kreativ ejer i træningen. Og så bar ordet egenrådig nok forkert da det måske lyder negativt og bestemt ikke ment sådan:o))

• #20   25. okt 2011 Charlotte - ahh ok. smiley har nu oz mødt BC m samme indstilling og det var svært for føreren at indse at hunden skulle trænes på en lidt anden måde end resten af hendes BC'er. Tænker at vi kan sige generelle ting om en race og så ellers må kigge på individerne ? smiley

• #21   25. okt 2011 Iben P: helt enig en ting er det generelle om racerne, men der er jo ofte stor forskel på de enkelte:o))

Kommentér på:
kelpie

Annonce