{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Lady Pink
Lady Pink
Tilmeldt:
26. jul 2011
Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265

hvalpe {{forumTopicSubject}}

min veninde´s tæve skal have hvalpe/hvalp..
hun var ved dyrlægen med den for at få den scannet..

men de kunne ikke få hunden om på ryggen at ligge ..så dtrlægen valgte at tage et røntgen billede.. han kunne ikke se noget på det billede..hunden var 40 dage henne fra sidste parring..

hun var så afted igen ugen efter da var den jo så 47 dage henne ..

han kunne se en hvalp på billedet..
men hun var stadig ikke omme på ryggen at ligge.. kun et stående billede..

så spørgsmålet er kan man se det helt korrekt når man ikke får et billede hvor tæven ligger på ryggen???

og er det måske for tidligt i forløbet billedet er taget ??

men men hvis det nu passer er
det så kejsersnit man er ude i ... skal siges tæven ser meget drægtig ud.. har taget meget på..

dyrlægen mener ikke man skal lave planlagt kejsersnit
men se om hun ikke føder selv ??

hvad ville i lige gøre ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalpe
  • #1   3. dec 2011 jeg forstår ikke lige hvorfor du snakker om kejsersnit fordi i kun kan se en hvalp? eller hvad mener du?

  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #2   3. dec 2011 Michelle... det jeg tænker på er HVIS der kun er en hvalp..om den så bliver for stor til at tæven selv kan føde den :)))

  • #3   3. dec 2011 Nej jeg forstår heller ikke den med planlagt kejsersnit?

  • #4   3. dec 2011 ohh du var lidt hurtigere end mig smiley

    jamen jeg ville ALDRIG lave et planlagt!


  • #5   3. dec 2011 Hvilken race er det siden der overvejes et planlagt kejsersnit?
    Og dyrlægen har ret, HVIS tæven ikke kan føde selv får man foretaget et kejsersnit :o)


  • #6   3. dec 2011 hvis dyrelægen ved hvad han skal se efter kan han se det selv om tæven står op under skaing mine tæver har aldrig lagt på ryggen mens .de er blevet skannet, hvorfor tror du man skal gribe til kejsersnit ,lad da tæven få lov til at føde selv ,det vil da være det beste for den

  • #7   3. dec 2011 tævenkan jo få en masse mén efter et kejsersnit. og hvis man kan finde ud af at "læse" sin tæve og signalerne under fødslen, skulle der være tid nok til at komme til dyrelægen og få foretaget et kejsersnit hvis det altså bliver nødvendigt smiley

  • #8   3. dec 2011 Mia S: Det er meget bedre og roligere for tæven at føde naturlig, også selv om der kun en hvalp.

    Hvis I føre det planlagt kejsersnit ud i livet så er der mange faktorer som kan stresse tæven.
    1. Hunden er ikke hjemme i vante omgivelser
    2. Hunden skal bedøves, hvilket kan være stressende og evt. farligt for både mor og hvalp/e.
    3. Tæven får ikke mulighed for at registrere at hvalp/ene er blevet født, lov at slikke dem rene og lade dem die med det samme.
    4. Hunden skal opvågnes efter operationen.
    5. Tæven skal syes og dette kan skabe komplikationer efterfølgende
    6. Og så er der selvfølgelig en fare ved at skulle under fuld narkose.

    Hvis I vælger at tæven skal føde naturligt så.
    1. er hunden hjemme i vante omgivelser og I kan selv være med til at følge fødslen og hjælpe hunden hvis det er nødvendigt.
    2.Tæven skal ikke bedøves
    3. Tæven får mulighed for at vide at hun har født, slikke hvalp/ene rene og lade dem die med det samme. Herved falder mælken også hurtigere til.
    4. I undgår et sår og evt. ar på hunden efter en operation.
    5. Og så kan I nyde mor og hvalp/e sammen i deres vante omgivelser og under rolige forhold.


  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #9   3. dec 2011 tæven er en lille papillon.. hun har taget over et kg på.. og der er jo næsten 10 dage til fødsel endnu..

    det er jo også kun fordi hun er bange for om hvalpen er for stor.. hvis der kun er en.. det er jo en lille tæve..

    og selvfølgelig er det da langt det bedste hvis hun kan selv..



  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #10   3. dec 2011 Faderen er samme hund.. og der er stamtavle på begge hundene...
    han er så mindre end tæven smiley


  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #11   3. dec 2011 samme race smiley

  • #12   3. dec 2011 Hmmm............Gad godt at vide hvilken dyrlæge det er, din veninde har været hos. Nu har jeg været med til rigtige mange scanninger af drægtige tæver. Har endnu aldrig lagt en eneste af dem ned på ryggen. De står alle sammen op på deres fire poter. Maven barberes og så laver man en scanning ført fra blæren og ud på begge sider.
    Det er noget af det letteste.....................


  • #13   3. dec 2011 Efter som mor og far hundene er af samme race så tror jeg overhovedet ikke at det bliver noget problem. Og fordi der kun er en hvalp betyder jo ikke at den er kæmpe stor

  • #14   3. dec 2011 mia - jeg kan godt forstå jeres bekymring og er der kun 1 hvalp kan den nemt blive for stor.

  • #15   3. dec 2011 En hvalp kan betyde at der ikke bliver dannet nok af det hormon der sætter fødslen igang, så der er ikke nødvendigvis advarselstegn, ud over at tæven går over tid.
    Men kun en hvalp vil jeg have en kompetent dyrlæge med om over.

    Røntgenbilleder tages med tæven liggende på siden


  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #16   3. dec 2011 Platugler ja det mener jeg også røntgen billede skal tages med en liggende tæve.. og hun stod kun op

  • #17   3. dec 2011 Som platugler skriver så kan det give komplikationer ved fødsel af kun en hvalp og et "planlagt" kejsersnit i den forstand at dyrlægen er forberedt på hunden måske går over tid og man har en aftale om at være i kontakt med dyrlægen er bestemt ikke en dårlig ide.

  • #18   3. dec 2011 Jeg håber da ikke at hun betalte for røntgen den første gang? for selvfølgelig kunne han da ikke se noge der, der er hvalpene ikke lange nok henne i forbeningaf knoglerne så det kan ses på røntgen.

    Nej, det er ikke smart at lave planlagt kejsersnit, det bedste er at lade tæven prøve selv, kejsersnit kan man altid lave, desuden skal en hund helst være i fødsel før man laver et kejsersnit, for at sikre mælkeproduktionen, da når fødslen er i gang udskiller tæven et mælke produkserende hormon.

    Det er jo klart at man ikke kan se ret meget på et røntgen, hvis tæven står op, så skal du jo skælne hvalpenes skelet fra tævens....Synes altså at det er en mærkelig dyrlæge...

    Men ja man skal selvfølgelig være obs på tæven, hvis den går lang tid over termin.


  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #19   3. dec 2011 Lykke .. hvor langt skal tæven være henne før man kan regne med et røntgen billed smiley

  • #20   3. dec 2011 minimum 7 uger siger man...

Kommentér på:
hvalpe

Annonce