{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.630 visninger | Oprettet:

UPDATE: Schæferinteressede {{forumTopicSubject}}

Så er der endelig update på mine venners schæfer og den situation, de kom i.

Historien er som beskrevet her: De havde købt en schæferhvalp, der sidenhen viste sig at have E-hofter.
Dette klagede de over og fik hjælp af DKK jurister. Opdrætter kom med modsvar, at det var mine venners egen fejl pga fejlernæring og overdrevet motion.
Sådan meget kort fortalt.

Er så blevet ringet op her til aften.
Ejer af schæferen har vundet sagen, opdrætter har 14 dage til at betale penge tilbage til min ven og finde ud af hvad hun vil med hunden.

Han er glad for at have vundet sagen, men ked af det på hundens vegne. Mon opdrætter bare vælger at den skal aflives? Eller kan hun finde på at avle videre på ham?
Hun er i DKK - indtil videre - men tiltror hende alt, så bliver spændende at se hvad der videre sker efter d 21/12, hvor hun senest skal aflevere den FULDE købesum - afgørelse DKK Jurister osv. Har ikke set afgørelsen, så kan ikke sige hvad der står, men under alle omstændigheder, så er min tiltro til DKK og deres kamp mod brådne kar lige gået et lille skridt i den rigtige retning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UPDATE: Schæferinteressede
  • #1   10. dec 2011 Lider hunden under det ? Ja er godt klar over det er en slem status, men har den ondt ?

  • #2   10. dec 2011 Når hunden har E-hofter kan hun ikke avle videre på den. Og med mit kendskab til hende, tror jeg nu nok, at hun vil gøre sit for at forblive i DKK. Schæferhunde uden for DKK har ikke hendes store interesse, tror jeg smiley

  • #3   10. dec 2011 Håber du har ret Martine, håber det virkelig.
    Personligt har jeg bare ingen tiltro til hende, men det er bare mig.

    Om han lider under det? Det synes jeg ikke det virker til, så på mange områder vil det være synd bare at aflive ham pga hofterne. Vi har endda snakket om herhjemme, at havde det ikke været for vores to små, der er MEGET bange for ham, så vilel vi gerne have overtaget ham.
    Men vi tør ikke pga dem, vi har nu og med den angst, de har for ham. Han er jo vild som en hvalp endnu *S*


  • #4   10. dec 2011 Har de ikke mulighed for selv at beholde hunden, hvis den er symptomfri?



  • #5   10. dec 2011 *CH* desværre er det ikke en god ide, da de bor på 1 sal med nogle grimme trapper - ingen af dem er i stand til at bære hunden op og ned af de trapper, hvilket vil være nødvendigt.

    Så de afventer hvad der sker efter d 21/12. Som jeg så har snakket med min ven om at HVIS opdrætter ikke vil have hunden, så synes jeg han skal forære ham væk til nogle mennesker, der ved hvad det drejer sig om, så hunde ihvertfald får lov at leve, for det virker ikke som om han har ondt. Men hvad ved jeg? Det er heller ikke min beslutning.


  • #6   10. dec 2011 Lider hunden ikke skal den da ikke aflives, så det håber jeg da ikke opdrætter eller ejer gør.

  • #7   10. dec 2011 Hvor gammel er hunden ?

  • #8   10. dec 2011 Han er lige omrking 2 år nu. Personligt synes jeg han er en dejlig hund, livlig osv. Meget "hvalpet" i det.
    Og står det til mig, så bliver han ikke aflivet ved ejer, så hjælper jeg med at få ham afhændet.
    Ved opdrætter - tjah, der ved jeg ikke. Selvom hun vist er meget forhibbet på at blive i DKK, så trot jeg ikke vedkommende over en dørtærskel.


  • #9   10. dec 2011 Hvis ikke hunden lider under det, krydser jeg fingre for han finder et godt hjem !

  • #10   10. dec 2011 Jeg kan nu ikke forestille mig, at den opdrætter vil sende sig selv ud af DKK.

    Jeg er hundrede procent sikker på, at hvis hunden kommer tilbage, så bliver den aflivet.


  • #11   10. dec 2011 Håber jeg osse. Som sagt, så er jeg ikke ekspert, men synes ikke de ser ud til at han lider under det. Skal indrømme, at jeg har endnu ikke oplevet ham som værende smertepåvirket på nogen måde, men så godt kender jeg heller ikke hunden.

  • #12   10. dec 2011 *CH*
    Måske - og det vil jo være synd. Men opdrætters valg, som vi andre ikke kan gøre noget ved.


  • #13   10. dec 2011 Håber ikke hunden ender ved opdrætter så, men det gør den vel vist dine venner får pengene tilbage.

    Hunden fortjener da livet hvis den altså ikke har ondt.


  • #14   10. dec 2011 Alfisten
    Ejer HAR handlet før, men sagen har ligget ved DKK i lang tid - men det ville du osse have vidst, hvis du var en af dem, der havde fået en PB i sin tid, da jeg fortalte om det første gang smiley

    Jeg antager altid det værste om andre mennesker - og er sjældent blevet overrasket, så mon ike jeg bare forholder mig til det faktum i livet smiley

    Og igen ejer har ingen ansvar i denne sag - det siger DKK nævnet, så fejlen ligger ved opdrætter. Det står i brevet, som jeg har fået læst op.


  • #15   10. dec 2011 Heino: det er dælme da en trist tilgang til livet, at antage det værste om folk... og sikke kedelige og skuffende mennesker du må omgive dig med smiley

  • #16   10. dec 2011 men til sagen, så forstå jeg slet ikke at køber får alle pengene retur og ej heller at hunden skal returneres. Det normale er da at køber beholder hunden og så modtager en hvis procentdel af købssummen, som kompensation

  • #17   10. dec 2011 Jeg går os ud fra hunden ikke lider, for så var den vel aflivet for længe siden, uanset hvad opdrætter så siger. Altså mener man holder vel ikke liv i en hund der lider bare for at få skovlen under opdrætter inden man siger farvel til hunden.

  • #18   10. dec 2011 Alfisten, så ved du osse at det er mere end et halvt år siden, der blev startet noget op.
    Og nej, venner stoler man på - ukendte mennesker stoler man ikke på. Det er bare min filosofi, men nu er det så heller ikke lige det, der skal diskuteres. smiley
    Hvorfor er det så lige at du synes at DKK nævnets frikendelse af mine venner skal drages til tvivl?

    Platugler
    Nej da, de mennesker, jeg omgiver mig med har netop overrasket mig. Men har ikke nogen stor omgangskreds og har heller ikke behov for det. De mennesker, der kender mig og har mødt mig ved osse hvad jeg står for.
    Igen, heller ikke noget, der skal diskuteres i denne tråd smiley


  • #19   10. dec 2011 Den test, som opdrætter fik lavet, var i grad E.
    Ved hendes egen dyrlæge, så der har ikke været fusk med der.


  • #20   10. dec 2011 Heino: det er da netop relevant, da du bruger denne kedelige livserfaring, til at stemple denne opdrætter, helt uden fakta på bordet.

  • #21   10. dec 2011 Og nej DKK frarådede at få hunden aflivet indtil sagen var afsluttet. Hvis ikke i tror mig, så ring til Jørgen i Schæferhundeklubben i kreds 23 Slagelse og spørg ham om sagen.
    Don´t take my word for it, please call to get proof smiley


  • #22   10. dec 2011 Platugler, så vidt jeg husker får man halvdelen af pengene ved HD D og E, hvis man ikke afleverer hunden til opdrætter, eller afliver.

  • #23   10. dec 2011 Nej platugler
    Det er ikke kun på det grindlag, at jeg stempler den opdrætter. Det er pga hendes opførsel under forløbet - igen henviser gerne til kreds 23 i slagelse. Ring og spørg, der kommer de gerne med samme historie.


  • #24   10. dec 2011 CH: også det jeg har lært på opdrætteruddannelsen... så forstår ikke det med 100%

  • #25   10. dec 2011 Alfisten
    Den har hele tiden været E på en hofte, hele tiden.

    Og nej ejer har IKKE fået taget andre billeder, han har stolet på hende - indtil nu.


  • #26   10. dec 2011 Præcis Natasja, derfor jeg os går ud fra denne hund ikke lider og ikke har smerter smiley :)
    For jeg går stærkt ud fra den VAR aflivet for længe siden så.


  • #27   10. dec 2011 Men på papiret, står der, at han får 9500 kr tilbage - hvalpens fulde pris. En DKK nævns afgørelse. Jeg ved kun hvad jeg har fået læst op.

  • #28   10. dec 2011 ok, Alfisten, hvad skrev jeg så??? Synes ellers jeg har skrevet det samme hele tiden, har osse lige siddet og læst, hvad jeg skrev til Nu som medlæber, da det er det eneste brev, jeg har kopi af.


  • #29   10. dec 2011 Heino, de 100% er, hvis man afleverer hunden til opdrætter eller afliver den som følge af HD D eller E.

    Det undrer mig, hvis det også er gældende hvis køber beholder hunden. Så afviger de ihvertfald fra deres egne anbefalinger.


  • #30   10. dec 2011 læs her Alfisten
    Fra: Heino HG´s Høane C
    Sendt: 17-08-2011 12:08:19
    Emne: PB

    Hej
    Som jeg har forstået det, så er han blevet status testet ( eller hvad det hedder, har ikke forstand på det) og det kom frem med c på en hofte og E på en anden hofte.
    Llige pt går han som famliliehund, da han ikke kan holde til at gå lange ture eller lege med den anden hund, for han får tydeligvis ondt, når han overanstrenger sig.



  • #31   10. dec 2011 Jeg ved jo IKKE om køber beholder hunden - altså om opdrætter VIL have den tilbage. JEG VED DET IKKE

  • #32   10. dec 2011 Men hvis det er afgjort ? Så må dine venner vel os vide om opdrætter skal have hunden tilbage ? Eller bliver det først afgjort efter den 21 ?

  • #33   10. dec 2011 Og så er det IGEN, jeg pointerer, at jeg ikke bor i hjemmet, så ved ikke hvad der foregår i hjemmet til daglig, så kan ikke sige hvordan han har det der. Ved kun hvad jeg får at vide.


  • #34   10. dec 2011 Men Heino, hvis køber sår tvivl omkring opdrætters hensigter hvis hunden tilbage leveres, hvorfor afliver/beholder køber så ikke hunden ? smiley

  • #35   10. dec 2011 Det bliver først afgjort d 21, når opdrætter kommer med pengene, som jeg har fået at vide og som der står i brevet.

  • #36   10. dec 2011 Medløber
    Du kan jo se, at det vist nok ikke er så godt ifølge Alfistens udtalelse. Eller osse er det bare mig, der læser det sådan?
    Nej, de har IKKE lyst til at beholde ham pga problemerne og at det kun kan blive værre, når de bor hvor de bor pt.


  • #37   10. dec 2011 Gør du bare Alfisten
    Har sendt samme PB til alle, så det gør du bare. Hvis du ikke redigerer i den altså *LOL*


  • #38   10. dec 2011 Hmm, jeg havde såfremt hunden ikke lider (Syntes jeg bliver ved med at skrive det :D) fundet et godt hjem til hunden på landet evt og så startet forfra med en ny hvalp.

    Altså taget imod halvdelen (Eller hvor meget det nu er ?? og selv fundet hunden et hjem.

    Jeg havde en kontrakt da jeg købte hvalp der hed, hvis HD og køber beholder hunden, halvdelen af købesummen tilbage, hvis HD og køber afliver hunden, ny hvalp eller hele købesummen tilbage.


  • #39   10. dec 2011 Alfisten
    Har du læst længere oppe?
    Der pointerer jeg, at det er hvad jeg har HØRT, jeg har ikke set resultatet på det tidspunkt.
    Det havde jeg da jeg skrev til medløber med resultatet C på en og E på den anden.
    Og ja, jeg bakker mine venner op, nævner deres tvivl som min egen - at man ikke ved hvad opdrætter kan finde på. Især når man tænker på det ikke er første gang hun har lige den kombo i hofter ( nej, har jeg ikke bevis for, men "hear say" fra anden side)
    Og IGEN IGEN pointerer jeg hvad mine venner siger, det er hvad jeg skriver. MEN når vi så er der, jamen, så synes JEG ikke hunden virker påvirket, men hvad ved jeg, jeg kan ikke se om hunden har ondt - bare fordi ejer siger han har ondt. Jeg er ikke dyrlæge med røntgensyn smiley
    MEN hvor er det så lige i det, jeg har skrevet til dig, at du mener, at du kan læse dig frem til at det er mine venners skyld, at han har HD i den grad - for det læser jeg, at du skriver? Jeg føler du angriber nogle mennesker, du ikke kender - i en situation, de er kede af at være i.


  • #40   10. dec 2011 Faderen har lavet en D og en E... Moderen har kun en A registreret - men ingen af dem har så mange registreret at man kan måle det store på det...

  • #41   10. dec 2011 Ved ikke om den er omfotograferet, men det resultat, jeg så hed C på en hofte og E på den anden - men mener at have fået at vide, at det samlede resultat af lige disse to giver et samlet D, men måske har jeg misforstået noget der?

  • #43   10. dec 2011 Jeg kender i øvrigt selv en hund efter faderen, der måtte herfra alt for tidligt på grund af en sær bagpart.

  • #44   10. dec 2011 Nej, tager den værste og så gælder den for hele hunden...

    Der er noget, der tyder på at den han, der er far til den omtalte hund, laver noget skidtmads med sit afkom...


  • #46   10. dec 2011 Alfisten
    Lige den beskyldning må du tage med DKK nævnet, da de har pure frikendt dem for lige den beskyldning fra opdrætter.

    Og nej, jeg fraråder bare folk at købe hunde der - har da ikke lagt navn i forum på kennel.

    Så jo, JEG synes du angriber mennesker, du ikke kender med dine insinuationer.


  • #47   10. dec 2011 Faderens index er på 85...

  • #48   10. dec 2011 I stand corrected i den forbindelse. Så har jeg hørt forkert.

    Og aner ikke hvad index osv skal betyde


  • #50   10. dec 2011 Der er intet af det her, der siger meget om opdrætteren. Men den hund, de har brugt laver ikke det bedste afkom i verden.

    Meget få hunde er dog fotograferet efter denne - men af dem der er, har 33% E hofter og 17 D-hofter. Hertil kommer, at der også er AD.

    Index er en tal, der viser hvor meget HD, der er i familien. En races gennemsnit ligger på 100. Og denne ligger ALT for langt under...


  • #51   10. dec 2011 hvordan kan man finde på at vælge en han i avl, med index på 85... ??

  • #52   10. dec 2011 Da denne hvalp blev født, var faderens index på 106

  • #53   10. dec 2011 CH: for mig siger det en hel del, at opdrætteren vælge at bruge en han som denne, på trods af den meget lave index... specialt med schæferens svage side, på området

  • #54   10. dec 2011 CH: ok... så kunne opdrætteren ikke vide det...og har jo handlet i god tro..

  • #55   10. dec 2011 hmm......
    at opdrætter er "uheldig" med en kombination, gør da ikke denne til dårlig opdrætter....?


  • #56   10. dec 2011 Alfisten
    Det ser du, ja, men jeg ser det faktisk kun som råd til at få folk til at lade være at købe hund der - ene og alene af det hensyn, at de kan risikere at købe en lign hund som mine venner - og komme i samme situation. Det er min grund til dette.

    Men tak for info ang index, *CH*, så er jeg blevet lidt klogere igen.
    Går i seng, sov godt allesammen


  • #58   10. dec 2011 Jeg synes heller ikke jeg kan se, at opdrætteren har gjort en kæmpe fejl her...

    Nu er faderen en import-hund og jeg kan kun se de danske resultater - men umiddelbart er det startet godt og så er det bare gået helt galt med denne hanhund...

    Jeg tror godt man kan frikende både køber og sælger i den forbindelse - men det er klart, at det er opdrætteren, der bliver nødt til at punge ud... I hvilken form, det nu end må være..


  • #59   10. dec 2011 Heino, jeg tror det måske er mere på sin plads at advare mod hanhunden - jeg kan dog ikke forestille mig, at nogen vil bruge den igen...

  • #60   10. dec 2011 Alfister: det kommer jo lidt an på, om det bare er et eller 2 kuld, hvor han har været uheldig og hvor kombinationen bare var super dårlig.. men igen, så er der så mange schæferer, at man nok burde lade det komme racen til gode og undlade at bruge ham - selv om han måske med de rette tæver kan lave sunde hvalpe

  • #61   10. dec 2011 Hmmm..Og dog.. Kennelen har faktisk avlet på den både i 10 og 11, hvor index har været under 90...

  • #63   10. dec 2011 Opdrætteren har selv hannen i stald... Vanvittig smuk hund... men....

  • #65   10. dec 2011 Nogen sende mig en PB om denne hanhund ? Ved godt hvilken Kennel, men ikke hvilken hanhund, vil da lige se ham smiley

  • #66   10. dec 2011 CH: ikke særligt seriøst

    Alfisten: enig... min første boxer havde HD E.. det viste sig at være et katastrofekuld, selv om der intet var at se på forældrenes aner eller index(faderen var dog ikke dansk, så intet index der) jeg stolede alligevel så meget på opdrætteren af jeg sagde ja tak, til en erstatiningshvalp, efter samme mor og hun blev stammor til mit opdræt.... indtil nu er 13 afkom tjekket og her er hun mor eller mormor til de 11 og 1 har B og resten har B ....


  • #68   11. dec 2011 Krumme: jow .. helt rigtigt... jeg er vist lidt træt - de sidste to er også A, men er ikke i familie med min stammor

  • #70   11. dec 2011 Alfisten
    I og for sig har du lidt ret. MEN jeg synes ikke jeg spreder " sandheder", jeg har svaret, når folk har spurgt i PB, jeg har ikke skrevet i åbent Forum og advaret mod denne kennel.
    Og igen, det er jo folks eget valg om de vælger en hund derfra, naturligvis kan opdrætter have ændret på avlen, så det er blevet bedre - hvilket jeg da håber på.

    *CH*
    set i bakspejlet, så ja, så burde jeg måske have advaret mod lige netop den han hund, men jeg er ikke genetikforsker og har ikke forstand på den slags. Ved ikke engang hvad jeg skal kigge efter, så for mig vil det være svært. Derfor jeg valgte at advare mod den kennel.


  • #71   11. dec 2011 hvorfor køber man så en schæferhvalp når man bor på første sal i lejlighed der høre så store hunde ikke til kan ikke forstå at opdrætteren skal bedtale det hele til bage da de har fundet ud af det avlig i hd er under 25 procent resten er foder og milijø, som opdrætter ville jeg ikke sælge hund til folk der bor i lejlighed .for det er belasten for den at komme op og ned mange gange om dagen .

  • #72   11. dec 2011 Laika R
    Jeg bliver dig svar skyldig der. Jeg ved ikke hvorfor de ville have en schæfer, men ved de har haft før og der var IKKE noget galt med nogen af dem, de havde før. Og det til trods for de boede samme sted.
    Men mht afgørelsen, det ved jeg heller ikke. Jeg har ikke siddet i nævnet og været med til at træffe afgørelsen, så kender ikke bevæggrundende for den trufne afgørelse.

    M Hysted
    Nej, det er ikke iorden at advare om kennel - det er jeg blevet belært. Skulle nok have advaret mod hanhunden i stedet for - det havde været mere fair. smiley


  • #73   11. dec 2011 White
    Selv en novice som jeg har læst et eller andet sted med det der 25 % og 75 % og der er flere i tråden, der henviser til det.
    Så lige det, den er nok god nok. Har osse læst det i andre tråde før, så jeg tror faktisk på det.


  • #76   11. dec 2011 har lige været på kursus ved dkk der blev det sagt flerre gange,jeg har ellers altid lavet en cirkel og delt den lige over så en 3 del var avlig resten var foder og millijø men gør ikke det merre .

  • #77   11. dec 2011 Nu til det I skriver med HD er 25% arveligt og 75% miljø ..

    Jeg forstår det ikke helt - for jeg har set hunde, der stort set ikke lavede andet end HD og her vil jeg da helt klart mene (uden at jeg har videnskabeligt belæg for det), at det er lidt underligt, at de 25% var i så fuld flor, eftersom samtlige - næsten - hvalpe i kuldene efter en speciel hanhund fik HD.

    Det morsomme ved ham var dog, at han lavede gode hofter i den ene side - dårlige i den anden.
    Jeg fik selv en han efter ham - som 15 mdr blev den aflivet pga hofterne slet ikke eksisterede på ham.
    Hans kuld bestod af 8 hvalpe, de 7 havde dårlige hofter - det havde den 8. ikke .. og den lavede så 20 kuld !! Det sidst målte indextal for denne hund er 50 !!

    Skulle alle disse hvalpe efter førstnævnte hanhund være produkt af dårligt miljø ? Det har jeg seriøst svært ved at forestille mig.

    Interessant er det da iøvrigt også, at han er den eneste hund jeg har haft med HD - på trods af at en af mine hunde voksede op på 2. sal på Østerbro og tog den op og ned af trapperne flere gange dagligt - og endte med A2.



  • #78   11. dec 2011 <i>Nej, det er ikke iorden at advare om kennel - det er jeg blevet belært. Skulle nok have advaret mod hanhunden i stedet for - det havde været mere fair. :-)</i>

    Hvorfor i alverden er det ikke iorden at advare om en kennel ?

    Det vil jeg da til enhver tid gøre - og gør da også - hvis jeg ligger inde med viden der gør, at jeg absolut ikke mener at man bør købe hvalp dér.


  • #79   11. dec 2011 Interessant spørgsmål, Martine.
    Og ja, det kan vække undren, at det er påvist at 75 % er miljø, når der findes mange eksempler på at miljøet slet ikke har indvirkning på en given hvalp.
    Men godt spørgsmål, du rejser. Tro mig, der er ingen, der kan give et facitsvar på det - hverken til plus eller minus siden.


  • #80   11. dec 2011 Og især synes jeg da at det er på sin plads at advare når vi kan læse det CH har skrevet her :

    <i>Hmmm..Og dog.. Kennelen har faktisk avlet på den både i 10 og 11, hvor index har været under 90...</i>

    En kennel, der avler på en hanhund med index under 90 ? Der er da kun én vej, og det er da at advare !!

    Det er da komplet amoralsk bevidst at avle på syge hunde - og er man så lidt plaget af moralske skrubler, synes jeg da bestemt man fortjener at brænde inde med hele kuldet og selv skulle have fornøjelsen af at køre til dyrlæge med dem og få dem aflivet.

    Det er dælme ikke iorden at sælge syge hunde til folk, der kommer til at holde af dem - så fra min side er der intet forgjort i det du har foretaget dig, Heino.


  • #81   11. dec 2011 Jeg takker, Martine.
    Dejligt at få lidt medhold - hvis man kan sige det på den måde.



  • #82   11. dec 2011 Heino ... Kan man få en PB .. hvem kennel og hanhund er ? smiley

  • #83   11. dec 2011 Må vel hellere lade være at advare mere mod denne kennel, for der er nogen, der ikke mener det er iorden.
    Og faktisk ved jeg ikke hvilken hund, der er far til den pågældende hund - det har jeg aldrig vidst.


  • #84   11. dec 2011 et eller andet sted, er det vel et spørgsmål om, at gøre sit forarbejde ordentligt....?
    det er blevet sagt mange gange herinde... en tavle er ikke nok i sig selv... man bli'r sq også nød til at læse den....
    det er det her da et lysende eksempel på .....

    men klart.. en alm. familie uden forstand på noget som helst, der ikke får hjælp, har jo ikke en jordisk chance for, at læse og forstå en tavle....


  • #86   11. dec 2011 Forhastede konklusioner, aggresivit, bagtaleri og grupperinger

    det er efterhånden det eneste HG for mig til at tænke på .. Hvis i er så interesserede i at tag tyren ved hornene og vide noget om opdrætter eller hundeejerne, så ring til dem! Istedet for at komme med ukonkrete og forhastede konklusioner .... Vi lærte på gymnasiet at historier som går fra mund til mund hedder en myte;-D


  • #87   11. dec 2011 Mette, det udbrud forstår jeg ikke helt? De fire ting du skriver, kan du ikke lige skrive, hvordan du ser dem her i tråden?
    Hvad er ukonkrete og forhastede konklusioner?

    Det meste denne tråd handler om står sort på hvidt på Hundeweb....


  • #88   11. dec 2011 Historier der går fra mund til mund, behøver bestemt ikke være myter - det kan kaldes sagn, overleveringer, historier osv ... Der skal bestemte elementer til, for noget er en myte.. Prøv at Google det

  • #89   11. dec 2011 Han er far til en af mine hunde smiley Men hun er ikke HD og AA fotograferet, og har ingen ting der gør vi mistænker hende for HD, men man ved jo aldrig.

  • #90   12. dec 2011 Tag et dkk opdrætter kursus og slå så lytlapperne ud når der blir fortalt om genetik. Det er arv og miljø men har også noget at gøre med hundens tærskelværdi.

  • #91   12. dec 2011 Trådstarter foretrækker, at der ikke bliver offentliggjort mere end der allerede er, og det respekterer jeg :o)

  • #92   16. dec 2011 Jeg vil meget gerne have PB med opdrætter og hvilken hanhund det drejer sig om..

Kommentér på:
UPDATE: Schæferinteressede

Annonce