777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fødsel Fødsel

Så har Wilma fået 5 dejlige hvalpe, den første, en blenheim tæve kunne ikke komme selv på verden. Hun låg forkert, sådan set en lille stjernekigger. Efter næsten en time med press-veer besluttede jeg at køre hurtig til dyrlægen, puh ha, det var glat, midt om natten, og jeg frygtede at der ville ske noget med Wilma. Men heldigvis kunne min dyrlæge hente den lille ud, Nej, hvor Wilma skreg, det gjorde ondt,
Først viste hun slet ikke hvad hun skulle med dette merklige skrigende unge. Men hun skulle bare have lidt tid til at fange sig igen . Wilma fik en kalcium sprøjte så fødslen kunne komme i gang igen. Vi kørte hjem, pakket godt ind , det var godt nok koldt, og næsten hjemme begyndte hun at presse igen.
Hurtig ind i den varme stue, taget tæpperne af, og jaaa, så var der nummer 2 med en hvid plet på panden, Så skulle jeg hjælpe lidt til for at tørre ham , men så begyndte Wilma at slikke ham helt tør og jeg kunne varme den lille tæve som var helt koldt og skreg. Så skiftede jeg ungerne ud og så aksapterede Wilma endelig hendes lille pige.
Det var sådan et dejlig moment hvor man er tudeklar.
Nummer 3 gik helt fint og af sig selv. Men nummer 4 skulle jeg så også hjælpe til for at få ham ud. Men der var jo nu plads nok efter de 3 første. Hun var bare meget træt og havde ikke så mange kræfter mere.
Kunne føle at der var en tilbage. Wilma fik vand med druesukker og det var måske det der hjalp med at hun havde kræfter igen. For nu kom den sidste tæve og hun havde den største vægt af dem alle.
Hun klarede det super fint, sov godt bagefter og fik hendes første gåtur 7 timer efter fødslen og så fik hun alt det havregrød suppe hun kunne spise. Nu, !8 timer efter fødslen var vi 4 gange udenfor og det hele fungerer og hun har nok allerede spist en liter af grøden og drikker godt vand med druesukker.
Hvor er jeg da bare stolt på min lille skat.
Har også lagt fotoalbum ind med lidt af fødslen og ungerne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødsel
Kommentér på:
Fødsel

Annonce