1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Termin 10.feb. Termin 10.feb.

ja som min overskrift siger, så havde min basset tæve Joy termin i fredags.

Ventetiden er ulidelig, for hun vil bare ikke gå i fødsel. Hvis de ikke kommer i løbet af natten, så kører vi lige omkring Dr.dyr i morgen for at tjekke at alt er ok

Skal dog lige nævnes at hun i skrivende stund er i sin fødekasse og at hun er begyndt at slikke sig en hel del bag i, og hun har bedt om at komme ud og tisse mange gange i løbet af aftenen.

Er der nogen med erfaringer fra tæver som er gået meget over tid ?

Sidst jeg havde hvalpe på min anden tæve, der fødte hun en dag før termin,

med forventningsfulde hilsner fra Gitte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termin 10.feb.
  • #1   12. feb 2012 Hejsa.

Har aldrig prøvet at min tæve går over tid, men det med at hun vil ud og tisse hele tiden, syns jeg lyder kendt. Min plejer gerne at "tømme" sig, ½ - 1 døgn før hun føder.

Pøj pøj smiley

• #2   12. feb 2012 de kan sagtens gå nogle dage over tid uden problemer...jeg prøvede det ved mit sidste kuld, der var endda mange hvalpe i hende, hvilket normalt resulterer i at de føder lidt tidligere end termin. men hun gik også et par dage over tiden. og hvalpene var helt fine...

hvis der kun er 1 hvalp f.eks er der i nogle tilfælde at tæven slet ikke går i gang...men når din tæve lyder til at have renset ud i nat, mon så ikke hun er så småt ved at starte op så...

• #3   13. feb 2012
    hold da op, jeg burde have en svingdør sat i, så jeg ikke skulle rejse mig op så mange gange i timen for at lukke ud og ind.

Det bliver vist en vågen nat til mig i nat. Men er også lidt mere beroliget nu. Jeg var ved at panikke lidt over at hun gik flere dage over tid.

Håber at jeg kan give en lykkelig melding i løbet af morgenen smiley

• #4   13. feb 2012 Ih, opdater os lige! smiley
    Lyder da som om hun er ved at være klar ^^

• #5   13. feb 2012
    Så ankom den første smukke lille trefarvede tæve kl. 04.30 smiley

• #6   13. feb 2012 Tillykke, og dejligt du ikke behøvede en tur forbi Dr. Dyr smiley

• #7   13. feb 2012
    Suk nu er det 3 timer siden den første kom, og der er flere i hende, men ud vil de ikke.

Hun virker ikke til at have veer. Så måske vi hellere må til Dr.Dyr alligevel.

• #9   13. feb 2012 Håber alt er vel, enten der er kommet gang i den, eller dyrlægen lige har tjekket hende.

Sender de bedste tanker til Jer

• #10   13. feb 2012 Vi havde en fødsel i august, og da der gik flere timer mellem de første hvalpe, måtte vi til dyrlægen og få vestimulerende.Hhvor gammel er jeres tæve?
    Jeg synes det er utroligt at I har ladet der gå så længe mellem hvalpene. Resten kan jo være døde nu.

• #12   13. feb 2012 øh en time mellem hver hvalp, det har vi aldrig oplevet med nogen af vores hunde, det hurtigste er nok to født på en gang men så igen 3-4 timers ventetid.
    Vi har faktisk oplevet en ankomme 10 timer senere end de andre, dog troede vi hun var færdig, så vi gik ikke og ventede på den.

Men hvis hun slet ikke har veer eller er urolig, så skal hun da til Dr Dyr.

• #14   13. feb 2012 Har prøvet at være 2 gange afsted imellem 2. og 3. hvalp, for der skete ikke noget. 3. gang måtte dyrlægen tage nr. 3 med tang, fordi den var så stor at hun ikke kunne presse ham ud. Derefter tog vi hjem og efterfølgende fødte hun nr. 4 og 5. Alle levende og velskabte.

Det er så vigtigt at have sin dyrlæge på sidelinien, om det så er midt om natten i en weekend. Det har jeg haft hver gang, og det giver en tryghed der gør at man ikke går i panik og alt kommer til at forløbe godt.

1. og 3. fødsel var helt problem fri, det var kun nr. 2 der var lidt knas med, fordi nr. 3 var så meget større end de andre. Så hurra for dr. Dyr.

Håber der er kommet dejlige hvalpe nu imens vi har sovet.

• #15   13. feb 2012 Inge

Åh gid det var mine der lige kunne sprøjte dem ud, vi bruger omkring 10 til 12 timer ved en fødsel,,

• #17   13. feb 2012 Uhhh hvor spændende! Håber det hele gik godt for bådemor og hvalpe smiley

Vi vil se billeder...!!! smiley

• #18   13. feb 2012 Inge N
    Ja det kan jeg forestille mig:o)

Uh ja billeder af de små, håber alt er vel:o)

• #19   13. feb 2012 Mine har flere gange haft flere timer mellem hvalpene. Det længste har været 7 timer med sunde og raske hvalpe. Går det lidt i stå så tag hende på en lille gåtur i haven. Det kan ofte sætte gang i det.

• #20   13. feb 2012 Håber alt er vel? smiley

• #21   13. feb 2012
    Så er vi hjemme igen efter en tur til dyrlægen.

Mor og barn har det godt og ligger nu og sover sammen.

Efter røngten kunne det konstateres at Joy ikke havde flere hvalpe i sig, så der var en grund til at fødslen ligesom var gået i stå efter den første smiley

Hun fik en sprøjte til at få livmoderen til at trække sig sammen. og jeg fik besked på at min hun var for tyk smiley

Hun er en meget madglad dame, og hun tager meget nemt på i vægt, derfor fik hun kun hendes normale diætkost helt op til 14 dage før termin. men alligevel har hun formået at snyde os. For hun så mildest talt meget gravid ud.

Den lille prinsesse vejer 374 gr, hvilket er en helt fin vægt for en lille bassepige

med lettede hilsner fra Gitte

Ps. Da min gamle tæve fik hvalpe for 3 år siden tog det næsten 12 timer at føde 9 hvalpe. Nogle kom lige oven i hinanden andre kom flere timer efter.

• #22   13. feb 2012 Tillykke, så skal der forkæles når man er enebarn:o)

• #24   13. feb 2012 Ha ha ha hvor dejligt at høre… Så længe det kun var lidt ekstra sul på sidebenene der snød, så kan man vist ånde lettet op… Det kan jo altid smides igen, og det er da helt klart det mest harmløse der kunne ske i den forbindelse smiley
    Stort tillykke med den lille ny!!!
    Og igen… vi ser frem til billeder smiley

• #25   13. feb 2012 Tillykke med den lille bandit.
    hvis jeg var dig, ville jeg søge efter en ammehvalp via ammestuen.dk
    Enehvalpe bliver altid lidt sære, fordi de ikke har søskende at lære social omgang af.

• #26   13. feb 2012

Takker for alle lykønskningerne.

Og det første jeg fik ordnet da vi kom hjem fra Dr.Dyr, var at sende en mail til ammestuen.dk.

Kan vi hjælpe hvalpe i nød og få legekammerater til prinsessen, så vil det jo være super smiley

• #27   13. feb 2012 Kæmpe tillykke med lille pigen, ønsker Jer held og lykke fremover ;O)

• #28   13. feb 2012 Dejligt. Rigtig meget held og lykke.

• #29   13. feb 2012 Tillykke, og jo det ville være fint hvis der kunne komme et par stykker mere i kurven. Men det betyder jo at der skal være nogle hvalpe der har akut brug for hjælp. Der er ammestuen et godt sted at spørge.

• #30   13. feb 2012 Tillykke med den lille pige...

• #31   13. feb 2012
    Lige et spørgsmål til dem som har prøvet det med en hvalp.

har i haft problemer med mælken til den ene ?

Jeg tænker, kan den ene hvalp holde gang i produktionen. Og hvad med de første par dage efter fødslen, for min tæve har jo lagt mælk klar til en lille hær af hvalpe.

Jeg er bekymret for om hun nu får problemer i form af feber, ømme spændte patter osv osv

• #32   13. feb 2012 det kan faktisk godt være et problem at holde tæven igang med mælkeproduktionen, når der kun er 1, dertil kommer at nogen gange kan det være svært for den ene hvalp at stimulere tæven til at ligge mælk ned, altså udskille oxitocin..ja normalt har tæven en masse mælk i starten men det forsvinder rimelig hurtigt, når der ikke er aftagere til mælken, men vær opmærksom på at hun f.eks ikke er længe ude, så hun bliver kold, så hun risikerer at få yverbetændelse....men nej, normalt plejer der ikke være nogen problemer..

• #33   13. feb 2012 Okay tak for råd.

Selv om at jeg har prøvet det før at have hvalpe, så er det en helt ny situation nu med Joy.

Så jeg gør mig alle mulige og umulige bekymringer. Og så er det jo godt at have HG, hvor man altid kan få svar på alle sine spørgsmål smiley

• #34   13. feb 2012 Så lidt:-) jeg har haft en tæve, der havde 2 hvalpe, hvor hun kuldet før havde 7 hvalpe, og der havde hun så meget mælk(ved de 7) at de ikke kunne følge med, så jeg var noget nervøs da hun kun havde 2...men det ordnede sig fint selv, ingen problemer, jeg havde bare et par meget tykke hvalpe...he he

• #35   13. feb 2012 Jeg tænker lidt, er der ikke en risiko for så lille en hvalp sættes sammen med andre små hvalpe, de kan jo hver især være bærer af sygdomme, det er blot en tanke jeg har gjort mig.

• #36   13. feb 2012
    Så små hvalpe burde jo ikke være bærer af noget smitsomt, med minddre at de er udsat for smitte fra bla deres mor.

Og de burde jo være beskyttet via de antistoffer de får fra modermælken.

Jeg har i hvert fald ikke nogen bekymringer ved at tage andre hvalpe ind smiley

• #37   13. feb 2012
    Ps. der er et par billeder af prinsessen i et fotoalbum jeg har oprettet smiley

• #38   13. feb 2012 Det var nu mere et spørgsmål, de kan jo være smittet fra dyrlægen, deres mor eller andre dyr i huset.

• #39   13. feb 2012 jeg vil sige med mindre de andre hvalpe har diarre, ville jeg nu ikke være bange for smitte, der er jo mange der har taget hvalpe til sig uden problemer...

• #40   13. feb 2012 Okay tak, jeg ved blot mange ikke vil have andre hunde i nærheden af hvalpene, altså i deres hus pga smittefare, derfor undre det mig det andet skulle være anderledes, men fint at man kan hjælpe hinanden:o))

• #41   13. feb 2012
    Som udgangspunkt må man jo gå ud fra at folk har sunde og raske hunde som er passet med deres vacciner.

Jeg kan godt mindes at da jeg var barn og vi avlede dansk/svensk gårdhund, at der hed det sig at hvalpene ikke måtte komme i nærheden af fremmede hunde inden de var vaccineret. Men dengang var det måske ikke så udbredt at de voksne hunde var vaccineret. Jeg ved det ikke, bare et gæt.

• #42   13. feb 2012 Gitte.
    ja jeg ved det heller ikke, derfor spørger jeg blot, nu jeg havde chancen:o)

• #43   14. feb 2012 Hold nu helt op en lille skønhed… Suk den slags billeder burde komme med en advarsel smiley

Kommentér på:
Termin 10.feb.

Annonce