1.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Gravid tæver vil ikke spise? Gravid tæver vil ikke spise?

Jeg har opdrættet schæferh. i 16 år og har haft 6 forskellige tæver i den tid.
Sidste år oplevede jeg så for aller første gang at min tæve ikke ville spise under graviditetet.
Nu et år senere er vi på den igen.Jeg kan se hun næste får kvalpe når hund ser sit foder...
Har så fået RC starter foder, som var det eneste hun sidste år ville spise en smula af.
Men ikke i år, Jeg blander det med hakket kød og æggeblomme, og hun er fint i stand til at spise det hakkede og spytte starter foderet ud. Det er ellers på størrelse med kattefoder, men alligevel klan hun sortere...
Mit sidste træk bliver i dag hvor jeg vil blænde foderet inden det blandes med det hak. kød.
Hun fik sidste år i marts måned 11 hvalpe i løbet af 4 timer, som alle lå inden for den normale fødselsvægt for bjæfferhvalpe...
Så er det bare mig som har et problem og ikke tæven....
Hvad siger I? Har I prøvet noget tilsvarende???
Er den moderne hund degener. For i naturen ville en gravid hund jo ikke kunne klare ikke at spise under gravidit. Hun stoppede med at spise for 1 uge siden....3 uger inde i gravid.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid tæver vil ikke spise?
  • #1   27. feb 2012 Vores tæve stoppede også med at spise sit tørfoder da hun var i uge 3 - hun begyndte først at spise sådan rigtigt igen da hun var i uge 5 - men hun spiste meget af det hun kunne finde i naturen, æbler, tabte madpakker mv. Men nu er hun også en hund, der normalt godt kan gå fra hendes foder i en uges tid af gangen. Hun fik så kun 1 hvalp, men han vejede 700 g - jeg ved ikke hvad normalen er?

jeg tror derfor ikke, at du skal være bekymret, og jeg ville ikke begynde at blende hendes mad, men blot vente på, at hun begynder at spise igen. Selvfølgelig under opsyn med at hun ikke bliver påvirket af mangel på mad

• #2   27. feb 2012 Ja, jeg har jo så ventet en uge, hvilket jeg synes er MEGET lang tid for en gravid tæve at gå uden at spise...I særdeleshed, når jeg ved at hun nok får 10-11 hvalpe.

• #3   27. feb 2012 Jamen, du har fodret hende med andet, ikke? så hun er ikke ved at dø af sult smiley
    Jeg sprugte mig for sidste år, da vores tæve gik fra fodret - en havde en teori om, at det er naturens måde at søge for at både hun og hvalpene ikke bliver for store - ved ikke om det er rigtigt, men for mig virker det logisk nok. Vi mennesker kan jo også sagtens "undlade" at spise i den første del af graviditeten uden at barnet tager skade.
    Må jeg spørge hvad jeres hvalpe vejer? (blot nysgerrig)

• #4   27. feb 2012 Jeg hopper ud nu...Da er andre ting jeg skal lave, og der er tilsyneladende ikke gang i tråden.Kigger ind senere.

• #5   27. feb 2012 Susanne...De vejede mellem 400-500g ved fødslen, og ja det var også det samme jeg sagde til mig selv sidste år....Hendes krop fortalæte hende hvad hun havde brug for...
    Nej jeg har ikke fodret med andet en en rå knogle, lille hver aften, og et par hundekiks, somk hun eller aldrig har villet have..

Det var først i går jeg blandede fodert med hakket kød.

• #6   27. feb 2012 De 500g er ikke rigtigt de fleste lå på 400 og lidt over .

• #7   27. feb 2012 Har du evt. forsøgt at købe tun i olie eller vand (på dåse) og hælde det ud over hendes foder. Det virker i alle tilfælde her i huset, når jeg er bekymret:-)

• #8   27. feb 2012 når mine tæver er gådet fra kosten så har jeg håndfoderet dem med noget lækker så som kød ,de skal kun havde lidt af gangen ,det tager lang tid men det er det der virker her hos mig

• #10   27. feb 2012 Ja men jeg har prøvet at håndfodre, niks, jeg hár blandet forskelligt i foderet, resultatet er det samme, hun spiser det kød hun kan sortere fra, slikker leverposteg af og lader resten stå... Nu må jeg se, hvis hun taber sig meget så er det lige før jeg siger ikke flere kuld på hende, hun er for degeneret....Men nu har jeg set hendes sidste kuld, som alle er blevet helt fantastiske, så der for dette kuld, for jeg vil have en tæve efter hende istedet for det grimme monster jeg har købt for en bondegår i en anden kennel.

• #11   27. feb 2012 Snow K- da buddy ikke ville spise sit tørfoder, der opblødte jeg det i vand hvorefter jeg blendede det og puttede det i hans kalun - det var den eneste måde vi kunne få ham til at spise tørfoder.

• #12   27. feb 2012 hej snov
    Har også prøvet alt lige som du. Til sidst har jeg så blødt hvalpefoder op i A38 lus kød. Det sagde hun så ja tak til. Ikke meget men vist nok . Hun fik da 5 dejlige unger med fint vægt og hun var ikke tynd bagefter. Efter fødslen har hun så spist som sindsygt

• #15   29. feb 2012 Pia H. Tak for linket...Meget uddybende...
    Jeg kan så se at det er normalt i de øvrige svar at en tæve går fra foderet....Det er så første gang jeg prøver det...
    Men man skal jo lære hele tiden.

Kommentér på:
Gravid tæver vil ikke spise?

Annonce