Gravid tæver vil ikke spise? Gravid tæver vil ikke spise?
Jeg har opdrættet schæferh. i 16 år og har haft 6 forskellige tæver i den tid.
Sidste år oplevede jeg så for aller første gang at min tæve ikke ville spise under graviditetet.
Nu et år senere er vi på den igen.Jeg kan se hun næste får kvalpe når hund ser sit foder...
Har så fået RC starter foder, som var det eneste hun sidste år ville spise en smula af.
Men ikke i år, Jeg blander det med hakket kød og æggeblomme, og hun er fint i stand til at spise det hakkede og spytte starter foderet ud. Det er ellers på størrelse med kattefoder, men alligevel klan hun sortere...
Mit sidste træk bliver i dag hvor jeg vil blænde foderet inden det blandes med det hak. kød.
Hun fik sidste år i marts måned 11 hvalpe i løbet af 4 timer, som alle lå inden for den normale fødselsvægt for bjæfferhvalpe...
Så er det bare mig som har et problem og ikke tæven....
Hvad siger I? Har I prøvet noget tilsvarende???
Er den moderne hund degener. For i naturen ville en gravid hund jo ikke kunne klare ikke at spise under gravidit. Hun stoppede med at spise for 1 uge siden....3 uger inde i gravid.
mar 2011
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 124
jeg tror derfor ikke, at du skal være bekymret, og jeg ville ikke begynde at blende hendes mad, men blot vente på, at hun begynder at spise igen. Selvfølgelig under opsyn med at hun ikke bliver påvirket af mangel på mad
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
mar 2011
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 124
Jeg sprugte mig for sidste år, da vores tæve gik fra fodret - en havde en teori om, at det er naturens måde at søge for at både hun og hvalpene ikke bliver for store - ved ikke om det er rigtigt, men for mig virker det logisk nok. Vi mennesker kan jo også sagtens "undlade" at spise i den første del af graviditeten uden at barnet tager skade.
Må jeg spørge hvad jeres hvalpe vejer? (blot nysgerrig)
aug 2006
aug 2006
Nej jeg har ikke fodret med andet en en rå knogle, lille hver aften, og et par hundekiks, somk hun eller aldrig har villet have..
Det var først i går jeg blandede fodert med hakket kød.
aug 2006
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
aug 2006
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 536
okt 2008
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 6 Emner: 16 Svar: 159
Har også prøvet alt lige som du. Til sidst har jeg så blødt hvalpefoder op i A38 lus kød. Det sagde hun så ja tak til. Ikke meget men vist nok . Hun fik da 5 dejlige unger med fint vægt og hun var ikke tynd bagefter. Efter fødslen har hun så spist som sindsygt
aug 2006
Jeg kan så se at det er normalt i de øvrige svar at en tæve går fra foderet....Det er så første gang jeg prøver det...
Men man skal jo lære hele tiden.
Gravid tæver vil ikke spise?