{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mål på fødekasse til fransk buller
  • #1   4. mar 2012 Er de virkelig ikke nogen tømrer der er vågen nu???

Kan i komme med et ca mål da den skal laves idag da hun hele tiden ligger sig på dem..

• #2   4. mar 2012 hvis hvalpene er født har det ikke den store betyding hvilke mål du laver den på, det der er vigtigt er at du sætter rundstokke langs siderne så hvalpene kan komme under/bag stokkene, så tæven ikke kan lægge sig på dem. Kassen skal dog mindst være stor nok til at tæven kan ligge udstrakt på siden.

• #3   4. mar 2012 se evt. dette link
    (link fjernet)

god arbejdslyst

• #4   4. mar 2012 har lige set en til salg på DBA til kr. 200 på sydsjælland, hvis det haster meget

• #5   4. mar 2012 Jeg har godtnok Engelske bulldogs, men den hvalpekasseder blvier bygget her når tid er blvier ca 140*100 cm, så de også akn bevæge sig i den når de begynder at stolpe rundt..

Men til en fransk må en på halv størrelse være nok, med mindre du vil ha meget palds omkring dem..

Du kan jo måle din tæve, og ligge 25 cm til hendes længde, og så lave en kvadratisk kasse, med rundstokke i...

• #6   4. mar 2012 Mine cavaliere har 90x90 - tror det ville passe fint til en fransk buller, må i hvert fald ikke være mindre.

• #7   4. mar 2012 Min er bygget efter modellen på www.hundesengen.dk. Mange gode detaljer.

• #8   4. mar 2012 Tak alle sammen jeg kigger på det...
    De er nemlig født så jeg skal bruge den hurtig det vigtigste er de rundpinde...

• #9   4. mar 2012 min er i målene 80x98 cm.
    (jeg har brugt en palle-ramme).

Rundstokkene er placeret 10cm fra rammen og 8cm højt på den lange side og 10cm højt på de korte sider.

Du kan se billeder her:
    http://www.kennel-joydevie.dk/Blandet/

eller i mit album her på HG, hvor der også er en kort beskrivelse på den.

• #10   4. mar 2012 Jeg har den tommelfingerregel, at en fødekasse bør være dobbelt så lang og dobbelt så bred som hunhunden.
    Brug evt. en flyttekasse og lav en indgang i den ene langende.

Nogle af mine venner har i stedet for rundstokke, hvor en hvalp kán komme i klemme, monteret en bred træliste et passende stykke fra bunden hele vejen rundt indvendigt i fødekassen. Så kan hvalpene lægge sig ind under den.

• #11   4. mar 2012 Jeg vil også anbefale en bred træliste hele vejen rundt, fremfor rundstokke - rundstokke har jeg hørt om flere hunde og hvalpe som er kommet i klemme med.

En fast kant rundt gør at hvalpene kan ligge sikkert derinde under og tæven ikke kan få lagt sig på dem.

Vores ser således ud;
    (link fjernet)

• #13   4. mar 2012 Det undrer mig lidt, at ingen af de viste fødekasser er overdækkede.
    Da Mandy i sin tid fik hvalpe, fik hun dem i et skab med skydelåger og hvor låget foroven var til at lukke op. (Havde selv udsavet til låg).

Hun elskede sit mørke skab (ala hule som i naturen) og i takt med, at hvalpene voksede, åbnede jeg skydedøren mere og mere.

Hvalpene kunne dårligt nok stavre på deres små, tykke ben, før de selv gik udenfor og tissede og derefter hjulede ind igen.

Hunde og heller ikke mobile hvalpe tisser og laver nemlig normalt ikke, hvor de sover hvis de har mulighed for at undgå det.

• #14   5. mar 2012 Tak for jers svar alle sammen...
    Jeg søgte på dba og fandt en rigtig flot en den er brugt men det var helt klart pengene værd...
    Vi satte den op med det samme da vi kom hjem og det første hun gjorde var at hoppe op i den..
    Jeg ryggede de små her kl 04...
    Dina lagde de små som de skulle og lagde sig til a sove... Det har hun gjort siden..
    Syntes også der er kommet mere ro på de små...

Men hold da op i har alle sammen været en stor hjælp...

• #16   5. mar 2012 M.P. Jeg ved godt, kassen ikke behøver være overdækket, men hunhunden er bare glad for det, for det svarer til, at hun i starten ville have dem i en mørk hule i naturen :-))

Jeg havde lavet en stor løbegård med tremmer i stuen på ca. 1½ x 3 m (ikke højere end hunhunden kunne hoppe ind og ud) og i takt med at hvalpene blev mere mobile, flyttede jeg deres tisseaviser længere og længere væk fra fødekassen (senere kurven) og hvalpene brugte dem stadig. Selv da jeg åbnede for løbegården, så de kunne være i hele stuen, gik de troligt ind på aviserne for at tisse.

Selvfølgelig skete der "uheld" af og til, men det var sjældent.

Kommentér på:
Mål på fødekasse til fransk buller

Annonce