{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Løbetid hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver fordi jeg har svært ved at gennemskue hvornår min hund kommer i løbetid og hvornår jeg skal passe på med hende. Hun var i løbetid første gang for lidt over et halvt år siden. Den sidste tid, har vi haft et rend af forskellige hanhunde og hun har brudt ud af vores indhegning flere gange, så vi har måtte sikre yderligere. Hanhunde kan næsten ikke lade mig være fordi jeg dufter af hende.

Men det jeg ikke lige forstår er hvorfor hun så ikke har blødt? Er det normalt at hanhunde er så interesserede adskillige uger før en måske kommende løbetid??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid hvornår?
  • #1   15. mar 2012 Kan det være, hun er kommer i hvid løbetid? Har du tjekket, om hun er hævet forneden?
    Vores tæve lugter altid vildt godt cirka en måned efter løbetiden er ovre


  • #2   15. mar 2012 Hendes første løbetid blødte hun i, kan anden løbetid så godt blive hvid? Her har rendt 4 forskellige hanhunde med stor interesse men igen har vi også mødtes med mange andre hunde og leget og det var langt fra alle der forsøgte at parre hende, kun to af dem og der gad hun ikke, hun blev ikke sur men flyttede sig bare, så de ikke kunne komme op.

  • #3   15. mar 2012 Prøv at duppe hende for neden med et stykke køkkenrulle.. Så kan man se selv den mindste dråbe hvis hun bløder.

  • #4   15. mar 2012 Som Tina siger - hvis det er svært at se, så gør det om morgenen inden hun når at rejse sig fra sin kurv evt.

  • #5   15. mar 2012 Jeg har lige prøvet nu, men jeg synes ikke hun ser hævet ud og nu var der ingen blod, men hun er også meget renlig så måske det er derfor. Jeg prøver imorgen tidlig. Mange tak for rådene, håber jeg finder ud af det så snarest. Det ville hvert fald være rart at vide hvornår man ikke skal slippe sin hund fri i hundeskoven eller deltage i hundeleg med overtal af hanhunde smiley

  • #6   15. mar 2012 Hun kan sagtens begynde at dufte godt omkring 14 dage inden hun kommer i løbetid.

  • #7   15. mar 2012 Okay det er hvert fald de sidste 3 uger at hanhundene har opført sig underligt, jeg er blandt andet blevet brugt som lygtepæl to gange hvilket jeg aldrig har oplevet før og hanhundene render efter mig hele tiden hvis ikke hun er med. Ellers legede hun med en lille kastreret hanhund for en uge siden, ham lod hun rense sig, hun plejer at flytte sig når de bliver lidt for interesserede, dog har hun ikke på noget tidspunkt ville lade nogen parre sig.

  • #8   15. mar 2012 Min tæve har duftet godt i snart en måned uden at hun er kommet i løbetid (som allerede er en måned forsinket)

  • #9   15. mar 2012 Okay så er jeg ikke den eneste i den situation, men jeg har også læst der kan være stor forskel på hundenes cyklus, så det slet ikke er sikkert de kommer i løbetid halvårligt, nu har hun jo kun haft en løbetid i starten af september sidste år, så det kan jo være hun bare er en af de hunde med en længere cyklus, jeg prøver at holde øje med hende, jeg vil gerne opdage det, før de 4 glade hanhunde der opsøger os finder ud af det :- D

  • #10   15. mar 2012 Jeg er imponeret, det vil ingen ende tage med,hanhunde der kigger forbi, på de sidste uger har her været en springer spaniel, en labrador, en golden retriver, et lille vejkryds og en berner sennen, godt mit hegn er 130 cm siger jeg bare ellers er det ikke til at sige hvad der v!lle blive ud af det for ikke at snakke om den faderskabssag der kunne blive af det smiley

  • #12   16. mar 2012 Jeg forsøger da, men helt ærligt kan jeg godt forstå hvis det går galt nogen gange med alle de løse hanhunde der render rundt, hvert fald her hvor jeg bor og min hund hører ikke ret godt efter lige nu, hun er meget kulret og vil stikke af hvis hun kan.

Kommentér på:
Løbetid hvornår?

Annonce