731 visninger
|
Oprettet:
thor er blevet far !!! {{forumTopicSubject}}
Ja så er Thor blevet far igen denne gang til 11 små hvalpe 6 drenge og 5 tøser , det bliver sjovt at følge dem ( thor er broholmer)
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
For det er jo ikke tildelt hvem som helst så at blive "forældre" i broholmerselskabet... men jeg syntes det er et fantastisk arbejde de udøver, for at genskabe racen, og bevare den.. :O))
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.039
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 562
Ved du tilfældigvis hvad gennemsnitslevealderen for Broholmere er og om de har nogle sygdomme man skal passe på? (Det var de spørgsmål jeg havde til hvalpeanviseren for at beslutte om det skal være en Broholmer jeg skal have næste gang ;))
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Så må Katla være moderen?
Sikke et flot kuld - og så også Agnes kuld på hele 12 små på samme dag :o))
Jeg har Humle på 8 måneder.
Vi overvejede en Berner inden vi forelskede os i Broholmeren - vi valgte bla. Berneren fra pga. dens faldende levealder.
Jeg ved faktisk ikke hvad gennemsnitslevealderen for en Broholmer er - men mig bekendt er der ingen "racespecifikke" sygdomme - netop fordi man er "strikse" med avlen.
Bestyrelsen i selskabet er pt. ved at lave en stor sundhedsundersøgelse baseret på spørgeskemaer til Broholmerejere.
Hvis du "kun" har mailet til hvalpeanviseren, vil jeg råde til at at ringe til hende også.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
i min stroe begejstring for racens og den måde borholmerselskabet styrer det på.... syntes det er så skønt... :O)))
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 57
Ja thor er på deres liste sammen med aqstrid først og derefter katla. astrid fik 5 hvalpe som er solgt og 8 uger her i weekenden og katla har så lige fået 11 hvalpe. hvad sygdomme angår har de jo desværre risiko for HD/AD ligesom andre store hunde og mavedrejning skal man også lige være opmærksom på men det jo størrelsen ikke racen. De bliver testet og styret i avlen så vidt jeg ved er der ikke nogen specifikke sygdomme. levealdren er vel som de fleste store hunde ca 9 år men de er set ældre ,Det er en pragtfuld hund
thor er blevet far !!!