927 visninger
|
Oprettet:
parring / hanhunds lyst? {{forumTopicSubject}}
Min hanhund har været på en tæve for første gang i går. Og det gik super godt. Men det siges at det er bedst de er på felre gange, men nu har han ikke interesse. Kan det være de er for meget sammen og skal skilles lidt?
Ønsker gerne råd om hvordan man gør så han får lysten igen
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 39
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.905
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 2
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 2
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
Jeg havde mulighed for at have ham her i en hel uge, og de første mange dage var han interesseret og sprang på tæven, men gennemførte ikke selvom hun stod pænt stille for ham. Da de havde "valset" rundt på den måde i 4 dage, hvor de kun var sammen 1/2 time ad gangen to gange om dagen under overvågning, var den der pludselig og han gjorde alvor af det i stedet for bare at hoppe op og ned igen med det samme.
Det lykkedes at få en parring gennemført, og derefter var han bare totalt ligeglad med tæven. Vi beholdt ham et par dage mere for at se om han ville ombestemme sig, men ingen ændring.
Jeg tænker at en erfaren han som ham må kunne lugte hvornår tæven har ægløsning og det er præcist rigtigt tidspunkt. Da han parrede hende blev æggene derfor befrugtet med det samme og hun blev drægtig og begyndte at lugte drægtig i stedet for løbsk??? Det er bare min personlige teori, jeg ved endnu ikke om hun er drægtig, så det kan være at jeg bare prøver at overbevise mig selv om at det er lykkedes
parring / hanhunds lyst?