{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Flaskefodring ved store kuld. {{forumTopicSubject}}

Skrevet: 06-04-2012 12:42:38

Slet hele emnet

Ja Pocha fik jo 12 hvalpe, og de fik ikke ro nok for hinanden til at sutte ordentlig, så der for var mælken længere tid om at komme rigtig i gang, Hvalpene blev fodret af mig med tigermælk fra starten af, men de tog ikke på og jeg kunne på 4 dagen mærke på flere af dem at de var slappe... Så jeg mente jeg var nødt til at prøve noget nyt...Jeg gjorde det sidste år fra det kuld dengang var 2 uger, at jeg blandede blendet Starter foder i flasken med tigermælken med virkelig godt resultat, så der for blendede jeg igen Starter fra Rc. og tilsatte tigermælken, selv om hvalpene kun var 4 døgn gl. Og Yes, så kom der liv i hvalpene og så kunne de sutte så kraftigt på tæven at der kom ordentlig gang i modermælken....Jeg vendte den lige med min fantastiske dyrlæge inden, og hun sagde der ikke kunne gå det helt store galt, men at det jo var mig som kendte hvalpene....Nb. Hun ringede også hjem til mig kl.23.30 om fredagen for at høre om alt gik som det skulle, selv om hun slet ikke havde vagten.
Sådanne dyrlæger sku,lle der være nogen flere af...
Jeg kan ikke tillade mig synes jeg at give en egentlig opskrift, for det er meget forskelligt hvad kompetancer folk har herinde til store kuld og flaskefodring, Jeg bruger øjemål, og så skal det ligge i hænderne, at få en slatten hvalp i gang med sutten....Men hvor var jeg bare glad, der der kom liv i de små.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flaskefodring ved store kuld.
  • #2   6. apr 2012 Er der en grund til du ikke bruger modermælkserstatning til flaskerne.

• #3   6. apr 2012 Jeg bruger lidt samme fremgangsmåde som Snow K, bortset fra at mine hvalpe aldrig har nået at blive svage.
    Men i modsætning til mange andre, er det de største og stærkeste hvalpe jeg flasker for derved at sikre de mindste mest af den gode modermælk.
    Jeg har forsøgt mig med erstatning, men hvalpene ville simpelthen ikke drikke det, hvorimod min hjemmelavede blanding gled lige ned.
    Når de er 16-17 dage gamle introduceres de til fast føde, altså opblødt og blendet, men stadig suppleret med "energidrikken".

• #4   6. apr 2012 Marietta...Ja den nmed at give de største flaske bruger jeg også, så kan de små komme til mælkebaren...Har du også store kuld?
    Vibeke...Jeg kan heller ikke fordrage den færdigkøbte mælkebl. Nej tigermælk, og med en masse piskefløde..Og æggeblomme, cultura eller youg...og så rigtig sødmælk, og sukker.
    Når man starter så tidligt som jeg her har skrevet med blændet Rc starter i tigermælken, så skal man være obs. på at der er vædske nok i blandingen, ellers får de små forstoppelse.

Kommentér på:
Flaskefodring ved store kuld.

Annonce