3.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Frosen sæd ?? Frosen sæd ??

Er der nogen, der har fået frosen sæd hjem fra udlandet ?

Jeg overvejer det ...............men jeg kan ikke komme i kontakt med Canicold og det gør mig meget nervøs :o)
Jeg kan ligge en besked, sende en e-mail, men hvis nu en af mine tæver skulle insimineres med frossen sæd fra udlandet........så hjælper det jo ikke, hvis ikke jeg kan komme i kontakt med Canicold ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frosen sæd ??
  • #2   19. apr 2012 Marinne......har snakket med dem. Det bedste ville være frisk nedkølet sæd, men det betinger så, at hannen i udlandet bare er klar til at levere, når min tæve er klar :o)

• #3   19. apr 2012 MHT frostsæd..............er der en opdrætter, der har fået frost sæd til USA fra 3 hanner.
    De 2 tæver har fået hvalpe og de har fået 5 og 4 hvalpe ( ganske pænt for Norwich Terrier ) nu venter de bare på den 3 tæve, skal føde.

Er Danmark ikke så langt fremme som USA ?? frost sæden kommer fra Finland og Sverige.

• #4   19. apr 2012 Jeg kan sagtens komme i kontakt med Canicold, har lige været der nede i dag. Har selv fået frost sæd hjem fra USA....det hjalp Birgitte mig med smiley

• #5   19. apr 2012 Smid en mail eller sms, så skal hun nok vende tilbage ..

Jeg har hvalpe nu som resultat af frostsæd fra England... Jeg fik 4 stk

• #6   19. apr 2012 vi plejer heller ikke have problemer med at få kontakt til Canicold... tror du må have været ualmindelig uheldig

• #8   19. apr 2012 Der er da også tæver der går tomme, ved naturlig parring... så den holder ikke, med at frost ikke dur, bare fordi man har været uheldig. Der laves da også børn, med frostsæd, hver evig eneste dag.

• #9   19. apr 2012 du kan også kontakte jacob daasbjerg på bjerringbro dyrehospital, han kan også inseminere med frossen sæd, og opbevare det.

• #10   26. feb 2013 Hvad gør i så hvis i køber sæd i udlandet, og tæven går Tom? Får i så ny potion op til næste løbetid ?

• #11   26. feb 2013 Hvad gør i så hvis i køber sæd i udlandet, og tæven går Tom? Får i så ny potion op til næste løbetid ?

• #12   26. feb 2013 Hvad gør i så hvis i køber sæd i udlandet, og tæven går Tom? Får i så ny potion op til næste løbetid ?

• #13   27. feb 2013 Jeg talte med Nina om det ved sidste progesterontest. Hun sagde at selvom hannen har super god sæd, er det ikke ensbetydende med at den egner sig til nedfrysning. Hun anbefalede faktisk kun at tage frostsæd hjem fra hanner hvor der tidligere er kommet frosthvalpe. Ellers var det også kølesæd hun anbefalede. Vi har fin statistik med frostsæd hos Sealyerne. Jeg ville dog aldrig bruge det på en tæve som ikke tidligere har leveret hvalpe.
    Men det er jo helt rigtigt at en almindelig parring ikke nødvendigvis giver hvalpe. Hunde er mere frugtbare en mennesker og vi "forventer" bare at der kommer hvalpe når der er taget diverse tests osv. Vi har haft 1 tom tæve og det var den eneste gang hvor vi ikke testede. Hanhundeejer indrømmede efterfølgende at hun ikke orkede at have vore stæve længer eog håbede det var nok......
    Jeg har selv tænkt at tage frostsæd hjem fra England og har skrevet til Birgitte men aldrig hørt noget................................

• #14   27. feb 2013 Tæve med DKK tavle
    Han med fci
    Hva får hvalpe?

• #15   27. feb 2013 Hvalpene får DKK tavle, hvis hannen opfylder avslrestriktionerne i DKK.

• #16   28. feb 2013 Jeg har fået frostsæd hjem fra usa og fik 11 hvalpe med ved kirugisk inseminering, det er det mest sikre. Dog har jeg sidste gang og denne gang fløjet min tæve til USA og fået naturlig parring, prisen er den samme og jeg foretrækker faktisk naturlig parring på trods af at jeg har haft stor held med frostsæden.

• #17   28. feb 2013 Ok men man behøver ikke få lavet fci tavle til DKK eller kan man det?

• Cecilie W
    Cecilie W Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 1
    #18   28. feb 2013 Bare af nysgerrighed.. Hvad giver i for en omgang frossen sæd fra udlandet?

• #19   28. feb 2013 DKK er jo sådan set FCI, du skal bare være sikker på at hanhunden opfylder avlsrestriktionerne, ellers får du ikke hvalpene registreret. Når du registrerer hvalpene bliver hanhunden automatisk registreret i DKK.

Det er dyrt at importere sæd, det kan nemt koste mellem 10000 og 20000 kr, fordi man skal leje frost tank til at transportere det i og den skal sendes retur + at sæden jo også koster. Og så senere skal den så lægges i tæven, og her er det vigtigt at man meget nøjagtigt ved hvornår tæven har ægløsning, fordi frostsæd har kortere levetid

• #20   28. feb 2013 Lykke - jeg fik mit hjem i en engangsbeholder. Den holder ikke så længe som en alm tank (4 dage i forhold til 7 dage), til gengæld koster det ikke ret meget i forhold til. Og hvis man som jeg, står med sæd fra en levende hanhund, med mulighed for at få noget nyt, så kan det godt svare sig at tage chancen. Man kan sende 3 gange i engangsbeholder for samme beløb som det koster i alm tank - mener jeg Birgitte sagde

• #21   28. feb 2013 Jeg kan ikke huske hvad jeg gav for det hele, det er så længe siden nu.
    Men prisen for sæden var det samme som en hvalp, dertil kommer transport på omkring 2500 (mener jeg)
    Opbevaring koster 900 kr om året for en portion, ved ikke om det er billigere med flere portioner
    Inseminering over 2 dage inkl prøver kostede omkring 8000 mener jeg
    brunst prøver ved Hadsten 3500

og alt dette inden tæve overhovedet var drægtig smiley
    og jeg ville gøre det igen uden at blinke hvis det var den rette hanhund

• #22   28. feb 2013 Tina: ok det lyder da som en super løsning med en engangs tank:-)

• #23   1. mar 2013 jeg har vel givet i omegnen af 20.000 -25.000 kr for mit sæd fra usa så det er ingen billig løsning. Nu er jeg ved at arrangerer transport ti USA for tæven så hun kan flyve over og blive parret naturligt. Det vil jeg hellere denne gang.

Kommentér på:
Frosen sæd ??

Annonce