{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

amerikansk bulldog {{forumTopicSubject}}

hejsa alle kan det virkelig passe man ikke kan få en hvalp... jeg har en amerikansk bulldog på 10 år og når hun engang stå af vil jeg bare så gerne have en igen... ved godt de er blevet ulovlige men syntes det er noget pjat... det er sku ikke hunde racen der noget galt med men dem der holder for enden af snoren..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amerikansk bulldog
  • #1   13. okt 2012 ja, det kan desværre passe. Vi er mange der gerne ville have sådan en lækker hund igen, men så længe loven er som den er, så er det ulovligt

  • #2   13. okt 2012 Det er for dumt at anskaffe sig en ulovlig hvalp.

  • #3   13. okt 2012 ja det er rigtig trist...

  • #4   13. okt 2012 nej det er ikke muligt at få sådanne en hvalp- hvertfald ikke lovligt, uanset hvor dum man synes loven er.. Du kan sikkert godt finde en eller anden "brian" der stadig avler på den, jeg synes heller ikke om at de hunde er blevet forbudt, men hvorfor købe en hvalp velvidende at bliver du stoppet er det med dens liv som betaling..

  • #6   13. okt 2012 der er snak om at loven skal laves om. så man skal ha kørekort til hund istedet for et forbud... kan ikke se det skader og spørge nu regner jeg ikke med at min hund stå af i morgen

  • #8   13. okt 2012 Ja, den er ulovlig..

  • #9   13. okt 2012 som jeg skrev regner jeg ikke med at min hund står af lige om lidt...
    så jeg sgr ikke hvalp nu det var bare et spørgsmål....
    regner da med at der er mange gode år tilbage i hende...


  • #10   13. okt 2012 Selvfølgeligt er det muligt at få en, men du skal huske du ikke kan få den ansvars forsikret, sygeforsikret og registret det betyder der kan være kolonorme udgifter forbundet med det, og sandsynligheden for de omkostninger er også større da du kan være temmelig sikker på forældrene er nok ikke tjekket psykisk og fysisk, da de jo nok er ulovligt avlet.

    Kathrine : hamrende ulovligt ? hvordan gradbøjer man lige ulovligt ?
    Jeg mener enten er den ulovlig eller også er den ikke ?


  • #11   13. okt 2012 for mig at se så kan den ene liste hund da ikke være mere ulovlig end en anden, den kan heller ikke være mindre ulovlig ved at være på f.eks. landet ?

    og ja der er mere forskel at køre 200 frem for 55 men det er da ikke mere ulovligt.
    Enten kører du for stærkt eller også gør du ikke.......
    Hvor meget man overskrider grænsen afspejles så i straffen.


  • #12   13. okt 2012 så er det jo godt at der er 700 andre racer at vælge imellem.

  • #13   13. okt 2012 Hvis du skulle finde på at gøre noget så dumt, som at købe en alligevel, så har jeg en stor bøn..... lad være med at registrere den som boxerblanding... det er ikke fair over for racen.

  • #14   13. okt 2012 Helt enig platuglerne, det er ikke fair overfor boxeren!

    Det ville heller ikke være fair overfor en ulovlig hund at købe den eller for dem der kommer til at holde af hunden, med et kan den blive revet fra sig, hold snitterne væk fra sådan ting.... tænk at skulle gå og kigge sig over skulderen hele tiden :o/

    Gå ud og mød andre racer som evt. minder om, køb med stambog så du en dag ikke står med håret i postkassen, det var hvad jeg ville gøre :o)


  • #15   13. okt 2012 Der findes masser af skønne racer, der ikke omfatter forbuddet.. Har selv haft ABer, og kommer de fra nogle ordentlige linjer, kan du sagtens få en god hund ud af det..
    Desværre skal du ikke regne med, at hvis du nogensinde finder en "AB" i dag, så er de ikke fra de linjer.. Som nogle af de andre siger, er det kun tvivlsomme opdrætter der opdrætter tvilsomme hunde, og sådan én vil du nok få dig, samtidig med at du hver dag skal frygte, at polititet kommer og tager din hund..
    En AB er ikke bare en AB.. Og de sidste 6-8 år er der kommet utallige nye tvivlsomme linjer af AB til landet, så du skal ikke regne med at få en AB, der svarer til den du har nu...
    Jeg har selv haft dem i mange år indtil 2009..

    Nu er loven sådan, og uanset hvilken holdning man har til den, mener jeg at man bør følge den....


  • #16   13. okt 2012 TS som du allerede har læst her, så er den ulovlig og min personlige holdning er at så længe den er det så anskaffer man sig ikke en , det er egoistisk og synd for hunden som vil være truet af aflivning fra dag 1. Jeg ville begynde at læse om andre racer der er masser at vælge i mellem for at satse på at lovgivningen bliver ophævet helt uden andre restriktioner tror jeg ikke på sker de næste mange år.
    Præcis som Maria skriver så overholder man loven uanset om man er enig i den eller ej, ligesom man gør med landets andre love.


  • #17   13. okt 2012 Doggymom - 700 racer! så er det godt nok steget en anelse i antal siden jeg sidst så statistikken.....
    Det kan godt være der er mange racer at vælge imellem, men hvis EN race, er den der står ens hjerte nærmest, kan resten egentligt være ret igegyldigt.

    Jeg har ingen hund, men jeg ved at der er et utal af racer jeg aldrig ville eje. Ikke fordi de ikke er dejlige, men fordi jeg ved de ikke passer til mig, så det er altså ikke bare en ta´ selv gryde.

    Prøv at finde en race indenfor dem der er "lovlige", som ligger tæt op af hvad du ønsker, så er jeg ret sikker på du kan få en hund der matcher det du gerne vil have.

    Hvis du skriver lidt om hvilke egenskaber du finder fascinerende ved den Amerikanske Bulldog, er jeg overbevist om der vil komme relevante bud på racer der kan komme på tale.


  • #18   13. okt 2012 off-road, hvis der kun er en race man vil have så må man flytte til et land hvor den er tilladt, meget enkelt. smiley men mon ikke alle kan finde mere end en race der kan tilfredstille ens behov smiley

  • #19   13. okt 2012 Jordnødden, jeg skrev jeg godt forstod det, men hvis du læser resten af hvad jeg skrev, var der en pointe smiley

  • #20   15. okt 2012 Hvad med old english bulldog? De er da ikke ulovlige, er de? Så en super nuttet og lalleglad en af slagsen den anden dag og synes de minder om de amerikanske,ihvertfald af udseende.-)

  • #21   15. okt 2012 tanja, nej det er IKKE ulovlig.
    Man skal vist bare være meget opmærksom på hvor man køber fra, jeg har læst ( mest herinde) at de har nogle racereleterede sygdomme , det er en race jeg vil anbefale at man køber fra et DKK opdræt og tjekker godt inde på hundewebben.
    Men jo de er nuttede smiley ved dog ikke rigtigt om temperamentet ligner den amerikanske , tror det ikke.


  • #23   15. okt 2012 Jordnød OEB er ikke en FCI race. Altså intet DKK opdræt

  • #25   15. okt 2012 Hmm, det viste jeg ikke smiley jeg har bare læst så mange tråde med sygdom så jeg ville anbefale det bedste, sorry smiley
    Hvor skal man så købe en OEB henne hvis man vil have en "garanti" for at den er seriøst avlet ?

    hvorfor er den ikke FCI godkendt ??? bare nysgerrig.


  • #26   15. okt 2012 Jordnød OEB er en nyopfundet race, og er ikke anerkendt af AKC i USA, som er racens hjemland

  • #28   15. okt 2012 Ok tak. Jeg syntes bare at kunne huske racen fra da jeg var barn/ung ( og det er længe siden smiley ) der var b.la en tv serie med en OEB så derfor troede jeg ikke det var en nyopfundet race smiley

  • #31   15. okt 2012 Lille Solstråle, hihi, ja det har du ret i smiley
    Nå men selvom mit råd til TS ikke kan bruges, så lærte jeg noget nyt idag smiley
    Tak for forklaringerne, jeg var tværsikker på at det var en egen godkendt race smiley


  • #33   16. okt 2012 http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=19168

    Sådan kan det gå....


Kommentér på:
amerikansk bulldog

Annonce