{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Hvornår er det tid??? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige høre jer her inde.
Fiona er nu i løb for anden gang. Hendes bedsteven Coda savner hende rigtig meget, men da vi ikke vil have hvalpe på hende skal jeg lige hører jer hvornår er det sikkert at lege igen med den dejlige dreng.
Jeg mener selv at de kun kan blive gravide når de bløde, men en har fortalt at de bliver det lige inden og en anden sagde at det er lige efter.

Så nu spørger jeg alle jer kloge og dejlige FB venner.. Hvornår Bliver kan en FB blive gravid????

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det tid???
  • #2   4. dec 2012 Når hundens blod bliver lysere rødt og mere tyndt så har den ofte ægløsning og kan blive gravid, men sædceller kan holde sig levende længe og derfor kan hunden godt blive gravid ved at være parret inden ægløsning.

    Og nogen hunde står på ægget og kan derved blive gravide længe efter. Jeg vil vente med at lade dem lege til hun ikke lader sig parre mere, men skælder han hunden ud hvis han forsøger sig. Eller at han hunden ikke er interesseret i hendes duft mere.

    Fra den dag tæven begynder at bløde og så 5 uger frem så skulle man være rimelig sikker vil jeg mene.


  • #3   4. dec 2012 Jeg ville holde hende fra hanner i 4 uger fra første blødningsdag.
    Det er meget individuelt hvornår en tæve er højløbsk, og om hun formår at sige fra når hun ikke er det.


  • #5   4. dec 2012 Isabelle m
    Nu skal jeg forsøge at forklare. Når man måler progesteron i blodet plejer det at stige på en bestemt måde, men hvis tæven foreksempel stresser over at være blevet kørt til udlandet for at blive parret, så kan hun godt "stå på ægget" - der kan gå længere tid før hun før ægløsning - tror faktisk at det i sjældne tilfælde kan gå i sig selv.

    Men har hun først fået ægløsning så går tingene sin gang og hun kan ikke tilbageholde at blive drægtig så at sige. smiley


  • #6   4. dec 2012 Isabelle: ja det kan de godt. min brors amstaff tæve blev parret efter de 3 uger var gået. Hun havde været hos hans mor i de 3 uger -som altid- og da han efter de 3 uger hentede hende er hun åbenbart blevet parret af hans hanhund (Amstaff/canecorso) så min tatoverede ellers rå bror måtte grådkvalt tage mod et kuld dødfødte hvalpe da han jo pga. loven måtte få givet hende en abortsprøjte. smiley Men hun havde netop "stået på æggene" fordi rutinen var som beskrevet. Det var dyrlægens forklaring på hvordan det kunne ske. Tæven er efterfølgende blevet sterriliseret.

  • #7   4. dec 2012 der skulle stå får ægløsning

  • #8   4. dec 2012 Oh sarah> stakkel hundemor, hvalpe og din bror med sådan en oplevelse smiley
    Men al respekt for at træffe et hamrende svært valg!


  • #9   4. dec 2012 Super hun bliver hjemme den næste mdr så er jeg da sikker

  • #10   4. dec 2012 Ginne: ja han var fuldstændig knust. smiley Hans tæve er super smuk, sød og fantastisk sind og begge hunde er bare hans øjesten så det var et hårdt hårdt slag. For da han købte tæven som er yngst( 1½ år før loven) var hans store drøm et kuld på hende. Så det var mange drømme der gik fløjten.

    Og ja stakkels hundemor, der gik næsten en måned hvor hun pev og ledte efter sine hvalpe.:( Det blev jo opdaget ret sent da han tænkte hun måtte være blevet falsk drægtig da han jo anså en reel drægtighed for usandsynlig.


Kommentér på:
Hvornår er det tid???

Annonce