3.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Antal hvalpe i denne mave? Antal hvalpe i denne mave?

Ja vi har gået og gættet herhjemme på, hvor mange hvalpe der mon er i den søde lille mave her?

Hun blev parret for 5½ uge siden. Hun er selv af en søskendeflok på 10, og hun har ikke haft hvalpe før.

Hun plejer at være virkelig slank, men hendes mave er allerede stor og rund. Hun blev parret 2 gange, med 1 dags mellemrum. Jeg gætter på der er 12 hvalpe, hvor mange tror i?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal hvalpe i denne mave?
  • #1   6. jan 2013 Hvor meget har hun taget på?

• #2   6. jan 2013 Hvad med at få hende røngten fotograferet ??

• #3   6. jan 2013 Røngten er fin, men at gætte lidt er da en fornøjelse smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #4   6. jan 2013 7 smiley

• #5   6. jan 2013 Jeg spurgte faktisk dyrlægen mht røntgen i denne uge, men han sagde at jo med røntgen kunne man godt se der var hvalpe, men hvis der var mange hvalpe kunne man ikke se det rigtige antal alligevel så han synes jeg skulle vente og se hvor mange der kom smiley

Jeg tager hende med til dyrlægen og får hende vejet her i den kommende uge men det er kun den sidste 1½ uge det er blevet synligt på hende og det går virkelig stærkt. Inden vejede hun 35 kg, 63 cm høj og det var passende til hende.

Men nu læste jeg jo tråden en herinde havde oprettet om de meget store kuld, kuld på 20 eller 15 hvalpe. Pyha det må da være hårdt for hundemor.

• #6   6. jan 2013 Har du ikke et billede af hende stående?

• #7   6. jan 2013 Jeg gætter på 10...

• #8   6. jan 2013 Jeg prøver lige at tage et billede af hende fra siden, det jeg har, er vidst for dårligt. Her er et billede af hvordan hun plejer at se ud.

profilbillede
  • #9   6. jan 2013 her var lige et billede af hende fra siden taget lige nu.

Og så lige et spørgsmål. de 63 dage man siger en graviditet varer, er det fra æggeløsningen eller 1. parring eller 2. parring man tæller?

profilbillede
  • #10   6. jan 2013 Aw, det var vidst mit tal, Minion... Jeg tror sgu jeg tænker 5 så.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#12   6. jan 2013 Mener at have hørt det er fra ægløsning, men det er også en ca angivelse, så de kan sagtens gå lidt længere eller kortere.

• #13   6. jan 2013 Okay det var godt at høre at jeg måske har budt over. Jeg havde faktisk også håbet på der ikke var helt så voldsomt mange. Men jeg opdaterer hvert fald her når de søde små kommer til verdenen.

Men der var vel ikke nogen af jer der kunne svare på, hvornår man talte de 63 dage fra, altså om det var fra æggeløsning, 1. parring eller sidste parring?

• #14   6. jan 2013 Hov der kom svaret jo. Okay ja hun fik ikke taget blodprøver, hun bestemte selv hvornår hun var klar, (og det blev så d. 28/11 og d. 30/11) så kommer de vel på et tidspunkt i uge 5.

Grunden til jeg har troet der var så mange hvalpe, var at jeg havde læst man som regel ikke kan se graviditeten før 50. dagen og der er hun jo ikke lige nået til endnu og det er ret tydeligt nu jo.

• #15   6. jan 2013 8 guldklumper tror jeg der er smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#16   6. jan 2013 Hun ser ihvert fald rigtig dejlig ud, mere kan man nok ikke sige med sikkerhed smiley

• #17   6. jan 2013 Tak skal du have, det er hun i hvert fald også. Nok en af de største kælepotter jeg har mødt, hun kan bare ikke få nok af at kæle hihi smiley

Jeg ligger billeder ind løbende indtil de små kommer til verdenen, så i kan følge med i udviklingen og selvfølgelig også et af når de er født.

Jer der har haft hvalpe før, hvor længe op til fødslen plejer i at sove med hunhunden, hvis altså i gør det? Jeg vil jo gerne give hende den bedste start med de små.

• #18   6. jan 2013 Vi plejer at regne 500 gr pr hvalpe. Vores hvalpe vejer ca 275 gr/stk. Dine nok noget mere så måske 1 g pr hvalpe i den sidste ende.
    Vi har lige fået vores 7. kuld og vi har altid vores hunde på soveværelset - 4 stk + 6 hvalpe i øjeblikket. Jeg vil have mine hunde/hvalpe hvor jeg er og jeg kan lægge en hvalp til hvis der er behov eller få tæven ud i haven hvis hun har behov. Når de er ca 4 uger er der for meget larm og de kommer i stuen:-)

• #19   6. jan 2013 Okay tak skal du have. jeg går ud fra den vægt du vurderer der, er lige inden hvalpene bliver født eller?

Jeg har søgt på nettet og Ja jeg har kunne finde hovawart hvalpe på ca. 400-500 g som fødselsvægt, så måske skal jeg renge med 700-800 g pr hvalp?

Mit soveværelse er på 1. salen hvor trappen er meget stejl og lille, så der vil jeg ikke slæbe min hund op, så må jeg i stedet sove med hende nedenunder.

• #20   6. jan 2013 Ja det passer nok meget godt. Vi har også hvalpe over 300 gr. Det er selvfølgelig til slut i drægtigheden.
    Vi har også soveværelse på 1. salen men da Clara endte med at veje 14 kg
    kunne vi lige holde til at bære hende op og ned;-)

• #21   6. jan 2013 Hahaha ja okay, 14 kg kan man vidst lige klare smiley Jeg tør ikke tænke på hvad hun vejer når hun skal til at føde men det er nok ik så lidt, men det er vidst bedre at komme ned til hende hihi..

Pyh hvor er det altså spændende.

• #22   6. jan 2013 Har du ikke læst bøger om hvalpe? Så skal du i gang NU. Min hjnd skal havehvalpe, og hvalpepå vej er gode til at starte med. Jeg har dem som wordfiler, hvis du sender mig din mailadresse. Og sov med hende 1 uge før, når nu du er usikker på fødselstidspunktet

• #23   6. jan 2013 Tak skal du have, dem må du meget gerne sende: Dyrehjem@live.dk jeg bygger selv en fødekasse til hende og har købt en masse hvalpeunderlag.

som sagt blev hun jo parret den 28. og 30. november, men fødselstidspunkt kan jo variere fra hund til hund. så tænker det er svært at sige en nøjagtig dato.

• #24   6. jan 2013 jeg har læst en masse på nettet om det at have hvalpe og snakket med folk jeg kender som har haft hvalpe, men jeg har ikke læst hele bøger.

• #25   6. jan 2013 Med den mave der , et stort kuld smiley

• #26   6. jan 2013 Ja hiih jeg har også tænkt der var mange, for jeg husker tydeligt da mine forældres nabos hund var gravid, den så ikke større ud end Milka gør nu, få dage inden den skulle føde og den fødte alligevel 7 hvalpe. Men nu har jeg jo også set at hovawarter ofte får ret store kuld, så det skulle da ikke forbavse mig om ikke der var en halv børnehave derinde smiley

• #27   11. jan 2013 Ja maven vokser og vokser på den søde dame. Og hun ligger mest og hviler sig, men igår plyndrede hun køleskabet for leverpostej, godt vi snart skal have nyt!

profilbillede
  • #28   4. feb 2013 Opdate? smiley

• #29   4. feb 2013 13 stk:-)

• #30   4. feb 2013 Ja det blev til 13 velnærede basser, så jeg fik næsten ret da jeg gættede på 12 smiley

• #31   4. feb 2013 uhh, tillykke med dem, håber alt går som det skal...

• #32   4. feb 2013 Ja.. Tillykke med dem smiley

• #33   4. feb 2013 Mange tak smiley Det går godt med dem, de vokser fint, alle er i god stand, inkl deres mor som også har fået lidt på sidebenene så det er dejligt

Kommentér på:
Antal hvalpe i denne mave?

Annonce