Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er hunden gravid.
  • #2   11. jan 2013 Hunde er ikke gravide de er drægtige:)

• #3   11. jan 2013 Det kan påvises i blodprøver, men det er besværligt og dyrt. Scanning er meget nemmere, og anvendes derfor i langt de fleste tilfælde.

• #4   11. jan 2013 Og nej hunde kan ikke påvises drægtige ved hjælp af blodprøver, de kan skannes ca 20 dage efter parring

• #5   11. jan 2013 Bodil...GNÆK... Jamn undskyld jeg synes, hvis min tæve har 12 hvalpe i sig....Så ser hun gravid ud..
    Linda...Hvor tidligt i forløbet kan man konstatere det, og har du en ide om prisen?

• #6   11. jan 2013 Malene og Bodil...Hvem af jer har ret..?

• #7   11. jan 2013 Det har Malene det kan konstateres men med meget usikkerhed ved blodprøver men man bruger det ikke fordi skanning er mere sikker og kan udføres før blodprøver som skal tages omkring 25 dage henne:)

• #10   11. jan 2013 Jeg har heller ikke haft hvalpe, men min tæve har:) du kan jo Google det Linda så vil du få det svar Malene har givet:)

• #11   11. jan 2013 Nu har jeg snakket med min dyrlæge...Så er der helt klar besked til mig..Blodprøven vente til efter 3 uge og ikke helt pålidelig skanning anbefales.

• #12   11. jan 2013 Min dyrlæge sagde 28 dage, da jeg snakkede med hende for et par dage siden smiley

• #13   11. jan 2013 Snow k: er det din tæve der skulle være drægtig?(:

• #14   11. jan 2013 jeg fik min hund scannet da hun var 25 dage henne, det gav jeg 600 kr for

• #15   11. jan 2013 Man kan faktisk bruge en almindelig graviditetstest (ifølge lærer på dyrepasser-uddannelsen). Kan dog ikke huske hvor langt henne den skal være, men hvis du er ligeglad med antallet, kan det da være at en test for under 100,- er svaret smiley

• #16   11. jan 2013 Man kan ikke bruge en almindelig graviditetstest. Det ved jeg fra et eksperiment vi lavede da min gamle tæve ventede sit andet kuld.
    Min dyrlæge siger det er fordi der ikke udskilles det hormon der måles på i tævens urin

• #17   11. jan 2013 Hmmm så vidt jeg ved, så informere underviser fortsat om dette. Jeg vil lade det komme an på en prøve - kæresten og jeg har to (forhåbentlig) drægtige tæver og to der ikke er. Vi må købe en masse prøver og teste i hoved og røv smiley

• #18   11. jan 2013 HCG eller human chorion gonadotropin er det hormon en graviditets test reagerer på.
    Det er et menneske hormon og det udskiller hunde ikke smiley

• #19   12. jan 2013 Tak for svar..Ja måske er hun drægtig, men jeg var så¨dum at give abortsprøjter i efteråret, fordi hun skulle bestemt ikke igen have hvalpe før i år...Meeen, der har ikke været en almindelig løbetid, hun har stået for hanne, som ikke har været synderlig intr. han har parret een gang.
    Men jeg ville jo gerne vide det, fordi ellers vil jeg jo ikke skrive folk op og love dem en hvalp...Normalt er alle jo forudbestilt inden fødslen....
    Prøver måske en scanning i næste udge, jeg tror nu ikke dyrehosp. her oppe vil nøjes med 600.- Desværre har min egen dyrlæge ikke mulighed for at lave undersøgelsen.
    Et er jeg sikker på...Hvis der nogensinde igen skulle komme en parring som var uønsket, så¨vil jeg aldrig mere give abortsprøjter...

• #20   12. jan 2013 Har en opdrætterbekendt der altid bruger denne blodprøve og det er vist efter 30. dagen. Den viser aldrig falsk positiv men kan vi falsk negativ hvis der feks kun er en enkelt hvalp således at graviditetshormonet er for lavt til at give udslag. Jeg plejer at få taget røntgen men denne gang fik jeg scannet på 20. dagen og der var tydelige fosterblærer. Det er også en dyrlæge som er meget erfaren i scanning.

Kommentér på:
Er hunden gravid.

Annonce