udstilling/bedømmelse Jack russel og lidt andet..... udstilling/bedømmelse Jack russel og lidt andet.....
hej
jeg har 2 Jack russels, en han og en hun. hannen Milo har en fin stamtavle i DJRTK og der er vi da også medlem, jeg kunne rigitg godt tænke mig at stille ham til noget bedømmelse, bare sådan lidt for sjov og for at se om han er vær at gemme som han, ville nok gerne avle på et tidspunkt.
I DJRTK er det her i marts et stævne som vi tænker at tage med til, men er der nogel af jer derude der kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår, jeg har ingen ide om hvad der sker sådan et sted,(og nej jeg har ikke mlighed for at tage ud og se et stævne først), hvad skal jeg foreberede ham på, hvad skal han ha øvet?
så er der jo DKKs terrier klub der anbefalede en mig at gå i stedet, da jeg så også kunne stille min JR pige uden papire??? nogle der kender noget til det?
håber der er nogel kloge hoveder der ude der kan hjælpe mig, jeg har haft kontakt til begge foreninger, men får ikke rigtig noget svar bare en bunke love og regler tilsendt, og dem fatter jeg simpelhend ikke ret meget af.
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 17
Hvordan det foregår i den anden klub kender jeg ikke noget til
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.718
nov 2009
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 43
og det er også det jeg kan læse mig til i papirerne jeg har fået tilsendt, kan bare ikke lige helt forstå hvordan, og hvad jeg skal gøre, så hvis nu nogle heringe havde prøvet noget ligende så ville det jo være rart at høre om.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
Det hedder DKK også er der noget der hedder Danks Terrier Klub.
Dansk Terrier Klub er en specielklub under DKK.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
aug 2006
http://www.jrtd.dk/index-filer/image354.png
Men hvor seriøse den klub er ved jeg ikke...
nov 2009
ok så blev jeg klogere igen, nej men hvis alternertivet er ikke at kunne være med i klub så er det vel det bedste der findes af de to muligher, at være med eller ikke være med...
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Hvis du vil udstille kan du træne ham i at holde et passende trav, vænnes til at vise tænder og blive håndteret af fremmede. Alt andet fortæller dommeren dig på dagen og hvis du møder tidligt, kan du få et lille hurtigt kursus inden stævnet går i gang.
Med hensyn til manglende stamtavle, kan du få hos Jack Russell Terrier Danmark og i Jack Russell Terrier Club of Denmark. Det er nye klubber og deres avlsmateriale er meget småt. HVIS du bruger din DJRTK-han på en tæve med stamtavle i anden klub, kan du spænde ben for dig selv på længere sigt. Deres standarder er meget anderledes i praksis, selvom andet står på deres hjemmesider. JRTD sigter efter den kvadratiske hund, men har kun de lange, hvorimod JRTDK har samme standard som os, men tilgengæld avler de meget høje hunde, så du finder ikke mange under de 32 cm.
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte mig her eller via klubbens mailadresser.
aug 2006
Men ingen af de klubber er noget jeg vil give mig i kast med, hvis jeg havde jrt.
mar 2009
nov 2009
mar 2009
1984: Dannelse af Dansk Jack Russell Terrier Klub
1990'erne: DKK rekrutterer fra DJRTK
slut 90'erne: Dannelse af Jack Russell Terrier Klub Danmark som også rekrutterer fra DJRTK. De er stort set kun i Nordjylland.
2011: Jack Russell Terrier Club of Denmark der udspringer fra den aftrådte bestyrelse i DJRTK fordi de ikke fik deres vilje! De tager derved også en masse fra DJRTK og stambogsfører nu alle terrier i deres eget program under navnet "farvet terrier" (hold dig langt væk!)
aug 2006
http://www.jrtd.dk/
mar 2009
udstilling/bedømmelse Jack russel og lidt andet.....