5.265 visninger
|
Oprettet:
Lille labrador gudesmuk {{forumTopicSubject}}
Hej labrador kendere....
Hvor finder man en avler i Danmark som laver en mindre labrador som den på billedet.
(se billede af dejlig førerhund, præcis
det vi leder efter- ikke førerhund men dens
Statur og smukke ydre/ i vores øjne altså den perfekte hund
og sindet er roligt, smilende er jeg sikker på.
Jeg kan ikke helt finde den avler af den type/str. Lab. Måske det ikke findes sådan rigtigt, måske en lille i et kuld.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
Må jeg spørge hvad du skal bruge hunden til ?
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Men som Bella skriver, så er der flere i DK der opdrætter den mindre, Formel 1 labradors - som også ofte er de mest aktive!
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Det er ikke sådan førerhunden det er bare det at det er den vi
Så gerne vil finde. enten er forældrene for tunge, hovedet for bredt,
For meget F1 til familiehund. Dual men ikke små nok.
Men i mener de findes hos avlere kender i nogen
Anbefal gerne hvis i ex har en tæve i tankerne. Så kan vi
Høre om den skal have hvalpe.
Det er en hund til familiebrug. vi skal gå til hundetræning og sådan komme med ud i stalden og gå ture. måske mere afhængig af hvad vi nu får lyst til og potientialet.
intet jagt.
feb 2013
min mail er : du vil: charlottebirk73@me.com. Går ud fra det er ham på dit profil billede, han hedder vel ikke blackie... den lille gule lab. ?
Var der også sorte i hans kuld?
Håber du lige kan skrive hvilken kennel han er fra.
Jeg har lavet en helt oversigt over de kennler som venter sig eller planlægger hvalpe, og til at starte med vurdere vi det ydre først.
Det er ret nemt at sortere dem fra vi ikke bryder os om, og så er der de smukke
( altså i vores øjne ) tilbage og det er så dem der ikke er så store og bredhovede.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Hvis jeg var jer ville jeg fokusere på dens egenskaber i stedet for dens udseende.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.337
I skriver selv i hverken ønsker F1 eller hund med mange drifter, så lad vær med at fokusere for meget på størrelsen
feb 2013
Egenskaber men er meget enige om typen.
feb 2013
Vi ikke have.
Vi har kig på:
Kiblans Kari og vistorp ending Marc denne han
Er også parret med juelsgaards Queen of diamonds.
De bruges også til jagt men lyder ikke til at løbe
På væggene.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Men de små labber er nu engang jagtlinier... Udstillingslinierne er tungere af bygning, ellers kan de ganske enkelt ikke klare sig i udstillingsringen )
Så må man jo overveje om man vil have en mindre hunde (der er højdemæssigt ikke den store forskel på den ene og den anden slags, jagtlinierne er generelt bare lettere bygget -uanset om de er F1 eller ej), eller om man vil have den hund der passer bedst til ens liv... Hvis en udstillingsmodel er det der passer bedst, jamen så lærer man nok at holde af typen alligevel
I øvrigt er det lidt en skrøne at jagtlinier = hunde der kravler på væggene. Forstå mig ret, de skal have noget fornuftigt at lave, det skal alle labber, uanset type. Men de har fordelen (og her kommer lige en lille generalisering, for der er self forskel på hunde indenfor alle linier) at være mere trænbare, mere pleasende osv.
Labbens arbejdsopgaver kræver hunde der ikke stresser voldsomt og ikke er helt kuldrede når de arbejder... en stor del af tiden skal de jo blot sidde stille og vente på at nogen får skudt noget.
Så generelt er det ikke hunde med tendens til stress og kravlen på væggene, forudsat at de self får lov at bruge hovedet lidt engang imellem.
feb 2013
Har brug på en rådgiver til at finde den ml linier
Sygdomme osv osv .... Er helt rindtosset
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Var det mig ville jeg kigge mere på egenskaberne end på udseende. I sidste ende bliver vi jo glade for hunden, uanset om den så er himmelblå eller polkaprikket
Så hvis i godt kan lide labbens udseende generelt, så skidt da med om den har et lidt bredere hoved eller ej, hvis blot den passer til jer mentalt osse
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
feb 2013
ser lovende ud.
De er ikke små men heller ikke meget store
sådan moderat. De har mange familiehunde
fra tidligere avl så mon ikke det lykkedes for os.
Vi har også kig på et par andre avlere men far
er ikke bestemt endnu og en anden er vi nr.
5 aftager til tæve det er nok ikke så sandsynligt.
1000 Tak for jeres guiden her i forummet
Lille labrador gudesmuk