1.632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hjælp søges/reabsorbtion Hjælp søges/reabsorbtion

I forlængelse af denn tråd http://www.hundegalleri.dk/forum/avl/537226-ny_parret_og_mulig_sorg_ søger jeg nogle som har oplevet det samme.
Luca var sat til at føde fra den 24/03 til 27/03 og som beskrevet i tråden ovenfor, har dyrlægen ved scanning konstateret i mandags at Luca har reabsorberet alle hvalpene.
Situationen er nu, at hun er begyndt at opføre sig som hun gjorde op til de andre fødsler, hun halser og grave rede. Hun graver under sengen, i sengen, i kurven, ja alle tænkelige steder og hun har nu lagt mælk ned og har et kæmpe opsvulmet hængeyver.
Begynder at tænke om hun har snydt mig og alligevel gemmer en enkelt hvalp, men kan ingen mærke overhovedet.
Er der nogen som har oplevet en lignende adfærd efter reabsorbtion af fostrer????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges/reabsorbtion
  • #1   17. mar 2013 Og glemte at skrive, at hun er begyndt at halse.

• #2   17. mar 2013 normalt går de ikke i fødsel når hvalpene er absorberet, men hvis det så har udviklet sig til falsk drægtighed, så kan den sagtens nærmest gå i fødsel, der kommer så bare ingenting.

Men ja det kunne da godt være at der gemmer sig en enkelt hvalp....

• #3   17. mar 2013 Lykke ville jeg så ikke kunne mærke den nu eller kan den virkelig gemme sig så meget?
    Hun har aldrig før været falsk drægtig, men parringen og den tidligere drægtighed kan selvfølgelig have udløst det.

• #4   17. mar 2013 Den kan gemme sig godt, f.eks helt oppe under ribenene....men ja det er jo svært at sige...men du finder jo nok snart ud af om der er noget så...om ikke andet ville det da være en lidt bedre slutning på denne sørgelige historie, hvis der lige var en enkelt hvap alligevel...:-)

• #5   17. mar 2013 Ja jeg håber på et mirakel:-)

• #6   17. mar 2013 Det forstår jeg godt:-)

• #7   17. mar 2013 Det har jeg prøvet, med min Bianca's første kuld. Hun gik helt til 67-dagen og gik i fødsel. Det gjorde hun fordi hun ikke helt havde nået at absorbere. Dvs. hun fødte 2 grønne sække med rester af skeletter, og derefter var hun ovre det. Var til dyrlæge inden, hvor hun var skannet drægtig. Men det var som om noget gik galt efter den 7. uge, uden jeg vidste hvad det var. Men det fik jeg så svaret på efterfølgende.
    Man får aldrig svar på hvorfor en tæve absorberer sine hvalpe, og man kan lige så godt lade være med at spekulere for meget over det.
    Året efter valgte jeg at parre hende med den samme han. Efter en vellykket drægtighed fødte hun 6 sunde og velskabet hvalpe. Jeg tog chancen, for det var HANNEN jeg ville have. Kuldet fyldte 4 år her den 15. marts :-).

• #8   17. mar 2013 Åh Gitte frygter sgu at hun skal føde rester. Her gik det galt i slutningen af 6 uge tror jeg, det var der hun stoppede med at vokse.
    Jeg var i Tyskland og parre og har en omparring til gode, men jeg har valgt at bruge en anden han. Der er jo ikke nogen som med sikkerhed kan sige hvad som gik galt, sorg, infektion eller noget genetisk, så tør ikke tage nogle chancer.

• #9   17. mar 2013 Selv om han også var drømme hannen.

profilbillede
  • #10   17. mar 2013 Jeg har haft en tæve der reabsoberede ret sent i drægtigheden. Hun blev falsk drægtig og det endte med at jeg måtte give hende GalaStop. Så det er ikke usandsynligt at hun også er det..

• #11   17. mar 2013 Til det om den kan gemme en du ikke kan mærke, min kæreste var hos dyrlægen med hans tæve da den skulle have fødselshjælp, efter fødslen sendte hun dem hjem med beskeden om at der ikke var flere.
    En halv time derhjemme gik og vupti, der kom der sørme en sidste hvalp, og dyrlægen havde ellers mærket godt efter.

Jeg håber det er gået godt, og at du giver en opdatering

• #12   18. mar 2013 Jeg skal nok give en opdatering:-)

• #13   18. mar 2013 Jeg kender en hund der var falsk drægtig og en meget erfaren opdrætter (hunden var privat ejet) havbde også sagt at hunden var drægtig. Bugomfanget var stort, der var mælk osv. Hun blokkede også op og der manglede kun presseveer. Ja så er man dygtig:-) Sikke en enorm skuffelse for ejeren:-(
    Jeg tror jeg ville få taget røntgen og scannet for en sikkerheds skyld. Tænk hvis der alligevel er en hvalp og hun ikke kan føde den selv:-(

• #14   18. mar 2013 Alt i alt er hun scannet 3 gange. Første gang som 4 uger henne hvor der var resultat og så for 1 uge siden hvor de sagde hun var tom og så endnu en gang, da jeg nægtede at tro på det.

• #15   18. mar 2013 Ja så er hun jo nok tom:-( Stakkels tøs....

• #16   18. mar 2013 Ja rigtig øv??

• #17   18. mar 2013 Hov de der spørgsmålstegn skulle have været en trust smiley.

• #18   18. mar 2013 Trist.
    Hader at skrive fra IPhone

• #19   18. mar 2013 Siden Bianca mistede sit kuld, har jeg ikke hverken skannet hende eller andet, der kunne stresse hende, ved de 2 næste kuld. Men som sagt, så kan man blive vanvittig over at tæke over, hvad der vare gået galt. Men intet forløb er det samme, så det handler om at bevare overblikket og ikke gå i panik, fordi man har læst om andre "lignende" tilfælde. Men jeg ville da spørge dyrlægen om Galastop var en løsning, og så få ham til at mærke, om der er noget i "maven" som skal ud. Hvis der er, så ville jeg da håbe, at det kunne foregå hos dyrlægen.
    Som sagt var det mit første kuld, så jeg må sige at det var den værst tænkelige måde at starte sin "opdrætter" karriere. Det blev så heldigvis til en realitet året efter.
    Håber det lykkes tæven af få et kuld sunde og raske hvalpe, ovenpå denne her tur.

• #20   2. jan 2014 Update!

• charlotte o
    charlotte o Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 25
    #21   4. jan 2014 Har faktisk prøvet at en tæve der var scannet tom,gik i ``fødsel`` og vandet gik,så afsted til dyrlægen igen og få taget et billede men hun var tom

• #22   4. jan 2014 Team opdatere lige for Betina, da hun ikke er herinde så meget, men tæven var tom, og blev efterfølgende parret i næste løb, med en anden han og fik 9 hvalpe som nu er 3 mdr gamle smiley

Kommentér på:
Hjælp søges/reabsorbtion

Annonce