iltmangel=dårligt syn? iltmangel=dårligt syn?
For to år siden fik min hund en dejlig lille hvalp. Hun blev født med røven først og selvom jeg synes det gik ret hurtigt så havde hun lilla poter da hun kom ud og var meget slap. Jeg var meget bange for at miste hende men det lykkedes at få gang i hende. Hun har så en meget mærkelig opførsel en gang imellem. Hvis man sidder og ser tv og hun ligger nede foran tv'et så springer hun op lige pludselig og gør helt vildt af en. Det virker som om hun tror man stirrer på hende. Hun reagerer også meget voldsomt på lyde i huset når det er mørkt. Hvis en af de andre hunde ligger i et andet rum og laver en lyd så løber hun derind og gør helt vildt. Kan det være iltmangel fra da hun blev født som måske har gjort noget ved hendes syn? Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad skal jeg forvente af min hund fremover?
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Jeg ville da helt klart få testet hendes syn, om ikke andet så for at få vished, om det er nedsat syn, der ligger til grund for hendes opførsel, og om det, hvis det er, er noget medfødt eller en fødselsskade.
Nogen hunde er også bare mere gøende og hurtigere reagerende end andre.
Jeg har haft kendskab til ældre hunde, der mistede synet og levede udmærket med det, så længe de var i de vante omgivelser, men med en så ung hund ved jeg ikke hvor nemt, det vil være.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.135
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.135
iltmangel=dårligt syn?