{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

gør det stor forskel? motion. {{forumTopicSubject}}

min tæve er på dag 58.
Her på de sidste dage har hun IKKE ville gå tur, overhovedet.
Hun er begyndt at gå ud på badeværelset at tisse..
Når jeg bærer hende ud, og begynder at gå med hende, så vender hun om, eller stopper..

Hun er generelt i super god form, men her på det sidste har hun ikke ville andet end at sove og spise lidt.. men appetitten er faldet meget..

Spørgsmålet lyder så på om det går meget ud over hendes form/kondi at hun ikke vil gå tur her de sidste par dage inden fødsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gør det stor forskel? motion.
  • #2   4. okt 2013 hun vil INGEN ture smiley
    Går det ud over hendes evne til at føde? (på trods af at hun normalt er i super god form)

    Puha, det er en helt anden snak.. det var MØG ubehageligt, og fik intet beroligende..
    og fik mange af de opkast kramper... fy for den.. Det viste sig at jeg havde et lille hul i min mavesæk som gjorde at jeg havde ondt i maven, og at der var blod i afføringen... De tog nogle vævsprøver og blodprøver, for at se om der er en infektion eller betændelses tilstand i mavsen...


  • #3   4. okt 2013 Turene kan jo også stimulere fødslen, så uden den helt store erfaring ville jeg dog alligevel mene at du skal ud med hende

  • #4   4. okt 2013 Men skal hun direkte 'tvinges' til det?

  • #5   4. okt 2013 Tæven er nødt til at bevæge sig lidt. En lille tur plejer også at kunne sætte lidt gang i en tæve, som er gået lidt i stå under fødslen. Motionen gør også, at tæven lettere kommer af med det der nu skal ud.
    Kunne det tænkes, at hun ikke kun er på dag 58, men måske et par dage længere fremme?


  • #6   4. okt 2013 så hvis jeg tog snor på hende, og gik indefor med hende, sådan rundt i huset... også kun gik minimalt når hun skal ud og tisse. for når vi er udenfor, så vender hun om med det samme, eller stopper.
    Nej, hun er på dag 58 idag


  • #7   4. okt 2013 Jeg ville nok snyde hende ved at bære hende og derefter gå sammen hjem. Så alt afhængig af hvordan du vurderer hendes tilstand, så kan turene være korte eller lange.
    Min egen tæve kunne jeg ikke holde inde og selv dagen før fødslen gik vi 1 time om eftermiddagen, desværre var den ene hvalp for stor, så jeg skulle alligevel forbi dyrehospitalet. Jeg tror derved ikke at jeg er den bedste at spørge smiley


  • #8   4. okt 2013 Tror jeg vil prøve dette med at bære hende et stykke, og så lade hende gå hjem..
    Men hold da op, når vi er ude og gå, så går det utrolig langsomt smiley Men det er selvfølgelig også helt iorden, men har bare ikke lyst til at presse hende mere.. hun er simpelthen så stor.


  • #9   4. okt 2013 Jeg ville bestemt heller ikke presse hende, men er stadig sikker på, at hun har godt af små ture - men tit. De der 15 hvalpe må presse alvorligt på hendes blære:-)

  • #10   4. okt 2013 årh hahahahah smiley 15 HVALPE... lise-lotte.. du har store tanker om den mavse smiley
    Jamen hun har også øget tissetrang, men en del af dem forgår på badeværelset for tiden smiley

    by the way: hun er begyndt at slikke sig bagi, ikke meget, men hun kan stoppe alt hvad hun har gang i, og så begynder hun at slikke sig... Hvad kan dette betyde..


  • #11   4. okt 2013 Tja, jeg tror ikke på at hun venter 5 dage mere:-)

  • #12   4. okt 2013 forhåbentlig ikke... smiley tror simpelthen ikke på at den mave kan vokse sig et gram større.. hun er helt udspilet smiley

    Har du noget råd eller bud på det med at hun er begyndt at slikke sig mere?


  • #13   4. okt 2013 Prøv at tjekke hende, måske er vandet så småt ved at gå, det kan være grunden til at hun slikker sig mere end normalt. Det gør tæverne jo også når de er i løbetid.


  • #14   4. okt 2013 hvordan tjekker man at vandet så småt er ved at gå? Og hænger det at vandet er ved at gå sammen med opblokningen?

  • #15   4. okt 2013 Min så helt skyldig ud da vandet gik og kort efter startede opblokningen. Først derefter slikkede hun sig temmelig meget

  • #17   4. okt 2013 Der gik 5 timer fra vandet var gået til min tæve fødte 1. hvalp. Den var sund og rask. Den næste og sidste hvalp var dog for stor, så der gik yderligere 6 timer inden kejsersnittet kom på tale. Dyrlægen var i røret hver halve time og alle de tegn hun udviste var helt rigtige. Jeg mener derfor at du skal snakke med en dyrlæge inden at gå fuldstændig i panik (som jeg gjorde) fordi hun ikke opfører sig som i bøgerne

  • #18   4. okt 2013 Og den var selvfølgelig også fin og bliver idag rost for sit brede hoved (dommerne skulle bare vide hvilken smerte-helvede hun gik igennem for at få den smuk sak ud)

  • #20   4. okt 2013 okay, jeg synes ikke jeg kan se noget sivende vand eller andet ud fra hende, sådan umiddelbart.. smiley

    Lige for at gå tilbage til det forrige spørgsmål.. er det så alt sigende den motion hun får de sidste dage op til fødsel omkring hvordan det vil gå? eller er det okay, at lade hende slappe af og ikke presse hende her i de sidste dage op til?


  • #21   4. okt 2013 Det skal lige siges at vandet gik, så gik der nogle timer indtil den første pose med klamt brunt væske (har allerede glemt hvad det hedder) kom ud og så gik der et par timer indtil hun rigtige udnyttede veerne. Han sagde at det var helt normalt og de tegn jeg beskrev var ikke alarmerende. Derudover sagde han faktisk at oftest var bøger til "almindelige" mennesker ofte lidt overdreven, bare for en sikkerheds skyld. Altså hun klarede det fint i betragtningen af at hvalpen kom baglæns og det var hendes første gang. Hun gik først i panik efter et par timer fra første hvalp, op til var hun helt OK.

    Med hensyn til det forrige spørgsmål, så ville jeg stadig mene at små ture på 10 minutter ikke skader og det kan altså sætte tingene hurtigere igang. Selve motionen og om musklerne bliver svagere, ved jeg ikke, men det ville jeg ikke tro havde nogen betydning.


  • #22   4. okt 2013 Mine går ikke tur de sidste dage op til fødslen. Hvis hunden ellers er i god form bliver den ikke ødelagt af et par dage uden gåture. Jeg ville aldrig presse min tæve.

  • #23   5. okt 2013 Jeg er helt enig med Kennel Landseergården, Vibeke E



  • #24   6. okt 2013 Jeg ville heller ikke presse hende, hun ved selv godt hvad der bedst for hende smiley

  • #25   15. okt 2013 Har hun født endnu?

  • #26   15. okt 2013 Hun fødte for en uge siden smiley 7 smukke hvalpe. 6 tæver og en enkelt han. Hun klarede det helt perfekt smiley

  • #27   15. okt 2013 Super lækkert smiley

Kommentér på:
gør det stor forskel? motion.

Annonce