{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.348 visninger | Oprettet:

Fransk Bulldog kennel fawn hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri

Efter nogle år har vi fundet ud af at racen skal hedde Fransk Bulldog. Vi har besøgt en kennel som virker rigtig god og troværdig.
Hvalpene de har til salg er bare brindle og vi vil meget gerne have en fawn og vi vil ikke gå på kompromis med dette.

Vi leder derfor efter en kennel som enten allerede har eller inden for en overskuelig fremtid har planlagt at få fawn hvalpe.

Vi har besøgt en der lige nu har født fawn hvalpe, men synes ikke det var en kennel vi havde lyst til at købe hvalpe fra.
Så hvis i kender en god kennel, så skriv endelig!

God dag smiley

Mvh. Alexander

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk Bulldog kennel fawn hvalpe
  • #1   10. feb 2014 Ved godt du skriver du ikk vil gå på krompromis med farven men vil alligevel anbefale dig at gå mere efter en sund hund end farven.
    Sunde FB'er "hænger ikke på træerne"
    Ved mange herinde anbefaler Kennel Venges for hun er vidst den eneste der tester hendes hunde for alt inden avl og er meget kritisk hvor mange af de andre bare har et sundheds certifikat som ikke er noget værd.

Ved dog ikke om Venges ventet hvalpe lige pt men hun går udelukkende efter at avle fb'en sundere og ikke efter en bestemt farve smiley

• #2   10. feb 2014 Med en race med så mange sygdomme er farven det sidste jeg ville gå efter.

Kontakt Venges... de kan evt vejlede omkring gode kenneler.

• #4   10. feb 2014 Henriette og Louise sagde det...hos den franske bør farven bestemt ikke være 1. prioritet smiley

• #6   10. feb 2014 Tak for svar. Men hvor læser i at farven prioteres højere end sundhed hos mig?
    Der er vel ikke noget i vejen for at både få en sund hund og en farve man synes er flottest smiley
    Tror ikke på at nogen herinde ikke vælger hund efter udseende, sammen med en masse andre ting selfølgelig.
    Venges og molosshuset er noteret.

• #8   10. feb 2014 Godt valg af race!

Jeg ville også have haft en fawn, men synes de var meget svære at finde! Jeg endte med at snuppe en brindle, og det er jeg virkelig glad for jeg gjorde, for jeg kunne ikke ønske mig en bedre hund! smiley

Håber i finder en god opdrætter smiley

• #9   10. feb 2014 Kontakt Ruth Jensen fra kennel White Indian Rose's.
    Hun er en opdrætterkollega til mig med Sealyham terrier. Hun startedefor nogle år tilbage et mindre opdræt at FB. Hun går ikke på kompromis med sin eavlsdyr og det er meget vigtigt for hende at sundheden er i top. Det tog hende lang tid at finde den rigtige tæve, som levede op til hendes krav. Yenne er lidt længere i næsen og lænden end mange andre FB. Til gengæld har hun fået 2 kuld på 8 og 7 hvalpe. De er naturligt parret og første kuld er født naturligt. De fleste hvalpe i andet kuld ligeså. Der sad en på tværssom dyrlægen måtte tage med kejsersnit. Hunhar solgt til udlandet og har fået endog rigtig meget ros fra købernes dyrlæger mht sundhed,herunder næsen.
    Hun har bestemt ikke storopdræt og er meget kritisk med hvem hun sælger til. Hun kræver kontakt efter salg, men til gengæld har du også en ven for livet og én du kan ringe til døgnet rundt. Hun er til at stole på og knuselsker sine hunde. Hun er ikke et "kendt" navn men hundene er bestemt ikke dårligere af den grund.
    Kig evt på www.sealyham.dk og ring til hende. Hendes hvalpe er fawn og lidt brindlede. Hun ønskede nemlig også en fawn tæve til at starte på. Jeg forstår godt at I ikke ønsker at gå på kompromis med farven. Så hellere vente lidt længere på den rigtige hvalp. Ruth er veterinær sygeplejerske og har arbejdet en del år på KVL. Hun ved rigtig meget om hundesygdomme og fødsler.
    Ved ikke hvornår hun skal have hvalpe igen, men det er et stykke tid siden hun havde sidste kuld og jeg ved at planen er hvalpe:-)

Held og lykke med jagten!!

• #10   10. feb 2014 Alexander: Det var fordi du skrev i dit indlæg at du ikke vil gå på kompromis med farven.
    Og jo rigtig mange kigger meget efter farven. Flere og flere spørger også efter Blå Fransk Bulldog fordi det er en speciel farve men lige med FB er det bare bedre at tænke sundhed først.

• #11   10. feb 2014 Jeg vil også anbefale en snak med White Indian Rose. Ruth har netop fået ny hjemmeside smiley

www.whiteindianrose.dk

smiley

• #12   10. feb 2014 Obsternasig; Tænk det vidste ikke engang jeg, Tak for linket, så har Frederik nok været i gang:-)

• #13   10. feb 2014 Obsternasig: Må jeg være så fræk at spørge hvor du kender Ruth fra??
    Flot side hun har fået sig:-)

• #14   10. feb 2014 Louise det må du da i hvert fald. smiley Jeg er veninde med Frederik, og har talt meget med Ruth om hunde -suget til mig af hendes store viden. Hun er en fantastisk vidende og hjælpsom person.

-og det er vist mit lille hjemmeside værk, så jeg takker meget for rosen. smiley

• #15   10. feb 2014 Åh verden er lille:-)
    Fredrik er et godt menneske og Ruth er jeg rigtig gode veninder med. Som du skriver så er hun knaldygtig og ved meget. Hun siger sin mening og det er der desværre ikke alle der kan tåle;-)

• #16   10. feb 2014 Og ja! jeg synes det er en rigtig flot hjemmeside, let overskuelig og rene linjer!!
    Fredrik lavede vores første hjemmeside for en hel del år tilbage. Nu har min mand selv prøvet sig frem:-)

• #17   10. feb 2014 Jamen jeg takker virkelig en ekstra gang smiley hvor er du sød smiley

Frederik og Ruth er nemlig helt fantastiske søde gode og skønne, og ikke mindst som du selv nævner -ærlige- mennesker. Og de har begge hjulpet mig helt enormt. Det var det mindste jeg kunne gøre lige at skrue en hjemmeside sammen til Ruth.

Mon ikke vores veje engang krydses så? smiley det kunne da være meget spændende at møde nogen herinde fra...og selvom det ikke er en race jeg tror vil passe så godt til mig...så må jeg indrømme at mødet med Ruth og Frederiks Sealyhams har gjort mig en smule forelsket alligevel. smiley

• #18   11. feb 2014 Jo det ville være hyggeligt!!
    En sealyham er speciel og den har altså en speciel måde at krybe ind under huden og ind i hjertet på én:-)

Hils endelig Frederik fra mig!!! Det er desværre lang tid siden jeg har hørt noget til ham.

• #19   12. feb 2014 Hej

Vil prøve at tage kontakt til White Indian Rose, de har jo endda også stor chance for at få fawn hvalpe, som jeg jo priotere meget højt (næsten ligeså højt som sundheden). Men som også bliver nævnt, er sundheden selvfølgelig altid det vigtigste.

Er der nogle andre der kender kenneler lignende White Indian Rose og de andre der er nævnt, hvor der er chance for at få en fawn hvalp inden for et halvt år?

Kommentér på:
Fransk Bulldog kennel fawn hvalpe

Annonce