2.930 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Bedste Shetland Sheepdog opdrætter? Bedste Shetland Sheepdog opdrætter?
Inden for den nærmeste fremtid er vi så heldige, at skal have en Shetland Sheepdog - vi har søgt længe og har nu endelig fundet det rigtige race-match, føler vi. MEN, der er jo så mange opdrættere og vi læser gang på gang, at det har så utrolig stor betydning, hvor man får hunden fra ift. sind og psyke. Så derfor håber jeg på jeres hjælp: Hvilken opdrætter kan I anbefale/ikke anbefale (I må naturligvis gerne sende privatbesked, hvis I ønsker at være anonyme!) Det vi lægger vægt på, er en sund psyke, en blid og rolig (familie)hund - og af den engelske type (Zobel).
Ser frem til jeres svar
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.515
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 161 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.059
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
http://www.elverlam.dk/news.php
de lægger utrolig stor vægt på sunde, glade og sociale hunde med fornuftige raceegenskaber. derudover så er der kontinuerligt råd og vejledning via telefon, mail eller den facebook-gruppe der er oprettet for deres hvalpekøbere.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Shelllove er også en god kennel og annazobelle laver også gode hunde
Jeg ville dog allermest anbefale Baludan, fordi de er skønne mennesker og laver fantastiske hunde, dog blander de Amr og engelske linjer.
Kivas er også et godt bud, dog er jeg ikke helt sikre på om de er engelske eller amerikanske (:
Nu ved jeg ikke hvor du/i bor, men der er sheltie udstilling i Sorø i maj, hvor der kommer mange kompetente sheltie kendere, opdrættere og andre søde mennesker
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
Alle mine anbefalinger herfra. Det er skønt med et sted som er så engageret, og ikke bare avler for at avle.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Det er der vist ikke rigtigt nogen af dem der er nævnt her i tråden der gør.
Anya
De avler ikke på overtegnet hunde, og man kan bare lade være med at købe en overtegnet hund hvis man vil udstille og/eller avle - det kan man se med det blotte øje, og det står også i stamtavlen. De er lige så sunde som alle de andre, så de kan bruges til det samme hundesport som de korrektfarvet hunde, undtagen udstilling. Jeg kender opdrætterne godt nok til at sige at de hvalpe ikke er lavet som fejlfarver med vilje, og jeg kender efterhånden racen indgående nok til at kunne udtale mig om at det er noget der kan ske for de fleste.
------------------------------------------------------------------------------------------
Der er rigtigt mange gode opdrættere på sheltieklubbens opdrætterliste. Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan tillade mig at anbefale nogle frem for andre når jeg sidder i klubben (mit indlæg bliver også meget langt hvis jeg skal liste dem alle), så det vil jeg lade være med. Hvis der er noget som helst jeg kan hjælpe med, så er du velkommen til at skrive en privatbesked eller en email (jeg er at finde på sheltie.dk). Ellers er hvalpeanvisningen kun et opkald væk.
Skal hunden bruges til noget specifikt, så kan jeg anbefale at du forsøger at kontakte nogen i en af de forskellige udvalg der er under sheltieklubben, da de kommer i de kredse, og kender de hunde der klarer sig bedst.
Og ellers, ja, som Anya siger - specialklubsarrangementerne. Der møder du mange forskellige mennesker, og mange forskellige hunde.
jan 2010
jan 2010
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
¤ Søster McFluff ¤ - Det ved jeg godt de ikke gør, men jeg gør bare lige opmærksom på at jeg har set det forekomme hos dem, fordi det er noget man skal tænke over hvis man skal udstille. Jeg er jo selv endt med en sheltie som er overtegnet, og det var der ingen der sagde til mig da jeg købte ham, heller ikke opdrætter desværre.
Dog virker Ahl som super kompetente mennesker, og de laver gode hunde, har selv været heldig og møde 5 hunde derfra og de var virkelig skønne (:
Bedste Shetland Sheepdog opdrætter?