1.342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Signe S.
Signe S.
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Bull Mastiff Bull Mastiff

Hej
Jeg er igang med at finde min nye bedste ven, da min tæve snart skal siges godnat til, desværre smiley
Jeg har derfor kigget på bullmastiff racen og den lyder perfekt til mig, jeg har derfor snakket med min dyrlæge som anbefalede racen og har ringet til nogle avlere smiley

Jeg søger en han i tigerstribet og skal selvfølgelig være sund og rask og gerne snart omkring de 8 uger smiley

Mvh
Signe Seier

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bull Mastiff
  • #1   13. jun 2014 Her er et link over svenske avlere. Skåne er jo ikke så langt væk for dig. http://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/bullmastiff/?show=breeders&sort=state&order=asc

• #2   13. jun 2014 Du kan også gå ind på bullmastiffklubben.dk - her er en oversigt over hvem der har hvalpe pt. Men du skal nok regne med, at der er lidt vente tid på en hvalp.

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#3   13. jun 2014 synes ikke at der er nogle der har hvalpe lige i øjeblikket smiley

• #4   13. jun 2014 Så vidt jeg lige umiddelbart husker, er der i hvert fald en enkelt der har hvalpe lige nu, er ret sikker på, at de står på hvalpelisten derinde.
    Ellers kan du også prøve, at kontakte race-repræsentanten....

• #5   13. jun 2014 Nogle gange så venter man jo på den rette hvalp... brug tiden fornuftigt og find en god avler.

Du skal have hunden i mange år, så jeg ville ikke bare købe den første 8 ugers hvalp jeg finder, hvis det ikke er den rette.

• #6   13. jun 2014 Og vær nu opmærksom på et godt sind og generel sundhed. En Bullmastiff han kan altså være en mundfuld... Kan se du er ret ung, så håber du har læst meget om racen og ved, hvad du går ind til smiley

• #7   13. jun 2014 Jeg kan godt forstå at du har forelsket dig i racen. Jeg kender en hel del til racen gennem en gammel veninde der selv opdrætter dem, og de er virkelig ligeså vidundelige som de er store. Jeg har fravalgt denne race af to årsager - hvis jeg skal være realistisk så er de for store og stærke til mig + jeg ville ikke orke at skulle bruge så meget tid på at forsvare mit valg af hund, som man skal med en "bullet" hunderace i dagens Danmark. Men de er gudesmukke og deres sind helt igennem fantastisk!

Hvis det var mig der skulle ud og købe en bullmastiff, ville jeg være utroligt opmærksom på HD/AD og allergi, da det er mit indtryk at det er racens achilleshæl.

• #8   13. jun 2014 Line.. og dårligt sind skulle også være et problem..

• #9   13. jun 2014 Louise: Jeg har mødt mange (!) bullmastiffer gennem tiden, og har til dato til gode at møde en med et dårligt sind smiley Jeg har mødt én med et "dårligt sind". I bund og grund var den helt igennem fantastisk rar, men med tiden begyndte den at trække sig mere og mere ind i sig selv. Ejer fandt ud af at hunden havde et rygproblem der gav den smerter, og den blev derfor aflivet.

Hvilket leder mig til en anden achilleshæl ved racen - de er alt, alt, ALT for gode til at skjule smerter, så man skal virkelig være ekstremt opmærksom på om der kunne være noget galt med dem smiley

• #10   13. jun 2014 De gode hunde skal man gerne vente lidt på.
    Find en god opdrætter og sæt dig på ventelisten.

• #11   13. jun 2014 En ting er sikkert: Racen har bestemt ikke problemer med dårligt sind...
    Tag ko takt til opdrættere på klubbens opdrætterliste, bullmastiffklubben.dk.. Få en snak med de forskellige og find den opdrætter der tiltaler dig og som opfylder de krav du har . Der er ofte ventetid på en hvalp, men det er også vigtigt at finde den rigtige....

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#12   13. jun 2014 jeg har lige pt kontakt til to opdrættere :).. det er jo svært at vente, når man har fundet den rigtige race ;)... meeen hellere vente på den rigtige end at få noget forkert smiley

• #13   13. jun 2014 Lige nøjagtig. Det er også en god ide at komme og kigge på nogle udstillinger og få en snak med de forskellige opdrættere og udstillere.

• #14   13. jun 2014 Rikke - kan faktisk godt huske dig fra dengang jeg var med på bullmastiffernes udstillinger. Jeg synes simpelthen der var den hyggeligste stemning i jeres klub, og det er positive erfaringer jeres klub, der har givet mig lysten til at begynde til udstillinger med min egen hund.

Så Signe, glæd dig. Hvis klubben stadig er ligeså god og hyggelig som for 5-6 år siden bliver det en sand fornøjelse smiley

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#15   13. jun 2014 der er vel ikke nogen udstilling i morgen?

• Signe S.
    Signe S. Tilmeldt:
    jul 2011

#17   13. jun 2014 øv det er der ikke smiley

• #18   14. jun 2014 Tør også godt skrive under på at sind ikke er et af deres problemer. Vi har aldrig haft en nemmere hund på alle måder end vores bull mastiff tæve.

Kun en race jeg kan anbefale. Som der er nævnt tidligere vær opmærksom på helbredet hos de linier der er avlet på.

• #19   14. jun 2014 Nå ja, Line, det er jo dig der tager så fantastiske billeder??... Nogle af de bedste jeg har af vores Bertha, tog du til en udstilling i Tommerup for nogle år tilbage;-)
    Dejligt at hører at du dengang syntes der var en hyggelig stemning. Det synes jeg bestemt der stadig er og vufferne er også stadig lige skønne:-)

• #20   14. jun 2014 Jeg er forholdsvis ny udstiller, har været i gang i to år, så jeg kender ikke meget til stemningen for 5 år siden.

Men den hyggelige stemning Line kan huske, den er der i hvert fald smiley Vi er "selvfølgelig konkurrenter" men ikke mere, at vi godt kan glæde os over, hinandens resultater, vi hjælper hinanden. Vi hygger MEGET, tit og ofte er der stort tag-selv bord efter udstillingen. Jeg må sige, at som ny i udstillings gruppen, er jeg blevet taget rigtig godt imod, alle er behjælpelige, og gider at svare på alle mine spørgsmål... Der er også altid god hjælp, at hente når mine nerver sidder uden på tøjet smiley

Der er et par stykker DKK udstillinger hen over sommeren, men jeg tror først den næste klub-udstilling er i Korsør til september (Rikke, ret mig, hvis jeg tager fejl). Min personlige holdning er, at klubudstillingerne er meget mere hyggelige en DKK, idet vi har bedre tid, dommeren har bedre tid osv. - Så jeg vil anbefale dig en klub-udstilling.

Nu ved jeg ikke hvor henne du bor, men der er arrangeret fælles "gå-tur" med Bullmastifferne på søndag d. 22. juni i Hedeland kl. 14.00 omkring Roskilde.

• #21   14. jun 2014 Det er helt rigtigt Kicki;-)
    Ihh det lyder da godt med en fælles gåtur:-).. Ved du hvem der arrangere den? Tænker bare det da skal offemtliggøres, hvis det da ellers er et åbent arrangement;-)

• #22   14. jun 2014 Tror det er Helle der arrangerer den... Hun har skrevet om det i FB gruppen "Bullmastiff uden filter", mener jeg gruppen hedder.
    Vi kan desværre ikke søndag smiley

• #23   14. jun 2014 Er sikker på, at det er for alle der kan smiley

Kommentér på:
Bull Mastiff

Annonce