Adfærdsændring = drægtighed? Adfærdsændring = drægtighed?
Halløj
Hvor tidligt og hvordan ændrer jeres tæver adfærd efter parring?
Vega havde ægløsning + 1. Parring 1. August, 2. Gang 3. August og sidste parring 5. August.
Lørdag/søndag hvor hun var på ca dag 10 /11 efter ægløsning, begyndte hun at forandre sig.
Hun leger hvalp med vores ene lille hund (Vega er broholmer). Buddy bliver nusset, slikket og vasket i alle ender og kanter. Så meget at han siger fra og hvæser af hende. Hvis han prøver at smutte, smækker hun en pote på ryggen af ham, og vasker videre ...som om han var hendes hvalp. det er en helt ny adfærd hun aldrig tidligere har udvist...
Hun er noget mere træt end normalt og måske lidt mere kælen -og så har hun haft hikke nogle få gange. har lidt svingende appetit hvor hun normalt altid har en god appetit.
Det er mit første kuld, så jeg overobserverer måske, men jeg synes altså hun er anderledes end hun plejer. Hvor tidligt fornemmer I at jeres tæver forandrer sig ved drægtighed?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
Til gengæld har jeg haft en, der satte tempoet ned i første gear på gåturene fra dag et efter parring, andre har været livlige og legesyge lige til det sidste, det har selvf. været ved små kuld. 10 store hvalpe i maven sætter en naturlig bremse på aktiviteten.
Jeg ser også meget efter ændringer i patterne, specielt det forreste sæt.
Adfærdsændring = drægtighed?