{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Jonas P
Jonas P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hundehvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej derude på hundegalleri smiley

Jeg er bekendt med en flok hundehvalpe som muligvis er inbreed (indavl) muligvis blandet med ulovlig race .. er det okay at acceptere sådan en hvalp ..? hvad er jeres holdning. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundehvalpe
  • #1   25. aug 2014 Hvis der er iblandet ulovlig race vil jeg sige NO GO !
    Det er så dumt at folk bliver ved med at avle på de ulovlige racer, og de gør det kun fordi de kan afsaætte dem smiley

Indavl ? kommer an på hvad og hvordan ?

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#2   25. aug 2014 #1 Situationen er den at hvalpene ER født og der ligger 9 stk, fortjener de så ikke et værdigt liv eller hvordan ?

jamen indavlen er formentlig at forældrene er halvsøskende, dvs samme mor (far og mor hund har samme mor)

• #4   25. aug 2014 Det er ikke et spørsmål om de har ret til et værdigt liv !
    Båtnakker skal lade være med at avle dem.

At købe sådan en hund er et spil i den russiske roulette, bliver man stoppet at politiet, risikere man at de tager den og den bliver aflivet, uden pardon, det er der sandelig heller ikke noget værdigt i.
    Så skal hunden sidde i kummerlige forhold i lang tid på et internat, hvorefter den aflives.
    Og ejer græder snot på div sider på FB, om hvor forfærdeligt det er og hvor lede politiet er over de myrder ens søde og kærlige hund.

Det handler om at der er en lov og alle skal følge den !
    Et er man gerne så den lavet om, men det gør man ikke ved at blive ved med at avle på de ulovlige hunde, tværtimod ender det bare til flere stramninger over for visse racer .

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#5   25. aug 2014 Jamen hvad mener i så skal ske med 9 søde hvalpe der muligvis er både indavl og blandet med ulovlig race ..? aflivning ?

Jeg går ikke ind for aflivning, og så vil jeg egentlig lave stort på loven, hundens sind kan i mange tilfælde også have noget med den der går bag linen..

• #6   25. aug 2014 Hvad ønsker du at diskutere her ?

Om hvor åndsvagt det er med den lov fordi racerne ikke er farlige, kun i de forkerte hænder ?
    Eller om hvorvidt man bør aflive eller afsætte disse hvalpe ?

Jeg mener at det bør aflives, en død hund lider ikke, så det er pjat at påstå at det er synd.
    Det er mere synd for tæven, men den glemmer hvalpene igen efter noget tid.

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#7   25. aug 2014 #4 - det er modtaget, og jeg kan godt se din pointe, og jeg kan også godt følge loven, men situationen er den at de ER født og hvad så nu .. skal hundene aflives nu mens de er så små, eller skal de vente til de er 3- 5- 9 år gamle, eller måske aldrig bliver aflivet og alligevel får et godt og langt liv hos nogle kærlige mennesker der rent faktisk formår at passe og opdrage den her hund.. jeg synes det er lidt trist at man vælger ikke at se det enkelte liv, men fordi at racen er ulovlig skal hunden ikke have lov at leve, så kan man jo også gøre det med visse menneskeracer fordi de er mere voldelige end andre racer..

• #9   25. aug 2014 Aflivning:) der er hunde nok med usle liv, chancen for at disse 9 skulle havne hos ansvarlige hundeejere og få gode liv er minimal;( at aflive nu sparer dem for en masse.

• #10   25. aug 2014 Indavl'en er jo ikke problemet her, men åbenbart racen.

• #11   25. aug 2014 En død hund lider ikke
    Og ja hundens opførsel handler som oftest om den anden ende af snoren
    Det er bare yderst sjældent at så dårlig avl har et fornuftigt menneske i den anden ende af snoren
    Det er som regel sådan én der mener at hunden er hvad man gør den til
    Og at amstaff og labrador er det samme bare den får masser af kærlighed

• #13   25. aug 2014 Det er ikke et spørsmål om at nu ligger de der, havde tæve ejer været bare en lille smule rigtig oven i hovedet, havde ejer valgt en abortsprøjte til tæven.
    Og så kan du stadig ikke bare skide på loven, hvalpekøber kan i den grad få fingrene i klemme, med bøder til følge + at hunden bliver aflivet.

og hvis man begynder at tale om at visse grene af menneskeracen er mere voldelige end andre og at vi skal forbyde og udrydde dem, så er der noget der ikke helt funger på øverste etage.

• #14   25. aug 2014 Døde hunde lider ikke...men hvad med de eventuelle ejere? skal man virkelig påføre folk så meget smerte når deres hund de har haft længere tid skal aflives?

Det synes jeg ikke. Og jeg forbander helt ærligt folk der sætter andre i den situation og sætter hvalpe i verden som ikke får en fair chance i livet -eller for at få et liv.

Hvad f***** skal det til for?!

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#15   25. aug 2014 Ja men så er der også noget der ikke fungere på øverste etage hos dem der har vedtaget og støtter hundeloven på det punkt.. det er som jødeudryddelsen i sin tid...
    men det skaber åbenbart mindre røre når der er tale om hunde, det er jo bare et dyr, ik ..

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#16   25. aug 2014 #14 enig, hvad skal det til for, men nu er hvalpene født, og hvad med vedkommende der har hvalpene .. fordi nu står vedk, og skal aflive sine hvalpe..

• #17   25. aug 2014 Jonas... søde ven , der er himmelvidt forskel på dyr og mennesker smiley

Vi kan alle have vores mening om netop hundeloven, og forbudet af de 13 racer.
    Måske er forbudet netop kommet af ren og skær desperation, for hvad pokker skulle man gøre ? Man kunne ikke blive ved med at vende det blinde øje til at folk fik flået deres hunde i stykker, af en afsindig køter . Der blev krævet handling og det kom der.

Skulle nogen ikke have tænkt sig om ? før problemet opstod ?

• #18   25. aug 2014 Man kam vel altid snakke med nord jysk dyreredning. Er det ikke dem der med jævne mellemrum får sendt ulovlige hvalpe ud af landet?

• #19   25. aug 2014 Ja der er noget galt med hundeloven
    Men at bryde loven hjælper ingen
    Slet ikke de forsvarsløse hunde der bliver sat i verden med en dødsdom over hovedet, så folk burde virkelig lade være med at avle på dem, så længe loven er som den er

At avler nu står med ni ulovlige hvalpe er bare ris til egen røv
    Der er kun én at bebrejde og det er ejeren af hunden
    Han/hun burde
    1. Have været obs på sin tæve i løbetid så den ikke blev parret
    2. Have givet en abortsprøjte, da han/hun nu alligevel ikke passede på i løbetiden

Nu må vedkommende så enten aflive eller beholde og selv stå med ansvaret
    For det eneste der kan gøre det her mere uansvarligt er at videresælge og stille en masse nye hundejere i en lorte situation

• #21   25. aug 2014 Fedt at du sammenligner med jødeudryddelsen. Hvor meget respekt har du?

Men okay, for at køre den videre hvis det gør forståelsen større. Hitler ville i dette tilfælde være den ejer der har været så dum at lave sådan en parring og hitlers hjælpere ville være de folk der købte hundene..

• #23   25. aug 2014 Jeg synes også det lugter lidt af troll smiley

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#25   25. aug 2014 #17 Jo jeg giver dig ret i at det selvfølgelig ikke er i orden at større hunde navnligt muskelhunde flår og flænser andre hunde, helt enig, men jeg har kendt flere muskelhunde gennem tiden der har været de sødeste og kærligste hunde, og meget velopdragne.. så synes faktisk det ville være bedre at lave lovkrav om at alle der anskaffer sig hund skal godkendes for få hund, og registreres som hundeejer i et seriøst register..

• #26   25. aug 2014 Og du ville aldrig blive registreret. Hvor står vi så? smiley

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#27   25. aug 2014 Jeg er IKKE troll .. men tak fordi i tager mig seriøst.. wuuhuu..

• #28   25. aug 2014 smiley

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    aug 2014

#30   25. aug 2014 #29 ja måske, men vi er jo heldigvis ikke ens alle sammen.. og jeg holder faktisk af alle dyr uanset hvad og hvordan..

• #31   25. aug 2014 Jonas : og jeg kender også en muskelbasse som er det sødeste og kærlige der findes.

men IKKE alle er sådan, for hvis de var, så var de episoder med flået og dræbte hunde aldrig sket, vel ?

Forbud er forbud, de bør aflives , de SKAL faktisk aflives i henh til loven.
    Det samme vil jeg kræve hvis knægtens muskelbasse gik hen og fik hvalpe !

• #32   25. aug 2014 Ejeren er en kæmpe idiot - det er hvad jeg mener.

• #33   25. aug 2014 Jonas P, hvad vil du egenligt med tråden?
    Du har jo et svar selv på dine spørgsmål

• #34   25. aug 2014 Jeg gætter på at tråden slettes snart, eller kopires og sættes ind på DMU eller andre lign sider smiley

• #36   25. aug 2014 Hej Jonas p...lad os nu sige at de blev sat til salg! Hvad for en race er de så? Hvis de er blandet med en ulovlig race kan man jo slet ikke sælge dem eller hvad?
    Jeg spørger fordi jeg har en bekendt som købte en hund som var en blanding af engelsk bulldog og lab... Nu er hunden blevet til unghund og vupti han er sgu slet ikke lab,men noget ulovligt,det var min bekendtes dyrlæge som gjorde opmærksom på dette,nu står hundens famile og skal overveje en aflivning fordi de ikke fik det de havde købt og det er sgu synd,både for hunden som forøvrigt er sød og dejlig men altså ulovlig men også for ejeren og deres børn,er det så ikke bedre at hundene bliver aflivet nu og ikke når de er solgt?

• #37   25. aug 2014 Ejeren er en kæmpe idiot. Eventuelle købere ligeså, da de støtter ejer/avler, og dermed er grund til at ejer får succes med sin idiotiske handling og måske gentager den...

• #38   25. aug 2014 Kan de ikke sættes til salg i Sverige, er der ikke noget med at de godt må have dem derovre....kan se du bor i Nordsjælland.

• #42   25. aug 2014 Tæveejeren burde få sin tæve steriliseret så snart dyrlægen har tid!
    Og ja jeg synes egentlig også hvalpene burde aflives. Jeg synes ikke man kan give ulovlige hunde videre, og stille nye familier i en lortesotuation, det mindste der kommer fokus på hunden.
    Det er oven i risiko for tæt indavl på hunde der næppe er undersøgte for sund bygning og psyke, og det kan give bagslag..
    Nej sådanne hunde burde ikke være sat i verden. Og jeg mener ikke de kan sælges. Da ejeren af tæven ikke har været sit ansvar voksent, er eneste løsning aflivning nu...

• #43   25. aug 2014 Øøøøh, er jeg den eneste der lige fik kaffen galt i halsen ved denne sætning:

"så kan man jo også gøre det med visse menneskeracer fordi de er mere voldelige end andre racer.. "

sjovt at sammenligne hundeloven med jødeudryddelsen (helt ved siden af, faktisk..), for så selv at komme med en kommentar som hitler ville have været stolt af smiley
    og så er jeg også lidt nysgerrig på hvad det er for menneske "racer", der er det?

Igen, igen, igen, må min indre troll lige namedroppe Goodwin's law smiley

• #44   25. aug 2014 Hvis der ved et uheld bliver født hvalpe der er ulovlige eller kan ligne noget ulovligt og ikke har korrekt dokumentation, skal de sendes til at land hvor de er lovlige

• #45   25. aug 2014 Éjer er en kæmpe idiot. At gamble med levende væsener på den måde...!
    Afliv dem hellere nu, end at de kommer ud til familier, der bliver glade for dem, og pludselig skal af med dem, i en alt for tidlig alder...!

Og så vil jeg lige slå et slag for, at NJD aldrig har importeret hunde ud af DK. De er meget imod, at folk bryder denne lov, og bryder ikke selv loven.

• #46   26. aug 2014 Der er dyreinternatet i Rødovre som har ført ulovlige hvalpe ud af landet

• #47   26. aug 2014 Eksporteret, skal der selvfølgelig stå i mit tidligere indlæg.
    Opdagede lige fejlen hehe smiley

• #48   28. aug 2014 Aflivning.

Kommentér på:
Hundehvalpe

Annonce